Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #1 Skrevet 12. januar 2010 Har så mange barn i familien nå at det ville tatt opp halve gjestelisten!! Hvordan får man frem at man ikke vil ha barn i bryllupet uten å være uhøflig?? Lokalet vi skal være på er alt annet enn barnevennlig og jeg synes ikke folk skal hemmes av barna og ikke kunne ta den helt ut,men heller feste til de dropper!
Pinnus Skrevet 13. januar 2010 #2 Skrevet 13. januar 2010 Hvis dere skal ha alkohol i bryllupet så syns jeg dette er grunn nok i seg selv. Jeg har også lyst at bryllupet skal bli en stor fest, og ønsker derfor ikke barn tilstedet I tillegg ville det, som du sier, blitt veldig mange! At barn og alkohol ikke går sammen burde være grunn nok for de fleste etter min mening!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #3 Skrevet 14. januar 2010 litt vin til middagen kan vel ikke skade? ellers enig med deg. fyllefanter er ikke bra sammen med barn..huff.. :/
LHHR Skrevet 14. januar 2010 #4 Skrevet 14. januar 2010 Barn må ikke inviteres. På invitasjonen skriver du bare navnene til de voksne i familien, så enkelt er det. Hvis noen spørr etter å ha fått innbydelse eller før den tid, er det bare å si at dette blir en voksen fest. Jeg skal være forlover i et bryllup der bare noen barn blir invitert, dvs barn av brudeparrets søsken, venners barn eller barn utenom dette er ikke invitert. Men dette er jo også fordi bryllupet skal feires langt hjemmefra, så det blir ikke så lett for nær familie og skaffe barnevakt for å reise i bryllup i flere dager.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #5 Skrevet 14. januar 2010 Hei Vi inviterer kun vår ene nevø, han vil da være 18 måneder, men foreldrene vet ikke om han skal være med enda. Våre søskenbarn og venner har mange barn men ingen av de inviteres. Opplevde et bryllup i fjor hvor foreldre tok med barn selv om de ikke var invitert, grenser til uhøflighet, spesielt da brudeparet ikke visste det. Ikke gunstig med små barn i et trangt middagslokale hvor det skal serveres mat fra store serveringsfat når det ikke var lagt til rette for det. Vet også at noen inviterer med barn hvor de sier at etter kl 21 er ikke festen et sted for barn lenger. Mange måter å gjøre ting på. Ingen kan uansett bli fornærmet for at barna ikke inviteres.
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 14. januar 2010 #6 Skrevet 14. januar 2010 Vi inviterte de over 8 år,di som er mindre skulle være våe egne som fikk oppmerksomhet. Meret at kona til bo min ble iretert på det,men vi ga blaffen i det enkelt å greit!! Men di store barne måtte hjem kl 23 da vi åpnet opp for fri bar:)
blueberrygirl<3 <3 Skrevet 15. januar 2010 #7 Skrevet 15. januar 2010 I min omgangskrets er det ikke vanlig å ha med barn i bryllup, med unntak av veldig små barn som ammes. Disse barna har vanligvis sovet i vogn hele kvelden. Gjør som en over her skriver; sett bare navnene til de voksene i innbydelsen.
Lille Lu Skrevet 23. januar 2010 #8 Skrevet 23. januar 2010 Vi inviterte ikke barn under 18 år, jeg har mange nevøer og nieser som strengt tatt hadde vært naturlig å invitere men som ville tatt mye plass og oppmerksomhet. Og som vi syntes ikke hørte hjemme siden vi så for oss at flere kom til å bli fulle. På invitasjonen hadde vi på siste side en del praktiske opplysninger - og der skrev vi om dette: Vi har valgt å bare invitere voksne (over 18 år) i bryllupet vårt, men ammende barn er selvsagt velkomne. Fikk ingen reaksjoner og et bryllup slik vi ønsket - vi er småbarnsforeldre selv og ønsket en fest. Våre barn var heller ikke tilstede under middagen - de var med i kirka og frem til vi satte oss til bords. (1 år og 3,5 år)
Fru-mamma Skrevet 27. januar 2010 #9 Skrevet 27. januar 2010 Vi inviterer ikke barn, men tar som en selvfølge at spedbarn (dvs under 1 år) blir med. Våre to barn (7 og 4) blir med på deler av middagen før de hentes.
iok med sønn <3 Skrevet 6. februar 2010 #10 Skrevet 6. februar 2010 Det er helt opp til hver enkelt hvordan de vil ha bryllupet og hvem som skal komme. Sist jeg va i bryllup var det ingen barn. Barna til bruda var KUN i kirka, og hadde noen barnevakter som passet de samå guttene Vist du ønsker å ha barn i bryllupet ditt bør du legge opp deretter... Dvs. kanskje ha et lekerom med noen voksne som holder øye med barna, slik at foreldrene kan slappe av Også som noen sa, kan man jo ha de deler av bryllupet, vist man har muligheten til de og bor i nærheten. Da kan en barnevakt ta over, og foreldrene kan slappe av Ingen kan klage for at barna deres ikke ble invitert! Det er KUN du og din kommende mann som bestemmer dette Lykke til med planleggingen
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #11 Skrevet 6. februar 2010 "ammende barn" Hi, hi - barn dier, mor ammer.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #12 Skrevet 6. februar 2010 Dere kan invitere hvem dere vil og utelate de dere vil, men dere må være forberedt på at en del gjester ikke kan komme pga vanskeligheter med å skaffe barnevakt. Særlig tilreisende gjester. Jeg ville neppe vurdert å reise i f.eks. et søskenbarns bryllup (må ta fly) dersom jeg ikke fikk ta med barna. Personlig synes jeg et bryllup er en familiefest, og at barn hører med, men det er nå min mening.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå