Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #1 Del Skrevet 12. januar 2010 Hei, Kort fortalt. Har vært kjærste med kjærsten min i snart 10 år, vi har to barn på snart 3 og 5 år, jeg er uplalagt gravid. Dvs; måtte ta ut spiralen, p-pillene jeg brukte før selges ikke lenger, får bivirkninger av andre p-piller, har vært uten prevensjon i 6 mnd, telt og holdt på, vært forsiktig, men er altså nå gravid, og har bestilt time på Ullevål på fredag for abort. Jeg er ikke så sikker, men kjærsten min vil ikke ha ett 3 barn, iallefall ikke nå. I jul og romjul drakk jeg ganske mye rød vin på hytta:) dvs 5-7 glass hver kveld i sikkert 5 dager på rad, pluss champis på nyttårsaften. Ved de forrige svangerskap har jeg vært totalt avholds fra antatt befruktning til fødsel! Prøver liksom å gi dette som grunn til meg selv så jeg skal klare å gjennomføre aborten. Jeg tives godt på jobb og føler nå at endelig er jeg tilbake for fullt. Vi skal gifte oss om kort tid også... Er det noen her som kan rettferdiggjøre en abort for meg???? trenger litt input som sagt. Synes dette er vanskelig og har ikke lyst å prate med noen jeg kjenner om dette. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141265487-trenger-litt-input-alkohol-de-f%C3%B8rste-ukene/
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #2 Del Skrevet 12. januar 2010 Det høres ut som du er veeeldig i tvil, så beklager å måtte si at jeg tviler på abort er den beste løsningen for dere. Om din forlovede er noe til mann, vil han heller aldri presse deg til å gjennomføre noe sånt. Det vil uansett kunne ødelegge forholdet deres, fordi du vil ende opp med å bebreide ham når angeren melder seg. Jeg ble også uventet gravid med vårt første barn. Fant det ut i jula, da hadde jeg vært på EN DEL fester med alkohol i november og desember, som man gjerne er på den tiden av året. Jeg var sikker på at dette var ikke liv laga. Men fastlegen beroliget meg med at fordi det ennå ikke var noen navlestreng, hadde det sannsynligvis ingenting å si. Og så minnet han meg på at veldig mange barn faktisk blir lagd i fylla... Jenta vår er frisk og fin hun. Ingen skader. Hun er smart, glad og verdens deiligste unge. Jeg ville ikke ha barn da jeg ble gravid og ville bare graviditeten skulle bli borte av seg selv, fordi jeg ville ikke ta abort. Men etter å ha vært på UL og sett den lille skapningen der inne, snudde alt seg. Og nå kan jeg ikke tenke meg et liv uten henne og vil gjerne ha mange, mange barn. Jeg fikk noen fine ord den gangen jeg selv fortvilte over uventet graviditet: "Et barn kommer aldri ubeleilig. Et barn kommer når det skal komme." Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141265487-trenger-litt-input-alkohol-de-f%C3%B8rste-ukene/#findComment-141265768
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå