Trocomare Skrevet 12. januar 2010 #1 Skrevet 12. januar 2010 Min 3 mnd gamle sønn HATER å bade. Han bare bæljer så fort han kommer under vann. Måler temperatur på vannet og har det godt og varmt på badet så han ikke skal fryse. Bør jeg bade han oftere for å venne han til det, eller bare fortsette som nå (en gang i uka)?
smurf08 Skrevet 12. januar 2010 #2 Skrevet 12. januar 2010 Har du prøvd litt varmere vann? De anbefaler 37c men jeg syntes dette var altfor kald - så fort jeg brukte litt varmere vann så ble bading en stor fest!
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 12. januar 2010 #3 Skrevet 12. januar 2010 Saann er sönnen min ogsaa blitt. För elsket han aa bade. Skrev först, men saa fort han var i vannet saa roet han seg. Naa blir han helt hysterisk og jeg gruer meg til hver gang vi skal bade han, for han blir jo utslitt stakkars av all den skrikingen og badet gaar super fort. Hadde lyst til aa begynne med babysvömming etterhvert, men ingen vits det med det förste!
Rødhette <309+<312 Skrevet 12. januar 2010 #4 Skrevet 12. januar 2010 Min gutt på 6,5 mnd elsker å bade, men har ikke alltid vært sånn, han hatet å bade fra han var nyfødt til han var ca 2mnd, da begynte han å like det. Du kan eventuelt legge en liten vaskeduk over magen hans for å holde han varm. Hvis du har prøvd litt varmere vann (38, 39 grader) og han fortsatt ikke liker det, kan du bare ta det litt med ro med badingen en periode, bare bade når det er helt nødvendig så går det nok seg til etterhvert
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 12. januar 2010 #5 Skrevet 12. januar 2010 Prøv å ha masse vann i balja så han ligger og flyter i vannet. Hvis du har sånne store gaskluter så prøv å pakk han inn i et når du bader han. Det er også lurt å prøve å ha litt varmere vann enn 37grader.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 12. januar 2010 #6 Skrevet 12. januar 2010 Prøv å ha masse vann i balja så han ligger og flyter i vannet. Hvis du har sånne store gaskluter så prøv å pakk han inn i et når du bader han. Det er også lurt å prøve å ha litt varmere vann enn 37grader.
Gjest Skrevet 12. januar 2010 #7 Skrevet 12. januar 2010 Uff, er ikke noe særlig når noe som skal være en kosestund bare er hyl og vræl... Har akkurat samme tips som de andre her.. Prøv litt varmere vann. Jenta mi liker å ha vannet litt varmere enn anbefalt og nå storkoser hun seg. Prøv og legg en klut på magen hans. Det er noen babyer som føler seg litt "nakne" der de ligger og føler trygghet med en klut på magen. Vet ikke om du bader han i badebalje eller om du bruker det store karet. Hvis du bruker det store karet så kanskje han syns det er litt for stort og føler seg utrygg? Prøv med en badebalje og se om han liker det bedre Håper du finner ut av det og at dere får en hyggelig badestund snart
MissWonder Skrevet 13. januar 2010 #8 Skrevet 13. januar 2010 Prøvd å dusje sammen mded babyene deres? =) Funker fint hos oss!
AngryBird Skrevet 13. januar 2010 #9 Skrevet 13. januar 2010 Dusj funker fint for oss og, Vilde ELSKER det! Er 2.5 mnd nå og har ikke bada på halvannen måned. Samma hvor sur og grinete ho er så blir ho rolig i dusjen. Virker som kombinasjonen med varmt rennende vann og kroppskontakt er kjempestas! Pappaen syns også det er stas å få den nære hud mot hud kontakten:)
Gjest Skrevet 13. januar 2010 #10 Skrevet 13. januar 2010 hvordan er det dere holder babyene i dusjen da? Kunne tenke meg å dusje med jenta mi, men er redd for at hun skal glippe ut av hendene mine...
Lemonia Skrevet 13. januar 2010 #11 Skrevet 13. januar 2010 Sånn var gutten vår også. De første par månedene var bading grusomt, bare noe som skulle bli fortest mulig overstått. Så ble det litt bedre, ingen skriking, men heller ingen kos. Det var først da han kunne sitte selv uten støtte, ved 7 mnd, at bading ble skikkelig moro. Siden da har han elsket det og kan fin bli der leeenge med alle lekene sine. Vi har badet ham en gang i uken siden han ble født, synes ikke det er nødvendig med noe oftere når de er så små. Å like bading er nok bare noe som kommer med alderen.
AngryBird Skrevet 13. januar 2010 #12 Skrevet 13. januar 2010 Holder ho litt forskjellig sånn som ellers, men alltid med begge henda. Og har alltid et godt grep rundt et lår eller overarm for å være helt sikker:) Babyen sklir ikke om du lar vær å bruke såpe:) Blir ikke så glatt som man skulle tro:) Enklest om man har noen som står klar med hånkle når babyen er ferdig å dusje. Litt styr å fikse det selv, men funker det og:) (å vaske håret og resten av seg selv er ganske umulig da, men.... Får vaffal skylla seg litt;))
Lillemus Mei Skrevet 13. januar 2010 #13 Skrevet 13. januar 2010 Hvorfor bade når de kan dusje?? Har funnet ut det "geniale" som jeg burde gjort med elstemann også... Lillegutt sitter ikke og derfor har jeg rett og slett lagt stellematten (IKEA) ned i badekaret og dusjer ham! Det går utrolig fort, er effektivt og ikke minst så er det så trygt!! Han sier ikke et pip! Man trenger liksom en ekstra arm når man skal holde dem når de sitter og vaske samtidig, lett for at de sklir, ekkelt og utrygt synes jeg. Han ligger å holder dusjhodet mens jeg vasker. VELDIG greit! De får jo uansett ikke noen særlig glede av bading før de er eldre..ANBEFALES for barn som ikke er trygge med å sitte (gutten vår 11 mnd men sitter ikke uten støtte..)
Gjest Skrevet 13. januar 2010 #14 Skrevet 13. januar 2010 aaaah... kanskje jeg skal prøve det en dag.. hehehe skal bli morsomt å se hva hun syns om dusjen
Studine mevik Skrevet 13. januar 2010 #15 Skrevet 13. januar 2010 Badestol er tingen her. Vi har aldri hatt noen problemer med bading, men når vi fikk badestol så virket det som om det ble hysterisk morsomt. Han lærte seg fort å plaske med beina med stolen og jeg blir klissvåt, men det er en veldig koselig stund likevel
las chicas Skrevet 13. januar 2010 #16 Skrevet 13. januar 2010 når jeg dusjer med jenta mi legger jeg henne på stellematta på gulvet etter at hun er ferdig, surrer henne inn i handduk og et lite pledd. der ligger hun fornøyd å pludrer med seg selv mens jeg får dusjet ferdig
Kliko Skrevet 14. januar 2010 #17 Skrevet 14. januar 2010 Dusjen var også min løsning når gutten plutselig hylte hver gang han skulle bade! Så prøv det i noen uker/mnd også kan du jo prøve å bade henne igjen da
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 14. januar 2010 #18 Skrevet 14. januar 2010 De har ikke varmekabler paa badet her!!! Er i Tyrkia for tiden... Har tenkt mange ganger paa aa dusje, men vil ikke gjöre det da det er saa kaldt der. Til og med jeg kvier meg for aa dusje!!!! Har saann stol man legger han i badebaljen hjemme, funker bra. Men tok selvfçlgelig ikke med oss den til Tyrkia. Hadde nok av alt annet aa ta med oss. Faar se om jeg finner en saann stol aa kjöpe her!
Nøstecamilla Skrevet 15. januar 2010 #19 Skrevet 15. januar 2010 Babyen vår hatet å bade - trodde vi. Det viste seg at det hun egentlig mislikte, var å bli senket ned med ryggen først. (Generelt er hun ikke særlig glad i å bli holdt i klassisk baby-posisjon med magen opp og ryggen ned.) Løsningen for oss var å bade henne i en badebøtte, hvor man først senker bena i vannet og hun "sitter". Senere har vi badet henne i stellebord-badekaret også, men da vært obs på ikke å legge henne nedi, men heller sette henne med bena først.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 15. januar 2010 #20 Skrevet 15. januar 2010 Vi prøvde med bittelitt varmere vann og da ble det straks bedre. Hun elsker å bade, imotsetning til de første par gangene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå