Gå til innhold

Tirilgirl - er du der?

Luddes mamma

Anbefalte innlegg

Hei Tirilgirl!

Hvordan har du det? Jeg har tenkt på deg, om prøvingen, din mamma og livet generelt. Og så har det jo vært jul og nytt år. Håper du har hatt det supert.

Hvor i syklusen er du?

Jeg har IKM om et par dager, og er litt øm i brystene... Men det kan også være at jeg er premenstruel. Jeg vet om noen dager.

Julen har vært fin, men jeg fikk omgangssyken og lå rett ut i 24 timer tredje juledag. Effektiv slanking. 2,5 kg! Men de kom raskt tilbake.

Har vært på hytta med -28 og fryst vann, men det var så vakkert at alt ble veid opp :-)

Håper du har det bra.

Klem fra

Fortsetter under...

Hei kjære deg:)

Ble så inderlig glad når jeg så en melding fra deg, og tenkte at huff nå er det lenge siden jeg har skrevet til deg.....hehe

Julen gikk unna som bare det, jobbet masse men hadde da fri til nyttår:)

Mamma hadde jo tre ukers pause med cellegiften når det var jul. Og det gikk kjempe fint. Blodprosenten har holdt seg veldig bra, og da blir humøret bedre og hun er forsatt ved godt mot. På torsdag var hun og fikk seg en parykk, så hun ble så fin. Klart det har mye å se det med hår og slikt for damer, uansett alder. Så det iallfall veldig godt nå som hun hadde fått seg hår igjen:)

I dag er jeg kommet på syklusdag 14. Denne mnd. har jeg gått på trippel pergo og var til gyn på fredag. Så en veldig fin follikkel på 20X27 mm og fine slimhinner:) Satt en eggløsnings sprøyte i dag tidlig og vi får være kaniner resten av helgen......hehe. Sitter den ikke denne gangen, blir det trippel kur neste mnd. også, pluss ny runde med utvidede blodprøver. Og henvisning videre i systemet til Aleris eller Volvat for ass. befruktning. Men håper liksom på at vi skal få det til på gamle måten i vår egen seng.....hihi

Min mann var og tok ny sædanalyse i uken som var. Da er det litt over et år siden han tok. Veldig glad for at han også synes det er ok og følge litt med på det han skal bidra med:)

Har ikke hatt så fin og stor follikkel før som jeg hadde denne gangen, så da merker jeg på meg at håpet stiger enten jeg vil eller ikke:) Vi som har holdt på en stund er jo godt vant med en del opp- og nedturer ikke sant:)

Pleier du å ha ømme bryster før IKM eller??? Hvis ikke er jo dette et godt tegn da.....hvor lenge siden er det du var gravid sist og mistet??? Nest mnd. er det et år siden vi mistet han lille i uke 19, kjenner jeg gruer meg til den datoen. Hadde jo vært fint og sitte med en positiv test før det......selv om man ikke er garantert at det blir noen liten baby ut av det. Man blir jo mer realist etter alt det vi har gjennomgått ikke sant.....

Hadde det ikke vært hyggelig at vi hadde fått en 2010 spire begge to, som klorer seg fast, frisk og fin, som er villig til å inngå en 9 mnd. leiekontrakt med oss.......for så håpløse kan vi vel ikke være.....hehe

Veldig hyggelig og høre fra deg igjen, håper IKM kommer med en positiv test:))

Klem fra meg

Hei!

Jeg krysser fingre og ben for at den sitter denne gangen! Det høres ut som at du får den hjelpen som kan gis, det er jo kjempe bra!

Dere for "stå på"... ;-) Jeg syns det er så typisk at når man "skal" forsøke, så har man ikke lyst, er trøtt eller syk... Men, man får vel bite tenna sammen allikevel. Håper virkelig at du skal få oppleve en å få en frisk liten baby til slutt...

Jeg fikk mensen på onsdag. En dag før IKM. Typisk. Så mine ømme pupper var bare kroppen som var pre-menstruell. Håpløst at noen av de samme tegn på å være gravid er de samme som når man venter mensen. Kan jo bli sprø av mindre. Denne gangen var jeg nesten overbevist.. Var max grinete på onsdag og torsdag og så ut som padda fra paddeborg med leppa på tredje hakk.

Får forsøke igjen om et par uker, da er det eggløsningstid igjen. Får håpe lysten er høy og begge er friske da.

Huff. Sånne dager er slitsomme. Og de kommer stadig. Møtte en idag med en liten gutt som var født på samme tid som den lille jenta jeg mistet i uke 14 skulle vært... Det er sårt med disse påminnelsene om hvordan det kunne ha vært. Men slik er livet.

Ja, jeg håper virkelig vi begge får en liten leieboer i snar fremtid som ikke kommer ut før etter 9 mnd!

Lykke til! Vi høres snart!

Klem fra

Hei igjen kjære deg:)

Ja du er vel rundt EL tid du nå vel, håper mot, håp og lysten er til stede hos dere begge to:)

Det der med og bli påminnet hele tiden er tøft!!!!!!Særlig på dagen man ikke er topp form og griner for alt ig ingenting, særlig ingenting. Merker noen ganger at jeg bare kan sitte f.eks og kjøre bil, så bare renner tåren over uten forvarsel........jeg har en kollega som sleit med å få barn i mange år, mange IVF forsøk som misslykkes og hun var til tider veldig syk. Så plutselig ble de bare gravide av seg selv, hun var ca 4 uker på vei når jeg ble gravid første gang. Vi har god kontakt og snakket mye om dette, trøstet og piffet opp hverandre, så mister jeg og hun får verdens nydeligste gutt. Det gikk en stund før jeg så han, de hadde en fryktelig fødsel som gjorde at det gikk flere mnd. men første gang jeg møtte dem, jeg grein så fælt at jeg ristet. Og hun grein......men sånn er livet vårt ikke sant????

Ellers har vel jeg IKM neste helg, vet ikke hvordan denne syklusen har vært. Sammenlignet med de andre........håper selvsagt spiren sitter men er forberedt på motsatt liksom:)

Sædanalysen til min mann var ikke særlig positiv lesning. Den var av grunner vi ikke forstår verre enn den første han tok. Så derfor får vi se denne pp, men vi har tatt kontakt med Volvat og Maigaard i Danmark sånn for sikkerhets skyld.

Jeg har hatt jobbehelg denne helgen, har fri i dag, fri og fri fru Blom:) Min kjære hadde ikke akkurat slitt seg ut med husarbeid i helgen, så det blir vel en del på meg i dag ser jeg.......hehe

Håper du har det fint, en vakker dag i Drammen med blå himmel og sol iallfall:)

Stor varm klem fra meg:)

Hey!

Du har bra oversikt over min syklus! Mye bedre enn min samboer ;-)

Jo, det stemmer. Jeg sitter mitt i EL og mannen er i Sveits på jobb... Men vi rakk å kose oss litt på torsdag og i går kveld, så får vi håpe at det holdt denne mnd..

Satt akkurat og leste en ufin artikkel på Klikk.no med en teit oversikt over når man var mest fruktbar, når man hadde størst risiko for aborter osv... Ble ganske grinete av å lese det.. Takk for den liksom. Akkurat som at jeg ikke vet at jeg har en j.... dårlige odds fra før av.

Jeg ble spurt av en mamma på barnehagen her om dagen om ikke vi tenkte å få et barn til eller om vi bare ville ha et til. Jeg fortalte som det var - at det ikke alltid ting går som planlagt, og at vi har mistet 5. Hun ble ganske flau...

Så dumt å høre at sædanalysen ikke var topp. Men dere har jo blitt gravide før, så det går jo! Jeg håper for dere!

Jeg syns jeg fortjente noen lyspunkt denne våren etter den høsten jeg har hatt, så nå skal vi gifte oss til i slutten på mai. Har booket tid på rådhuset og funnet fantastisk fine ringer :-) Regner jo med at jeg kan drikke champagne, men kan jeg ikke det er det ett pluss! Store problemet nå er å finne ut hvor lite eller stort vi skal ha det. Vil egentlig ha det lite, men jeg endel nære gode venner som vil bli skuffet om de ikke får komme..... Beslutninger! Jeg er håpløs.

Håper du får en strålende uke, med en uteblivende menstrasjon!

Hei igjen kjære deg:)

Så hyggelig at dere skal gifte dere:) Det blir jo veldig stas da, hvor lenge har dere holdt sammen da??? Har dere stor familie eller, mange som må komme reisende?? Skal bli gøy og følge deg fremover med all planleggingen.....hehe

Sitter her og kjenner den forbanna tanta er på vei, men var forberedt på det denne mnd. også. Men håpet er jo alltid der da.....

Vi har jo begynt og tenke på ass. befruktning. Sendte søknad til Volvat i Oslo, fikk brev fra de på lørdag. Og ikke særlig oppløftende om jeg skal være ærlig.....

Dette med tanke på sykdommen min. Hun skriver om farer for slag og andre komplikasjoner, og selvsagt at jeg er over 40 år. Hun vil gjerne ha uttalelser fra andre leger jeg har vært hos før hun sier noe mer om saken. Snakker hun med han på Riksen som jeg snakket med, blir det iallfall et negativt svar. Men jeg skal ta og ringe henne i morgen og snakke med henne personlig håper jeg. Ellers har vi vært i kontakt med en klinikk i Danmark, og de er mer positive, selv om de også ser

farer. Jævla blodsykdom!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Så på lørdag var en helt pyto dag, jeg bare gråt og min kjære prøvde og snakke om at vi ikke gir oss, og skal prøve alt. Han hadde til og med vært inne på sider for adopsjon, men jeg kjenner av grunner jeg ikke vet at jeg ikke er helt der ennå. har vel noe med det sterke ønske om å være gravid selv, siden jeg har vært så langt at jeg har kjent liv. Tror nok det ligger der ja.......men vi får se:)

Du er vel i disse fjorten spennende dager frem til IKM:) Håper du sitter der med en positiv test snart min venn:)

varm klem fra meg

Annonse

Hei kjære deg!

...Jeg ønsker så inderlig at du blir gravid og at alt vil gå smertefritt og bra!

Trist å lese at du ikke fikk ett stort positivt svar fra Volvat. Håper de eller Danmark kommer på bedre tanker snart. Forstår godt at du vil bli gravid selv og bære frem ditt barn...

Vet ikke om du syns det er aktuelt men det var en her inne som hadde en surrogatmamma til hennes barn i India. Så også en dokumentar om det. Høres jo rart ut, men det er jo også en vei...

Jeg får vente å se. Skal vel ha tanta ca 9 dager, så jeg får smøre meg med tålmodighet. Selv om man skulle bli gravid har jeg jo dårlige odds.

Vi har holdt sammen i 7 år nesten på dagen når vi skal gifte oss : ) Har vært forlovet i 6. Den store forelskelsen har jo lagt seg, med disse årene har jo vist meg at jeg har en fantastisk bra mann som har støttet meg i godt og vondt. På tide å få ringen på fingere nå ;-)

Vi har fått besluttningsangst hver gang vi har forsøkt å planlegge en vielse, så det blir et lite brylluo tror jeg. Kanskje bare forlovere og våre mødre. Vi må snart bestemme oss om vi skal ha fler. Skal vi bare ha nær familie er vi 12, med forlovere 16, + nærmeste venner 30 stykker, og da begynner vi og nærme oss volum som behøver endel planlegging, og da får jeg besluttningsvegring igjen ; )

Håper du får en fin uke!

Stor klem fra meg

• 2 uker senere...

Hei søte du!

Jeg har det vel bra, men jeg er et nervøst vrak. Griner av ingenting, og forsøker å stresse ned. Tar fragmin, trombyl, folsyre (dobbel dose) og vitaminer. Studerer toalettpapiret etter hvert besøk og kjenner etter om jeg har fått fler eller mistet noen symptomer. Har større bryst og er litt øm, og mye vondt i magen...

Var hos en jordmor som også er lærer i kinesisk akupunktur i går. Fikk nåler for å styrke kroppen, berolige, samt en mot truende abort (sånn i tillfelle) Fikk også en liste over matvarer jeg skulle forsøke å unngå (gjalt både folk som forsøkte å bli gravide og abort.) Om du er intressert kan jeg skrive det ned for deg! Men det var nesten alt som jeg spiser så jeg sitter og lurer på hva f.. jeg skal spise fremover... Men hun var søt og jeg kjøpte også en krem jeg skal smøre meg med hver dag som inneholder naturlig progesterol, som skal hjelpe fosteret å klamre seg fast... Vi får se. Jeg får ikke gjort stort mer enn hva jeg gjør nå. Bortsett fra å evt få en sykmelding. Så jeg får bare vente og se!

Ringene er klare, men har ikke kommet lengre i planleggingen... Men de er også kjempefine, i platina!

Hvordan går det med deg? Er det rundt eggløsningstid? Jeg håper på det beste, og tenker masse på deg også (min internett venn!)!

Håper du får en deilig helg med mye kjærlighet.

Stor klem fra meg

Hei min kjære venn:)

Som tidligere sagt tenker jeg masse på deg, håper du etterhvert greier og senke skuldrene og slappe litt mere av. Men jeg forstår deg så alt for godt......skal du på tidlig UL eller???

Jeg er midt oppe i EL akkurat nå, går også til akupunktur. Fant ei nye ei som faktisk hadde skrevet hovedoppgave om akkurat dette emnet, og føler hun kan saken sine. Også er hun et godt og varmt menneske det er ok og snakke med også:)

Min mann har jo gått på pergotime en uke nå, pluss et medikament for infeksjon. Han har merket at "ballene" har vært litt mer ømme enn de vanligvis er. Så det er jo ikke sikkert vi får fult utbytte denne mnd. men håper da selvsagt på neste mnd. Da skal jo jeg også gå på trippel pergokur, så da satser vi for fult:)) Men har selvsagt ikke hoppet over denne mnd. eller da.....men i følge legen skulle han ikke ha for ofte sex, så derfor er vi ferdige for denne gang. Så blir det kosen til helgen.....hehe

Håper så inderlig at det står bra til hos dere, med deg, spiren og de to andre. Hvor gammel er storebror????

Nå skal vi faktisk ut og spise indisk mat og på kino, se den Avatar filmen i 3D. Gøy og finne på noe i hverdagen også:)

varm klem fra din venn:)

• 2 uker senere...

Hei min kjære kjære venn:)

Du er i mine tanker støtt og stadig, lurer så på hvordan det går med deg....

Leste i en annen tråd at du/dere hadde lyst til og prøve en gang til bare du kommer deg litt psykisk og fysisk. Synes det er gode nyheter selv om jeg vet hvor slitsom dette der, særlig på forhold, hverdag og ikke minst følelse messig:(

Hvordan går det med de andre forberedelser du driver på med, har du ork og overskudd kjære deg........

Jeg vet ikke om du har fått kontakt med Uglemamma, ikke sikkert hun er så mye her inne nå......men håper du finner en lege som er villig til og tenke i de baner, altså med Prednisolon!!!!!!!

Jeg for min del har IKM i disse dager, tror ikke det er noen spire som sitter med får vel svi av en test i morgen tidlig siden jeg skal til akupunktur etter jobben.....

Ellers har helgen vært slitsom på andre måter. Mamma greise og trå feil på et trappetrinn på fredag og falt. Først trodde vi det gikk ganske så greit. men utover lørdagen ble det verre. Så hun ble innlagt med brudd i bekkenet, det skal ikke opereres men trenes opp. På søndag fikk hun så høy feber og lavt blodtrykk, da begynte jeg og bli redd for henne. Men hun var bedre i dag så vi håper det bare var noe forbigående.

Uff jeg er nok en krevende pårørende tror jeg. jeg jobber jo på intensiv, og er vant med at ting skjer raskt og effektivt. Så når hun lå på post, tok alt så mye lang tid, og de tenker ikke som meg. Men jeg må bare prøve å ta meg sammen og ikke si for mye, men jeg var ikke helt trygg og var der i veldig mange timer. jeg måtte spørre etter ting som det er helt vanlig og gjøre med en pasient med infeksjon......

Men heldigvis går det bedre, og mamma er veldig fornøyd, og det er det aller viktigste:)

Håper du har det bra min kjære venn, mange varme klemmer til deg fra meg:)

Hei kjære du!

Takk for omtanken.

Jeg har kjørt meg selv litt i grøfta om dagen. Pga ekstremt stort arbeidspress, har jeg ikke hatt tid til å ta vare på sjel og kropp etter siste SA og på 2 uker har jeg hatt 2 forskjellige runder med forkjølelser og feber, og sist i går, magekatarr/omgangssyke med diare, vondt i magen, feber og kvalme. Holdt på å besvime i går kveld. Tror imunforsvaret og kroppen forsøker å si noe til meg... Sitter hjemme nå og vurderer frem og tilbake om jeg klarer en dag på jobb eller ikke. Samboern er bekymret og kjefter på meg. Må inrømme at jeg syns litt synd på meg selv...

Jeg var hos legen og hun vil at jeg skal forsøke en gang med Prednisolon 10 g. Forskning har brukt 20 g. Nysgjerrig på hva Uglemamma fikk. Legen mener det er for lite studier på 20 g, og for mange evt bivirkninger (mor - binyrer og barn - leppespalte). Hun vil ta meg av fragmin, men fortsette med Trombyl, samt gå på gulkroppshormon (husker ikke hva det heter .- cir... noe). Av 5 pasienter på prednisolon, har 3 babyer, en mistet og en forsøker nå.

Jeg må inrømme at jeg begynner å bli passe lei, men vi har sagt at vi skal teste dette før vi evt legger ned. Prednisolon må jeg begynne med ved 1 mensdag i syklusen og gå på det hele tiden under den tiden man forsøker og så evt trappe ned.

Jeg krysser fingrene for deg og testen din! Har du en plan om den er negativ? Har du vært i kontakt med noen andre leger/sykehus?

Stakkars mamman din. Hun har virkelig uflaks. Godt hun har deg som datter som er så full av omsorg! Det er bra at du er vant til mer intensiv behandling så du kan pushe på så hun får det hun skal. De fleste av oss blir helt "underlegne" i forholdet mot leger og sykehuspersonalet, og tør ikke si hva vi vil eller krever. Stå på! Ønsker henne god bedring!

Håper du får en fin uke min venn, og at livet vil gi deg noen store smil!

Store, varme klemmer fra meg

• 2 uker senere...

Hei Tirilgirl

Hvordan går det med deg? Har ikke sett noen "jeg er gravid" innlegg her inne, så da mistenker jeg at den dumme dama kom på besøk igjen... Håper du allikevel har gode dager med din mann, og en mamma på bedringens vei etter fallet.

Jeg har ikke fått mensen etter siste SA. Har derimot endel magevondt, og mistenker magekatarr... Litt for mye i det siste på en sliten kropp. Men å se litt av solen hver dag hjelper mot mye, og jeg kjenner det kommer litt krefter tilbake.

I helgen skal vi se på potensiellt sted for middag og overnatting i forbinnelse med bryllupet :-), så det ser jeg frem i mot.

Håper du har det strålende min venn!

Stor klem fra

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...