Gå til innhold

amming for alt i verden eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nok melk, og ammingen funker bra. Men mini får ondt i magen nesten unsett hva jeg spiser. Jeg føler jeg får fødselsdeperesjon snart, blir mer og mer deprimert for hver dag. Hyl og skrik og null søvn :(

Så hva mener dere andre damer? E det da verdt all strevet, eller kan eg med god samvittighet legge inn årene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør det som du mener er best for deg og babyen din!

Skrevet

Det kan jo fatisk tenkes at mini er allergisk mot melk? Det opplevde iallefall ei vennine av meg, Etter at legen i tre mnd hadde insistert på at det var kolikk, så begynte hun å gi melkefri mme, og alt ble bra.

Selv om mm i utgangspunket er det beste for babyen så er det kanskje ikke det likevel, om mini bare får vont? Iallefall dersom det er så mye h*n reagerer på at du ikke klarer å få oversikt slik at du kan kutte det ut av kosten.

Skrevet

Hvor gammel er mini? Jenta mi tålte nesten ingenting i begynnelsen, reagerte på alt mulig (grønnsaker, godteri og kaffe). Men da hun ble 4-5 mnd ble det plutselig bedre, og det eneste jeg ikke kan spise lenger er sjokolade. Jeg holdt også på å gi opp, men er veldig glad jeg fortsatte!

Det kan hende hun ikke tåler melk, men det vil oftest bety at hun ikke tåler at du spiser melkeprodukter. (Tåler fortsatt morsmelk, men ikke kumelkstoffene h*n får i seg gjennom morsmelka.) Det er ihvertfall slik jeg har forstått det. Sjekke med legen din, lykke til!

Skrevet

Hvis du fortsatt befinner deg innafor de tre første månedene ville jeg gitt det litt mer tid, og heller prøvd f.eks å kutte melkeprodukter i eget kosthold. Amming er ekstremt mye mer praktisk enn flaske. Jeg har prøvd begge deler, og jeg er sjeleglad for at jeg ikke slutta å amme da jeg egentlig hadde bestemt meg for det. To mnd med strev var absolutt verdt det. Selvfølgelig lever unger fint opp på mme, men siden du får til amminga, vil jeg prøvd litt til. Lykke til uansett hva du velger :)

Skrevet

Nei amming skal ikke være for alt i verden. Skaper amminga problemer for deg eller barnet har dere begge det bedre av å kutte det ut. Du vil komme til å nyte denne utrolige deilige perioden mye mer enn det du gjør nå samt at barnet ikke har så mye vondt. MM er såklart det beste barnet kan få men samtidig gjør det ikke noe å få MME. Du har jo ammet å barnet har fått massevis av god MM å bygge vidre på. Kansje kan du amme litt slik at h*n får mindre vondt men samtidig litt. Gjør det som blir rett for deg å ingen kan fortelle deg hva det er. Lykke til :)

Skrevet

Jeg hadde Mye ammeproblemer, kolikkunge, svak baby og gikk på diett i 10 mnd. Ammet til 18 mnd da jeg dessverre måtte slutte. Jeg angrer ikke et sekund!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...