Gå til innhold

kan man spise leverpostei?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg spiser det å trodde man kunne det, men fikk plutselig for meg noe ang lever verdier, men har egentlig ingen aning

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmmm. aldri hørt, lest at man ikke kan det. må innrømme jeg ikke vet hva leververdier er, men er iallefall masse jern i det og det er bra. og det er jo stekt... er masse viktige næringsstoffer i lever og vet at noen spiser litt lever hver dag i stedet for vitaminer..

Skrevet

vet heller ikke hva leververdier er egentlig.. hehe.. så man kan ikke spise det? eller missforsto jeg deg i andre setning der..

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å spise leverpostei sist jeg gikk gravid fordi jernlagrene mine var litt lave. De var ikke så lave at jeg trengte å ta jerntabletter, men det kunne være lurt å spise f.eks. leverpostei. Den er jo stekt! :) Jeg spiser leverpostei og koser meg også denne gangen!

Skrevet

takk for svar.. frykter at jeg har mangel på jern da jeg har hatt dette tidligere, å har nå plutselig fått dilla på leverpostei, klarer endelig å spise noe, men kun skive med leverpostei.. da fortsetter jeg å spise det så hører jeg forsikkret skyld med legen min når jeg skal der i slutten av januar;)

Skrevet

Leverpostei er bare bra for gravide kvinner, pga det høye jerninnholdet=) Det man skal holde seg unna er vel fiskelever, altså svolværpostei o.l

Skrevet

Vanlig leverpostei er bare sunt.

Men sånn spesielle leverposteier bør man sjekke opp i før man spiser.. (bla den hun over her nevner..)

Skrevet

Fiskelever og fiskerogn (altså svolværpostei) kan inneholde en del tungmetaller og dritt fra forurensning. Derfor skal vi holde oss unna det. Samme gjelder måkeegg (oj, det blir vanskelig å holde seg unna gitt;) og hvalkjøtt, og sel om jeg ikke tar helt feil. Ellers kan man bare gafle innpå kjøtt som er godt stekt og ferskt (f.eks leverpostei, prima saker!)

Ble så glad for at man kan spise Brie-ost, bare den er riktig fersk og fin. Har nemmelig kjent et enormt sug etter Brie, og trodde det var skikkelig nei-mat. Men man skal rett og slett bare prøve å skåne seg for bakterier, og det burde man vel til vanlig også.

Skrevet

takk for mange svar, det er helt vanlig leverpostei jeg spiser så da fortsetter jeg med det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...