kisso Skrevet 13. januar 2010 #1 Skrevet 13. januar 2010 Jeg har akkurt kommet fra tannlegen med min sønn på 8år. Han fikk henvisning til kjeveortoped ettersom han har veldig stort overbitt:( må vær forberedt på skinne/streng osv stakkar... Jeg har hørt at dette er veldig dyrt selv om man får støtte... Hvor mye må man vær forberedt på å legge ut nå.. Syns det er utrolig dumt at det skal koste baken av oss med all skatt man betaler. Grrr... Redd for at stakkars poden ska få tannlegeskrekk også nå, vondt av han:(
Knøtte85 Skrevet 13. januar 2010 #2 Skrevet 13. januar 2010 Jeg har kryssbitt og underbitt.. Skal operer kjeven, men må først gå 1-1.5 år med streng! ( Jo, blir ikke jeg stilig i en alder av 25! :-/ ).. Jeg har vært hos kjeveortoped, på odentolgisk institutt, og skal på sykehuset til samtale på Mandag.. Og jeg har fått beskjed om at jeg går under "handicap loven", så alt er gratis.. ( Utenom en egenandel på 1500 kroner hos odentologen).. Går ikke han med overbitt under samme lov da? :-/
Knøtte85 Skrevet 13. januar 2010 #3 Skrevet 13. januar 2010 Eller, kanskje jeg kommer under "handicap loven" siden jeg må operere....? Sorry, var ikke så mye hjelp i meg allikevel! :-(
kisso Skrevet 13. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 13. januar 2010 tror ikke han kommer under det helt samme nei... Men tusen takk for du svarte likevel;) og lykke til med din operasjon, godt å få det gjort da sikkert:)))
Brokade Skrevet 13. januar 2010 #5 Skrevet 13. januar 2010 Jeg vet ikke hva det koster nå.. men vet det har steget kraftig siden jeg fikk det som 8åring.. mine foreldre betalte da en fastpris på 10 000. Nå betaler man vel pr. behandling? Hadde veldig stort underbitt i tillegg til skjevheter.. gikk med tannregulering i 5år.. og plate i 1 år (hver natt). Vil bare si at jeg opplevde ingen "traumer" eller noe negativt ifm. dette som liten.. og at jeg er glad for at jeg fikk ordnet opp i tennene mine såpass tidlig :-) Samtidig var det veldig deilig og rart å få av metallet etter 5 år .. og før jeg ble konfirmant så det var fint. Har fått veldig mye skryt av tennene mine i etterkant, og har vært veldig flink til å ta vare på de (Har kun 1 fylling). Så jeg tror du bare skal se det positive i det å få rettet opp dette.. det er absolutt verdt pengene. Noen av tennene mine har jo vridd seg en smule så man kan jo ikke forvente at det skal være 100% perfekt resten av livet.. men det betyr ingenting.
Tingenes Herre Skrevet 14. januar 2010 #6 Skrevet 14. januar 2010 Vet ikke prisene akkurat, varierer sikkert litt fra tannlege til tannlege. Men er overbittet stort nok (måles i mm) kan man få dekket opptil 100%. Spør reguleringstannlegen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå