Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #1 Skrevet 13. januar 2010 Kan en tenke seg til at barnet blir like rusa som mor?
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #2 Skrevet 15. januar 2010 Jeg vet ikke på hvilken måte THC'en påvirker fosterets hjerne og jeg har heller ikke lest noe konktret om akkurat dette. Det eneste jeg vet med sikkerhet er at THC går over i morskaken som deretter går over i fosterets blod. THC lagres også lengre i fosterets fettvev enn i et vanlig menneske. Man kan finne spor etter THC i både morskaken og i fosterets første avføring, om man tester etter dette. THC lagres også lengre i en gravid kropp enn i en vanlig kropp. Nyfødte babyer kan få abstinenser etter THC om den gravide kvinnen har røyket hasj tett oppunder fødsel, abstinensene kjennetegnes ved stive bein og en annen type, men instens gråt. Dette kan jo tyde på at fosteret får en ruseffekt i morens liv. Håper dette var til noe hjelp!
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #3 Skrevet 16. januar 2010 Det får vi da virkelig håpe for barnets del. Noe positivt syns jeg at det skal ha igjen for det om det først skal løpe risikoen for senskader.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå