Elskeråværemamma Skrevet 12. januar 2010 #1 Skrevet 12. januar 2010 For at det skal gå enklest mulig.....
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 12. januar 2010 #2 Skrevet 12. januar 2010 Har mange flasker staaende i kjöleskapet. De er dosert med halvparten av vannet jeg trenger. Saa staar opp om natta koker opp vann i vannkokeren og har i flaska + melkepulveret og saa er det drikkeklart. Vet noen har en flaske med vann staaende ved siden av senga + en termos med varmt vann klart ved siden av og dosert melkepulveret paa forhaand i ett glass e.l, som ogsaa er veldig enkelt.
Suretær Skrevet 12. januar 2010 #3 Skrevet 12. januar 2010 Hvis du kjøper NAN kan pulveret blandes i 40 graders vann. 30 sek i mokroen, pulver i, og vips - serveringsklart!. Faller automatisk et par grader når pulveret kommer i.
Gjest Skrevet 12. januar 2010 #4 Skrevet 12. januar 2010 jeg har en flaske med ferdigkokt vann stående på benke som jeg bare kjører i mokroen noen sek, og ferdig oppmålt pulver. Veldig enkelt, gjør det i søvne;)
Suretær Skrevet 12. januar 2010 #5 Skrevet 12. januar 2010 vannet er selvsagt kokt på forhånd.. og det heter visst mikroen; )
Gjest Skrevet 13. januar 2010 #6 Skrevet 13. januar 2010 Før hun ble seks mnd og vi kokte vannet hennes, hadde vi ferdig kokt vann i kjøleskapet som vi heiv i mikroen i ca 30 sek, hev oppi melkepulveret (ferdig oppmålt i dispenseren) og vips! Klart måltid:) Nå er hun snart 1 år og får ikke mme om natta, men tidlig på morgenen tar jeg bare iskaldt vann fra springen, hiver i mikroen, tar i pulver, og vips!...hehe:)
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 13. januar 2010 #7 Skrevet 13. januar 2010 Ja! Mikro... Hehe! Har ikke det her vi bor naa for tiden. Men i leiligheten vaar gjör vi ogsaa saann. Ferdig kokt opp vann og slenger det i mikroen!
Gjest Skrevet 13. januar 2010 #8 Skrevet 13. januar 2010 Her har jeg thermos med varmt vann på nattbordet, sammen med flaske med kaldt vann. Hiver litt varmt vann oppi flaska, en lærer seg fort forholdene kaldt/varmt, tar i ferdig dosert pulver og så er det klart. Brukte microen i begynnelsen med førstemann, men det går mye fortere med thermos:-)
abella Skrevet 13. januar 2010 #9 Skrevet 13. januar 2010 Kommer jo an på hvilket mme merke du bruker. Vi bruker HIPP. Jeg koker opp vann på kvelden og har i termos. Viktig at termosen er av god kvalitet slik at den holder varmen hele natten. I tillegg har vi kokt vann stående i kjøleskapet. På natten tar jeg ca 2/3 varmt vann fra termosen, heller i pulveret og rister. Tar så i 1/3 vann fra flaske jeg har stående i kjøleskapet. Da blir det akkurat passe drikketemperatur. Ferdig på 1 min. Forresten bruker jeg vekt når jeg blander. Enklere enn å lese av på flasken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå