FruBoger fødeklar Skrevet 12. januar 2010 #1 Skrevet 12. januar 2010 Andre dagen i barnehage, to timer alene. Gikk ikke supert det, men heller ikke forventet. Det som uroer meg er at vi er på andre uka med matnekt, vil nesten ikke spise. Vil heller ikke ha så mye melk. Til frokost prøvde vi grøt, brød med diverse, bare pålegg, yoghurt, middagsmat, frukt... og ville ikke ha noe, spiste så vidt det var ved tre tiden... en halv kjeks, noen druer, litt potetmos (det mamma spiste) og nektet sin egen mat... Noen tips?? Hun som alltid er så blid og aktiv er nå så slapp og sliten, vil bare kose og være på armen... trøtt som en dupp støtt også.
lille sprelle Skrevet 12. januar 2010 #2 Skrevet 12. januar 2010 Snakk med helsestasjonen snarest! Det er hjelp å få når det gjelder matnekt.
Tante Gustava Skrevet 12. januar 2010 #3 Skrevet 12. januar 2010 Mulig hun begynner å bli syk? Ellers så er min erfaring at matnekt går opp og ned i perioder. Storebror har alltid vært trasig med maten, plutselig spiser han tilnærmet ingenting for så å plutselig spise som en hest igjen. Hadde bl.a problemer med at han ikke ville spise i barnehagen da han startet der, men det gikk over etter ei ukes tid. Er jo en stor omveltning i livet deres å gå fra rolig hjemme-med-mamma-tilværelse til hektisk barnehageliv. Jeg har lært meg å være litt avslappet når han nekter å spise, for jeg har nå erfart at han gjerne tar det igjen etter en stund. Men hvis du er veldig bekymret kan du ta kontakt med helsesøster for tips?
FruBoger fødeklar Skrevet 12. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 12. januar 2010 Etter en dårlig dag så lagde jeg litt utvannet blåbærjuice til henne, på en ny "storjente"-flaske.. og det var stasig! Slurpet det i seg, og da klarte jeg å lure i henne 3/4brødskive og en havrekjeks:P Så får vi se hva morgendagen bringer, skal snakke med helsestasjonen.. Det er litt gulvkaldt her i dette gamle huset, mulig hun har vondt i halsen sin (er jo så kaldt ute også). For har ingen feber og ingen andre symptomer på sykdom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå