Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen. Jeg ble mektig forbannet over innlegg av Karoline!! Er det ingen det går ann å kontakte så sånne brukere som driver skremselspropaganda blir utestengt fra forum? Eller at innlegget kan bli fjernet?

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skriv på "ris og ros" forumet, å gi link til innlegget, så kan det hende moderator gidder å se på det å fjerne... men hun pleier å være ganske treig desværre..

Helt enig med deg...! Vi blir jo nervevrak her inne..

Skrevet

såg det med salamien altså... ! sjokkert jeg og!

Skrevet

Har sendt melding til moderator og håper innlegget til Karoline!! blir fjernet.

Skrevet

støtter Mille 75!!! Er helt sjokkskada etter å ha lest Salami-innlegget...

Skrevet

Som jeg skrev på det salami innlegget, jeg kommer ikke til å være noe mer innpå her....kommer til å bli nervevrak av dette om man skal lese alt sånn skremselspropaganda... jeg velger å høre på bekjente jeg stoler på og jordmødre/leger fra nå av....synd at noen skal ødelegge for så mange andre, men jeg velger å skåne med selv fra og med i dag... Tror flere burde fulgt meg på dette. For ei salamiskive er ikke grunn i seg selv for at man mister.. det høres for utrolig ut.

Skrevet

Tviler på at det blir fjernet dessverre (det skal litt til), men enig i at det var litt på kanten. Greit at man vil fram m budskapet sitt, men da burde det formuleres på en helt annen måte.

Skrevet

Jeg tenker også at jeg skal finne meg et annet forum og støtte meg til. Heldigvis er ikke jeg en av de som lar meg skremme av slike innlegg, jeg leser dem og ler av dem. Folk er rett og slett alt for fanatiske.

Det ble faktisk barn før i tiden også, når folk spiste spekepølse, rødpølse og rå fisk. Det hendte faktisk folk drakk kaffe og alkohol også (sjokk!! )

Greit nok at man bør holde seg unna røyk og alkohol, men bortsett fra det er jeg mest tilhenger av et sundt og variert kosthold.

Alt med måte - også måtehold!! DET er en god regel!

Skrevet

Jeg lar meg ikke skremme av dette, men blir bare mektig provosert og forbannet. Det som irriterer enda mer er at Karoline!! som hu kaller seg har vært helt fraværende og ikke kommer med mere innlegg. Gikk inn på siden hennes for å sende en privat meld, men det gikk ikke.

Vet at det er mange som går rundt og er redde og det skjønner jeg veldig godt.

Syns det er dumt at du ikke vil være her mer. Men har full forståelse.

Skrevet

hehe, bare se på 2-tri. Og jeg skrev innlegget om at det ikke er farlig å spise nyåpnet salami. Fikk klar beskjed i dag, men unngå fårepølse. Hun kan jo ikke vite at d er salamien som drepte barnet!!!! trist hun mista barnet, men det hadde blitt maaaange dødsfall hvis det skulle kun dreie seg om denne salamien!!!!

Skrevet

Det vil nok alltid komme innlegg her som er veldig dramatiske.

Kanskje hun skrev innlegget i full frustrasjon siden hun opplevde å miste pga salamipølse for å advare andre. Og jeg må innrømme at jeg ikke kommer til spise salamipølse, bare for å være på den aller sikreste siden;)

Men det er såpass sjeldne tilfeller at man må bare bla seg videre når man ser slike innlegg. Fostere overlever narkobruk, alkohol og det som verre er, så det går nok greit med oss alle så lenge vi tar visse forhåndsregler og er nøye på å steke og koke kjøtt ol:)

Heller bla dere ned til innlegget om prosentene som sier hvor BRA det går med svangerskap!! :)

Skrevet

HALLO FOLKENS!

Jeg skrev det for å advare dere andre.

Og vet helt sikkert at det var derfor babyen d¨ode,de tar jo blodprover av barnet!

Må jo skjonne at jeg blir litt frustrert nar annenver her inne skriver at det ikke er farlig a spise spekemat...

Men sorry hvis jeg skremte noen,ble bare veldig frustrert og vil ikke at det skal ske med noen andre her inne!!

Skrevet

Jeg er helt enig i at Karoline kunne brukt litt andre ord og måte å legge sin sak fram på (kanskje liiiitt mindre skremselspropaganda) men det er jo likevel et faktum at det IKKE er anbefalt å spise rått kjøtt (som jo spekemat er - inkl salami) og at det er en sjanse for at det kan gå galt med barnet.. Det er sjelden det skjer for vi har god mathygiene i Norge, men det skjer en skjelden gang og det er vel det som er poenget til Karoline. At hun sier at det er påvist hos barnet tror jeg på for det vil jo være fullt mulig å ta blodprøver av barnet og dyrke disse og få påvist toksoplasmose eller listeria.. Ta nå innlegget som den advarselen den er ment å være - det ER en risiko å spise rått kjøtt og det KAN skje med deg at du eller babyen blir syk.. Så blir det opp til hver og en om man vil ta sjansen..

Oppfordrer de som er usikre på hva som kan eller ikke kan spises i svangerskapet til å sjekke http://matportalen.no/Emner/Gravide - der finner dere oppdatert informasjon fra de beste ekspertene på dette feltet.. At en jordmor sier slik og en lege sier slik er ingen garanti for at de har 100% oppdatert informasjon....

Skrevet

Signerer deg der, lille M- man bør ikke nødvendigvis stole 100 % på det enkelte leger eller jordmødre sier om mat under svangerskapet- de er ikke alltid så oppdatert når det gjelder dette som man gjerne skulle ønske.

Ønsker man sikker informasjon, er Mattilsynet stedet å henvende seg (matportalen.no)

Kopierte dette fra mitt forrige innlegg om saken:

Salami er rått kjøtt, og siden Mattilsynet fraråder gravide kvinner å spise rått kjøtt, bør man også holde seg unna salami. Dette m tanke på toxoplasmose-parasitten. Når det gjelder slike ting er det Mattilsynet som er "ekspertene", ikke verken leger eller jordmødre (disse er ikke alltid helt oppdatert heller)

Skrevet

Og forøvrig vil jeg bare si at jeg synes det var helt unødvendig av deg HI å starte en slik "mobbe-tråd" mot Karoline- det er det siste man trenger når man nettopp har mistet sitt ufødte barn.

Kondolerer så mye og ønsker deg alt godt videre Karoline!, verden er fryktelig urettferdig av og til:(

Skrevet

helt enig! man skal jo faktisk ikke spise spekemat for bakterien kan ubemerket skade barnet ditt. Veldig sjeldent det skjer da selvfølgelig.

Kondolerer Karoline. Er ikke noe koselig å høre at andre mister! Lykke til videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...