Gå til innhold

Ånei...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag begynte jeg med parlodel for av avslutte melkeproduksjonen. Jeg har slitt med tette melkeganger som følge av overdreven pumping, og kom inn i en ond sirkel med overdreven produksjon og smerter jeg ikke ante var mulig...

Vi har gitt lillegutt melk på flaske (den siste tiden), det fungerer kjempebra, og jeg har jo ikke kunnet amme den siste tiden.

For å si det slik, halve dagene har gått til pumping/massering/pirking/gråting/forbannelser osv... og nå klarer jeg knapt å løfte ungen min lenger! Brystene er så såre at jeg ikke klarer å ha på klær uten å smøre med xylocain først.

Uansett, jeg bestemte meg for å avslutte...vi testa ut nan, collett, hipp...og landa på hipp. Når får han det, og virker greit fornøyd.

Problemet mitt er bare at jeg ikke klarer å akseptere dette! Jeg er så lei meg, og føler at han hadde det bedre før, da han fikk melka mi. Jeg syns synd på gutten, har så dårlig samvittighet. Å ta disse parlodel-tablettene føles grotesk...

Tror dere jeg kan stoppe med tablettene etter noen dager, slik at produksjonen går ned, og jeg får grodd nok til å begynne å amme igjen? Tør jo ikke å pumpe, nå er det slik at jeg må pumpe annenhver time døgnet gjennom for ikke å tetne fullstendig til.Og jeg blir bare sårere og sårere... Men hvis produksjonen gikk ned...?

Å huff, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Råd mottas med takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff og uff, dette hørtes ille (og kjent!) ut!

For det første, du skal ikke ta pillene med tanke på å bare begrense melkeproduksjonen. Jeg hadde nemlig samme idè som deg, men fikk beskjed om at det ikke ville fungere på den måten, dessverre.

Du skriver ikke hvor gammel gutten din er, men jeg synes hovedspørsmålet må være hvordan du vil ha det.

Du skriver: "...halve dagene har gått til pumping/massering/pirking/gråting/forbannelser osv... og nå klarer jeg knapt å løfte ungen min lenger! Brystene er så såre at jeg ikke klarer å ha på klær uten å smøre med xylocain først."

Er det en slik barselperiode du ønsker deg? Selvsagt ikke! Jeg synes du skal ta pillene med god samvittighet og heller KOSE deg med barnet! Det gjorde ikke jeg forrige gang, og slet meg gjennom måneder med vond amming, brystbetennelser, stadig blødende brystvorter og mye mer.. IKKE verdt det! Jeg hatet mating og drøyde og drøyde det med å legge henne til, for det var jo så vondt!

Problemet mitt var det samme som ditt, fullstendig overproduksjon med tilhørende betennelser og tilstoppede melkeganger. Denne gangen har jeg nøyaktig samme problem, og jeg skal gi det to uker, ikke et sekund mer, før jeg kaster inn håndkleet med god samvittighet og prioriterer koseligere ting med babyen min. Angrer egentlig på at jeg ikke tok imot pillene før produksjonen kom igang (da virker de visst best), men jeg har jo selvsagt - som deg - et stort ønske om at dette skal fungere..

Det ER trist når det ikke fungerer, men jeg ønsker ingen en slik barselperiode som jeg hadde sist! Kos deg heller med å gi ham flaske! Tiden går altfor fort til å sløse bort på dårlig samvittighet. Du gjorde ditt beste, se heller framover.

Lykke til og god klem:)

Skrevet

Tusen takk for svaret ditt, dette hjalp virkelig!...kloke ord som også jeg ikke ville nølt med å si til andre. Men man skal jo være så hard mot seg selv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...