Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har siden jeg ble gravid hatt småblødninger jevnlig, dvs. rosa og av og til blod på papiret etter dobesøk. Er det flere som har opplevd dettte som alt har vært bra ved ultralyd? Skal på tidlig ultralyd i morra, og er veldig spent!! Hadde en abort i august og håper så inderlig det er liv denne gangen, er så redd det ikke står bra til:-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg er og tobarnsmamma som skal bli trebarnsmamma til høsten :) Har hatt noko brunlig blødning denne gongen, men håpar at alt er bra.. Skal til sjekk neste veke, er kun 7 veker på veg.. Har to friske barn frå før, sist svskap hadde eg fleire gongar rød blødning, men alt gjekk vel ;) Ønsker at alt må gå fint for deg denne gang !!

Skrevet

Hei

Ja jeg har også blødninger. Ikke mye, men det er rosa på papiret og noen ganger litt mer. Jeg var på tidlig UL på fredag og fant et bankende hjerte. Skal på oppfølgings UL på torsdag og håper på å se et bankende hjerte fremdeles. Var hos legen i dag og fikk greie på at det visst var ganske vanlig med blødninger. Noen ganger er det en abort i anmarsj, men det trengte ikke være det. Det kunne være blødninger som er hormonelt styrt. Det er visst ganske vanlig å få rundt uke 8 skjønte jeg. Det vil stoppe når livmorhalsen har tettet seg. Disse hormonelle blødningene hadde visst med at hormonene gjorde livmorhalsen myk og dermed veldig lett at det oppstod blødninger. Sånne blødninger kunne visst komme rundt uke 12-13 også og så ville det gi seg. Selv er jeg i uke 9 og har stor tro på at det jeg har er hormonelle blødninger siden jeg ikke har hatt noe vondt og det er jo ikke store greiene, men nok til at man blir helt på tuppa når man ser det på papiret :) Jeg ble i alle fall det. Jeg har mistet en gang tidligere og det ligner ikke på det jeg har nå. Det er jo ikke bare blod og er jo ingen mens. Visstnok kan blodet fra blødninger virke mer etter at man står opp om morningen eller hvis man har presser mye når man er på toalettet, er visst et lite oppsamlingsbasseng som da finnerpå å tømmes... rare greier, men visstnok ikke farlig siden det ikke har noe med fosteret å gjøre. Håper dette roet deg litt. Det roet i alle fall meg da jeg var hos legen i dag.

Håper det går bra med deg på UL. skal krysse alle fingrene mine for deg :) Lykke til!

Skrevet

tusen tusen takk for svar!! det roet veldig:-) Blir spennnede i morra:-)

Skrevet

Jeg hadde også en ma i august og er nå i uke 7+4. Har hatt rosa utflod noen dager og skal til ul mandag. Man blir jo nesten rapegal av å gå slik å bekymre seg og være redd hele tiden. Det er visst helt vanlig men de sjekker alle blødninger uansett. Krysser fingre for deg;-)

Skrevet

Uff jeg skal til lege imorgen for å sjekke. Startet med bare pittelite blødning gjennom hele helgen, Fra mandag av har det vært mer. Men det går i rykk og napp. Litt usikker på hvor langt jeg er på vei, men rundt 6.-7. uke tror jeg.

Har aldri blødd i sv.sk før så det gjør meg ganske så nervøs. Men prøver å roe meg ned med opplysende innlegg ala det lenger oppe her :o) Så jeg ikke går helt ut av mitt gode skinn mens jeg venter :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...