*Rutletutt* Skrevet 12. januar 2010 #1 Skrevet 12. januar 2010 Fikk så lyst å lage det til middag i dag, men selv om jeg har laget det før, så er det så lenge siden at jeg husker rett og slett ikke helt hvordan jeg lager det, he he
Mammaen til Isak Skrevet 12. januar 2010 #2 Skrevet 12. januar 2010 Noen bruker vel en slags eggeblanding i grateng, jeg bruker som oftets ostesaus basert på hvitsaus. Vi hadde det vi her i huset kaller pølsegrateng i går og da laget vi den slik: Kutt kjøttpølser i passe terninger 2 sjalottløk Et fedd hvitløk Blomkål og brokkoli i buketter Du kan bruke squash,sopp, purre hva du måtte ha i skapet eller liker Kok pasta, makaroni,penne hva som helst.. Bland pasta og de stekte grønnsakene i forma. (jeg bruner alt først) Hell over ostesausen, som jeg lager av hvitsaus. I går brukte jeg osterester, så hadde oppi vanlig hvitost,norzola og parmesan Kryddrer sausen med salt,pepper,muskatt Strø litt ost på toppen for gratinering! Kan sikkert bruke brød,kavring osv.. Kanskje ikke spes sunn, men veldig god. Og masse frisk salat til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå