Janicღღlykkeligღღmammaღღtil 2ღ Skrevet 13. januar 2010 #1 Skrevet 13. januar 2010 Når dere fikk igjen mensen igjen... hvordan var den da??? Jeg har aldri blødd så mye i hele mitt liv... har blødd ut snart 2 pk bind på 3 daqer... å det er helt lyyyyst det som kommer ut.. er dette normalt??? det eneste som er fint nå, er at kroppen er igang igjen å at vi kan starte prøvingen igjne=))
-68mamma Skrevet 13. januar 2010 #2 Skrevet 13. januar 2010 Jeg hadde min første MA for 6 år siden, pr 10 uker, da tok jeg utskrapning og fikk helt vanlig mens igjen etter ca 4 uker. Nå i november hadde jeg en ny MA - denne gang fikk jeg tabletter for å få det ut (var en del kortere på vei denne gangen, sannsynligvis stanset utviklingen i uke 7 - det var bitteliten fostersekk og embryoet hadde gått til grunne og var vekk - selv om hjertet slo uken før) Jeg er nå på syklusdag 41 etter aborten, har ikke fått noen ny mens enda. Hvis ikke blødningen din avtar etter 3. dag så ville jeg ringt dit du fikk utskrapningen og undersøkt om du bør komme til kontroll.
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 13. januar 2010 #3 Skrevet 13. januar 2010 Hei Janic - koselig å høre fra deg - men ville absolutt ikke at du skulle havne her på Bli Gravid igjen - så utrolig trist og leit (( Det er helt normalt å blø veldig mye de første dagene... Første gang jeg mistet i MA (12 uker på vei) fikk jeg utskraping - da blødde jeg kraftig i ca 10 dager og ca 5-6 dager med mye mindre blod - men såpass at jeg måtte bruke bind. Hadde ett enormt forbruk av bind husker jeg... Samme andre gang jeg mistet i MA - da fikk jeg tabletter - blødde svært kraftig i ca 3 uker - deretter ble det gradvis mindre og mindre de neste 14 dagene - men blødde sammenhengende i ca 5 uker. Fikk tilbake mensen 9 uker etter siste aborten. Jeg hadde dialog flere ganger med gyn da jeg synes jeg blødde mye og lenge - han sa det var normalt, men jeg fikk en kontrolltime for å sjekke status når jeg var ferdig med å blø - altså den 9`nde uken fikk jeg komme inn - da var alt helt normalt!! Og da fikk jeg mensen samme dag jeg var på kontroll på gyn på sykehuset - var skikkelig kjipt å blø så mye den tiden Mener også å huske at jeg brukte ett par-tre pakker bind de første dagene - hadde ett enormt forbruk av bind begge de periodene Dersom du er bekymret så ring gyn - men ut fra det jeg husker så var det bra at det kom lyserødt, det var visstnok friskt og fint og betydde en skikkelig renselse. Dersom det skulle tilkomme sterk lukt og brun/svart/gult må du ta kontakt med gyn, da kan det oppstå livmorbetennelse og/eller rester i livmoren. Ring gyn og hold kontakten underveis, men de første dagene er det normalt å blø myyyyyyyyye :/ Ring å få deg en kontrolltime etterhvert slik at du får sjekket at alt er ute av kroppen og at det ikke ligger igjen rester eller noe, da vet du at alt er som det skal og at du kan prøve igjen Ellers må jeg også nevne at jeg er en type som det virker som at jeg blør ekstra mye i forbindelse med TR eller når jeg har blitt gravid. Jeg har ingen form for noen blødersykdom eller noe, men mensen har alltid vært kraftig de første 4 dagene og deretter avtatt - har alltid mensen i ca 7 dager. Når jeg fødte datteren min hadde jeg renselse i 11 uker - blødde da også veldig mye og kraftig lenge - men jeg fikk også livmorbetennelse på barsel - og det også gjorde sitt til at jeg blødde mer og lenger enn normalt tror jeg. Noen blør litt mer enn andre - og ett tips etter å ha mistet er å ta jerntabletter og c-vitamin en liten stund for å bygge opp jernlageret igjen - det tømmes fort når man mister litt blod over tid Ønsker deg bare lykke, lykke til videre, håper at 2010 blir året hvor vi får vårt etterlengtede barn nr 2 Stoooooor varm trøsteklem fra
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 13. januar 2010 #4 Skrevet 13. januar 2010 Hei igjen Jeg skrev litt feil da jeg skrev at jeg blødde ca 5 uker sammenhengende ved andre MA`en - det var feil. Ca 5 uker sammenhengende ved første MA og ca 8 uker sammenhengende ved andre MA - hadde fire dager hvor jeg ikke blødde i det hele tatt - før mensen kom den niende uken samme dag jeg var på kontroll på gyn - var det jeg mente med at det var så kipt å blø så mye den perioden Klem fra
-68mamma Skrevet 13. januar 2010 #5 Skrevet 13. januar 2010 Åja, da misforsto jeg kanskje hovedinnlegger her - jeg trodde hun lurte på hvordan første vanlige mensblødning etter aborten var - ikke hvor mye man blør rett etter utskrapningen :-)
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 13. januar 2010 #6 Skrevet 13. januar 2010 Hei -68mamma - det er selvsagt jeg som er heeeeelt på viddene her, hun mener selvsagt første mensen etter aborten, jeg ser det nå når jeg leser innlegget hennes om igjen, herregud - snakk om å svare feil da, hehe Får svare på det hun spør om da - første mensen etter utskrapingen virket helt normal. Når jeg mistet i MA andre gang - mener jeg å huske at mensen var veldig lys ja - slik som du beskriver, men ikke i så stor mengde... Det fikk jeg forresten nå også, altså veldig lys og kraftig mens de første 4 dagene, og så var det stopp - pleier å ha TR ca 7 dager jeg, men den var helt over på 4-5 dager og nå er det jo lenge siden sist jeg mistet, hmmmm.... Det virker jo som du blør litt mer enn normalt dersom det er første TR etter at du mistet - se det an og evt ta kontakt med gyn eller lege som -68mamma sier. Håper det bedrer seg fort, at blødningen blir mindre!! Godt å være tilbake i gjenge igjen da etter å ha mistet. Håper du blir fort gravid igjen!!! Stoooooor klem fra en som virker noe "surrete" i dag...hehe
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 13. januar 2010 #7 Skrevet 13. januar 2010 Prøver igjen - tror ikke innlegget ble registrert
Janicღღlykkeligღღmammaღღtil 2ღ Skrevet 13. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 13. januar 2010 =D takk for svar på beggedeler=)) jeg blødde leeenge men bare litt etter utskrapning. men nå som TR kom så er det jo syke mengder, det har dabbet av litt i dag=) så da håper jeg det gir seg er på dag 4 nå så da er det håp=)) håper jeg er inne i vanlig syklus igjen=)) Deilig å kunne komme inn igjen*=) blir så langden tiden fra utskrapning til første mens.. må si jeg gruer meg til å bli gravid igjen oxo.. er redd det skal skje igjen.. har aldri vært så dårlig, + at angsten for at det det skal akje igjen er der.. men det ordner seg sikkert. det kan jo ta laaaang tid til neste gang det skjer noe... så jeg blir nok her en stud til=)) håper det setter seg en spire hos deg oxo snart=)) syntes vi har vært her i evigheter jeg nå... til og fra...huff. takk for trøste klemmer=))) sender klemmer tilbake oxo <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå