3 søte små Skrevet 12. januar 2010 #1 Skrevet 12. januar 2010 HALLO FOLKENS! Jeg skrev det for å advare dere andre. Og vet helt sikkert at det var derfor babyen d¨ode,de tar jo blodprover av barnet! Må jo skjonne at jeg blir litt frustrert nar annenver her inne skriver at det ikke er farlig a spise spekemat... Men sorry hvis jeg skremte noen,ble bare veldig frustrert og vil ikke at det skal ske med noen andre her inne!!
Mille75 Skrevet 12. januar 2010 #2 Skrevet 12. januar 2010 Det er helt greit at du blir frustrert, men du burde veie dine ord med omhu. Jeg lar meg ikke skremme, men mange som gjør det. Tenk deg bedre om neste gang du lager ett innlegg.
3 søte små Skrevet 12. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 12. januar 2010 Ja,men dette er jo bare fakta! sa hvorfor ta kjangsen pa a spise det! er det jeg mener! har vart innom 3 sykehus nar dette skjedde,og legene er oppgitte over at flere jordmodre sier at det er greit a spise salami.det er jo spekemat...og det var visst ikke forste gang dette hadde skjedd...
Mille75 Skrevet 12. januar 2010 #4 Skrevet 12. januar 2010 Hvis dere virkelig ikke klarer dere uten i 9 måneder,kan dere droppe hele gravdidteten... Syns du denne setningen er fakta??????
3 søte små Skrevet 12. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 12. januar 2010 det er vel ikke vits i a ta den risikoen?nar man vet det kan ga galt..
Tone Marie 34 år Skrevet 12. januar 2010 #6 Skrevet 12. januar 2010 Du er nok ikke så moden HI... Sikkert en ung,ung jente som bærer på mye frustrasjon.... Lykke til videre:)
Trultemor73 Skrevet 12. januar 2010 #7 Skrevet 12. januar 2010 Skjønner ikke problemet her jeg. Det er jo bare å holde seg unna samami i 9 mnd, og glede seg ekstra til det etter at babyen har kommet. Mye en bør holde seg unna i 9 mnd, og vi klarer da det.
JeLa87 Skrevet 12. januar 2010 #8 Skrevet 12. januar 2010 Trist at du mistet, men å skremme andre gravide hjelper ikke på sorgen. Ja det kan være farlig å spise salami, men det kan være mye farlige bakterier på mye annet rart også. Det er ekstremt sjeldent at matvarer som har vært helt fryst i over 2 døgn inneholder slike bakterier. Synes det skal være opp til hver enkelt hva man velger å spise under graviditeten. Vet til og med om gravide som har tatt seg et lite glass vin et par ganger i løpet av svangerskapet. Uansett hvor grusomt jeg synes det er, kan jeg ikke begynne å skremme den gravide for det. Håper du får hjelp til å takle sorgen, og komme deg vidre
Snusky McClusky Skrevet 12. januar 2010 #9 Skrevet 12. januar 2010 De fleste normalt empatiske mennesker kan vel forstå hvorfor du formulerte deg som du gjorde. At man trenger en påminnelse om at salami er nei-mat under svangerskapet er vel åpenbart inne på dette forumet, så for min del har du absolutt ingenting å unnskylde. Jeg føler virkelig med deg, og synes det er forferdelig trist at du mistet. Det siste du trenger er en skyllebøtte når du prøver å advare andre gravide.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 12. januar 2010 #10 Skrevet 12. januar 2010 Karoline!! - ville bare si at jeg kondolerer så mye og synes det er ufattelig trist at noen må oppleve slikt no... Skjønner hva hensikten din med innlegget var, jeg har ofte reagert på det samme her inne! Synd at landets leger/ jordmødre ikke er bedre oppdatert om dette!
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 13. januar 2010 #11 Skrevet 13. januar 2010 KOndolerer så mye Karoline! Dette var veldig trist å høre.... Meningen med innlegget var nok bare å fortelle hvor ille det kan gå og noen ganger kan skriftlige meldinger mistolkes som verre enn de er. Det kan også bli forsterket av sorgen du står i nå og jeg tror nok bare at du ville fortelle hvor ille det virkelig kan gå. I worst case..... Det er klart at mange spiser spekemat og er forsiktige og det går bra, men desverre gjelder ikke det alle.... som med deg..... Var selv av den oppfatning da jeg gikk med gutten vår at jordær, spekemat ol var greit, så lenge det var med måte og forsiktighet. MEN; jeg fikk en skikkelig påminnelse da jeg var i min 38. uke; jeg og sambo hadde hatt en kosekveld med ost og kjeks og han hadde spist camembert. Jeg hadde ikke spist av denne osten, jeg spiste bare av de pasteuriserte ostene jeg, men vi hadde jo brukt samme kniv osv og restene ble lagret sammen i kjøleskapet en ukes tid. Plutselig fant vi ut at camemberten hadde listeria, sambo var skikkelig dårlig, men jeg var fin. Fikk panikk og ringte legevakten som tok dette svært alvorlig. Men de sa at så lenge jeg følte meg fin i formen, kjente liv og ikke hadde spist mer enn ca en spiseskje, så skulle det gå bra. SÅ med andre ord; en god spiseskje med camembert, som ikke er så mye akkurat; kunne vært nok til at vi også kunne opplevd det samme som deg Karoline. Etter den gangen har jeg virkelig fått respekt for fy-mat og holder meg laaaaangt unna. Det er jo bare for noen skarve mnd og så kan vi jo spise hva vi vil. men jeg skjønner dere som har lyst å spise ditten og datten og tenker at bare man er forsiktig så går det bra; jeg var selv sånn inntil listeriaen bodde i kjøleskapet vårt..... Tror man må velge selv hva man vil, men jeg vet at Karoline har veldig rett:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå