Gå til innhold

Bytte til vanlig barneseng ?!?!?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, vi venter barn nr.2 i mars og har en gutt som blir 2 i mai, så lurer vi på om vi skal kjøpe ny sprinkelseng til babyen eller om gutten som vi har fra før av skal få seg en barne seng, da selvfølgelig med en god kant på slik at han vertfall ikke triller ut.

Men han kan jo da komme seg ut av senga uten problemer, det er no som vi ikke har hatt problemer med i det hele tatt til nå, når han ligger i sprinkel senga.

Noen med erfaringer innen å bytte til vanlig barne seng (ikke sprinkel seng) når barnet er i denne alderen.

Gutten vår er nå 1 år og 8.mnd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Niesa vår fikk vanlig seng, med en sånn kant, i 2 årsgave og det gikk veldig fint:-)

Første natta måtte de jo leie henne tilbake i senga MANGE ganger, men etter noen få netter var det i boks:-)

Vi har også tenkt til å prøve vanlig seng snart, snuppa er 2 i mars. Har veldig lyst til å utsette det, men det blir jo så mye enklere å sove hos andre - slippe å ha med reisenga!

Lykke til!

Skrevet

Hmm, det der er et dilemma jeg har også! Jeg kan føde nr. to når som helst nå, og er veldig usikker på om jeg vil bytte ut storesøsters seng ennå. Hun blir to år i mars. Hun klatrer ikke ut, og er en bestemt dame, som jeg ser for meg kan bli litt ivrig på å hoppe ut av senga om hun plutselig får muligheten til det. Er ikke så ivrig på å legge seg bestandig..

Skrevet

Vi byttet seng til eldstemann da han var litt over 2 år. Et råd til dere som er i tvil, er kanskje å prøve det samme som vi gjorde, for det ble ihvertfall en kjempesuksess. I god tid før lillebror ble flødt fortalte vi han, at han var så stor gutt, at han kunne få ny seng. Og vi la i tillegg til at babyen trengte jo seng også, så da kunne jo han få den som var til babyer. Det var en knaksuksess. Vi fikk folk på besøk for å feire nye senga, kjøpte nytt sengetøy, han hjalp til å re opp og diverse. Sprinkelsenga var til babyer, så det kunne jo ikke en storebror ha. Ble aldri noe trøbbel ut av det. :)

Skrevet

Snuppa sover i sprinkelseng til vanlig, men det går fint å sove i en annen seng med sengehest også.

Vi har ikke tenkt til å bytte før hun finner ut at hun kan gå ut av senga selv!

21 mnd.

Skrevet

Barneseng skal han vel få ein gang uansett, går jo ann å kjøpe inn og prøve. Sikkert lurt med tilvenning FØR han blir storebror, då det sikkert kan vere nok i seg sjølv..

Sjølv har eg ein bror som er 1år og 5mnd yngre enn meg, og eg trur ikkje vi hadde meir enn ei sprinkelseng heime.

Skrevet

Jeg tok av den ene siden på sprinkelsengen til dattern min på 22mnd, snekret sammen en sengehest, og prøvde det ut i 3 uker....vi har dessverre kun ett soverom som vi deler, så jeg våknet hver natt til ei lita sovende jente oppå meg i 3 uker. Da gav jeg opp, og gikk jeg tilbake til den vanlige sprinkelsengen. Hadde nok blitt et annet resultat dersom hun hadde hatt sitt eget rom, så her er det nok bare å prøve. Som noen over her sa, han må jo ha en ny seng etterhvert uansett, så hva med å kjøpe en nå og se hvordan det går?

Skrevet

tusen takk for svar, vi kjøper seng til kommende storebroren, så får vi prøvd ut en stund før babyen kommer og viss det blir bare baluba, så får vi bytte tilbake til sprinkelsenga og kjøpe ny til babyen. seng må jo gutten ha med tiden uansett...

Takk igjenn for flotte hjelpsomme svar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...