Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ei jenta på 11 veke med kolikk. Ho skriker nesten hele dagane å kvar gong ho skal sove, so må ho skrikes i søvn. Vi lar ikke ho ligge å skrike alene, men vi har henne på brøste å vugger på henne å trøster henne til ho sovner, so legger vi henne i vogga. Ho vil ikke ligge på rygg, so ho ligger på mage. Vippestolen sin vil ho ikke sitte i meir enn ett par min.

Har vert med to forskjellige kiropraktora so ho he hatt 6 behandlinger tilsammen, men det funket ikke. Amme-te, karve-te, fenikkel-te å minifom he vårte prøvd uten noe virkning. Sukkervann funker av og til, men da må det være veldig sterkt sukkret å ho må få drikke litt i fra flaske før ho roer seg ned. Har begynt å gi MME ett par gonga om dagen no. Prøvde å ha maltextrakt i MME, men virket so ho blei værre av det. Ho bæsjer og promper en god del, men hyler av og til når ho gjer det.

Eg begynner å bli sliten av at ho skriker hele tiden. Er ikke noe kjekt at ho må skrike seg i søvn kvar gong. På natta er ho flink å søv lenge, 5-6 tima uten å våkne. Men at heile dagane går i skriking å bæring hele tiden er tungt og eg føler at ej ikke klarer meir snart. Samboeren min er flink å hjelpe meg, men han jobber 12 timer skift å jobbinga varierer mellom natt og dagskift.

Vi har ikke familie her som kan avlaste oss av og til, å vi får aldri tid til kvarandre. Noen som har noen råd om kva vi kan gjer?

(eg blander veldig mye bokmål, nynorsk å dialekt:p )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkar deg! Det må være forferdelig slitsomt. Har du prøvd manuellterapaut? (Som er gratis for barn faktisk) Ellers så har jeg hørt at akupunktur skal hjelpe, og soneterapi. Også kan det hende hun har melkealergi?! Prøv da å kutte ut all form for melkeprodukter en uke, for så å spise det igjen den neste uka. Da skal man visst fort få se om de reagerer på dette. Man får også kjøpt mme som ikke er basert på kumelk. Har hørt om mange som har fått en helt annen baby etter at de har kuttet ut kumelk i kosten dems.

Jeg håper virkelig at dere finner en løsning! Det kan ikke være enkelt og se sin lille skatt ha det så vondt. Håper også at noen av de forslagene jeg kom med er verd å få prøvd ut. Ellers så er hun snart 3 mnd, og det pleier å gi seg rundt den alderen. Men skjønner det kanskje ikke er til stor trøst akkurat nå. Du får stå på, dette greier du! Og så gir jeg deg en stor klem og en klapp på skulderen for at du holder ut! :) Jeg er imponert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...