Gå til innhold

Begynner å bli vanskelig å skjule på jobben....


Lille_bie

Anbefalte innlegg

Startet i ny jobb 5 januar. Er nå 9+4. Og det begynner å bli vanskelig å skjule. Har bl annet trening i basseng en gang i uka. Badedrakt skjuler ikke så mye. Og det syns. Veldig godt synes jeg. Er mitt 2. barn. Idag holdt jeg magen skikkelig inn i dusjen etter trening. Ikke så lett nei.... Og jeg som hadde tenkt til å vente med å fortelle det til etter UL i uke 17 ca. Hmmm, vet ikke om det blir så lett. Ellers jobber jeg i unifort som kan skjule mye. Men det er bassengtimene som er problemet. Gruer meg følt til å fortelle sjefen at jeg er gravid. Vil forsvinne ut i perm midt i et vikariat og en prosjektstilling. Vet at det kommer til å bli problemer med vidreføring av prosjektet. og jeg kan jo ikke legge opp til et halvt prosjekt heller..... Hjelp... Noen med noen råd...... Testet positivt 1 uke etter at jeg takket ja til jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klart du kan bade i basseng!

Det har ihvertfall min jordmor sagt til meg at jeg kan. Og det er bare bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj, jeg sa etter at jeg fikk infeksjon etter at jeg hadde vert i svømmehallen.

Aldri mer!

 

Uansett, det beste er jo bareå fortelle det til sjefen, slik at de kan skaffe en ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

 

Skjønner at du gruer deg. MEN... jeg har noen som rapporterer til meg og jeg må si at jeg hadde satt pris på om de fortalte til meg så tidlig at jeg kunne ha fått litt mer tid på meg til å planlegge hva jeg skulle gjort om de forsvant (som regel er det ikke så vanskelig med noen prosjekter og situasjoner er litt værre)... Du beskriver jo at dette vil medføre problemer. Og da er det jo enda viktigere. Du har selvsagt ikke plikt til å gjøre det, men blir det ikke egentlig bare lettere for alle parter? Med mindre du har en drittsekk til sjef så pleier de fleste å bli løsningsorientert i en sånn situasjon. =O)

 

Du vil jo få dette barnet - og hva er egentlig forskjell om du sier noe nå (eller uke 12 hvis du vil vente til første trimester er over for å være helt sikker) eller om du døyer det nok en annen måned. De kommer jo HELT sikkert til å se det - spesielt hvis du begynner å synes allerede nå. Og da kan det heller hende at de synes det bare blir litt dumt... ?

 

Du kjenner jo din egen situasjon og sjefer/ kolleger best. Så du får ta vurderingen selv selvsagt... ;-) Lykke til! Skal krysse fingrene for at det går bra uansett hva du velger å gjøre!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man er pliktig til å si det senest 4 uker før man skal ut i permisjon. Så det er jo ikke før i uke 33. De ferreste klarer vel ikke å vente til da. Men ingen regler som sier at man må si det etter 3 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har snakket med legen min om bassengtrening. Det skal ikke være noe problem sa han.

 

Jeg takker for tankene deres. Fortsatt usikker på hva jeg skal gjøre. Kommer vel til å fortelle det om noen uker tenker jeg. Men gleder meg ikke! På den andre siden blir det deilig å få det ut. Vet at sjefen trenger tid til planlegging. Samtidig er dette et vikariat og jeg er jo litt redd for å miste jobben også, selv om jeg vet at de ikke har lov til å si opp noen pga graviditet. Redd de skal finne en annen grunn. Mest sannsynlig engster jeg meg uten grunn. Etter en uke virker sjefen min grei nok hun. Men vil hvertfall bli litt mer kjent før jeg dumper bomben......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar til Klart du kan bade i basseng.

 

Ja det er bra med bassengtrening, men du skal helst ikke gjøre det de første 12 ukene og heller ikke etter at slimproppen har gått senere i svangerskapet. Dette fordi fosteret er mer utsatt for bakterier da.

 

Ellers ville vel jeg ha fortalt det til sjefen. Tror ikke du har noe å frykte der.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, pliktig er du ikke! Og skjønner at det er ekstra skummelt med ny sjef! Du må bare se hva som passer best for deg!

Lykke til. Det går nok bra uansett! =O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merker det begynne rå bli vanskelig å skjule selv her, driver min egen kafe og er jo litt uheldig at jeg må bli borte så tidlig, åpnet for tre og en halv mnd siden. venter i alle fall to uker til, til tre mnd har gått, de kan jo ikke gjøre noe med det, så:)men ser det kan være kinkig av og til:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...