Gå til innhold

Prematur i uke 23!!

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp ligget på sykehuset fordi jeg har prematur rier. Me sykehuset sier ikke veldig mye... Så jeg er redd og trenger hjelp og råd.

Er det noen som har opplevd så tidlig fødsel? Hva skjer med babyen? Får man holde den i det hele tatt eller ligger den kunn i kuvøse? Er så redd og fortvilet...

Hjelp meg!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141264692-prematur-i-uke-23/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg fikk en gutt for litt over 2 år siden.! i uke 30.! han var liten, men veldi sterk.! han kom syk, så vi fikk ikke holde han de første 3 dagene. ! men etter det fikk vi sitte med han så mye vi ville :) vi lå på sykehuset fram til han fikk i seg et helt måltid selv, å det var 2 uker før termindato..

håper du får gå litt lengre enn uke 23.. !

Hei hvordan går det med deg? Håper virkelig de klarer å holde igjen fødselen ja.. uff, er tidlig det- ikke store knøttet nei. Men nå er det utrolig hva de klarer å gjøre. Alle gode klemmer til dere ja, og masse lykke til :)

Eg fekk i uke 27(5 år siden) dattera vår var bare 750 gr så hun ble koblet til respirator med en gang. Fekk cpap etter 2-3 døgn i respirator,fekk holde henne når hun var ei uke. Men me sat med kuvøsa stort sett hele dagene og holdt hånda inni kuvøsa til henne. Lå i kuvøse 6 uker trur eg det var... det va ein ganske tøff periode men hun er frisk og rask i dag og feile ingenting :) De er ganske flinke i dag når det gjelder premature. Men eg håpe du klare og vente lengst muligt... Masse lykke til :)

• 4 uker senere...

Hei kjære deg..

Er du i uke 23 nå?

Jeg fødte min datter i uke 24+2, veide 455gr, for snart 2år siden. Ikke for å skremme deg, men slik ble det for oss:

*Først ble hun lagt rett i respirator, pga at lungene er uferdige. Hun ble til sammen 10uker på respirator, etter 3-4ganger over på Cpap.

*Hun lå i kuvøse i ca 2,5mnd, så over i varmeseng, så over i vanlig seng.

*Jeg fikk holde henne på brystet for første gang når hun var 2uker gammel.

*Vi var på sykehus i 4,5mnd(0,5mnd lenger enn termin)

Sykehuset sa heller ikke så mye til oss. For når man er så tidlig i svangerskapet, tar man 99% hensyn til mors helse, fikk jeg høre. Så jeg lå uten overvåking på magen, og keisersnittet ble tatt pga min helse(fikk HELLP).

Idag har vi en helt frisk og rask jente:) Og alle de dagene ved kuvøsen, og alle bekymringene, er idag ikke-hverdagslig. Idag har vi heller trass og stahet å hanskes med!

Lotte er fortsatt liten, ca 1års størrelse, men fyller 2år i april!

Ikke gi opp håpet! Det er gode sjanser for ditt barn:)

Lykke til!

Spent på å høre hvordan det går..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...