Gå til innhold

Hjelp? noen ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har prøvd nå i 1 1/5år, sluttet på p-pillen i august 2008 men har enda ikke fått regemessig mens, prøvde også el-testen til billige tester.com men de funket ikke i det hele tatt.

Noen som har gode råd? Hvordan skal jeg kunne finne el hvis ikke de testene fungerer?

Vi ønsker oss virkelig barn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du vært itl en skikkelig undersøkelse hos gynekolog med ultralyd og hormonprøver ?

Hvis ikke, så ville jeg gjort det aller først.

Da kan du få vite om du har eggløsninger eller ikke - og kunne få medisin slik at du får det (Pergo)

Gynekologen vil også kunne se om det er andre ting som er i veien, cyster, sammenvoksninger eller lign. slik at dere blir litt klokere.

Lykke til så masse !!

Skrevet

Tusen takk.

har tenkt å bestille time, men hvor stor er sannsynligheten for at det er noe så alvorlig galt når jeg er så ung? er bare 20år

Skrevet

Problemer med fruktbarheten er ikke kun aldersbetinget dessverre (skjønt vi gamliser blir en god del mindre fruktbare med årene :-))

Det kan være medfødte ting som hindrer deg i å bli svanger - f.eks, PCOS - (polycystisk ovarie syndrom) en lidelse mange unge jenter har.

Hvis du er frisk og fin så kan det også være noe med din partner selvsagt.

Skrevet

da jeg sluttet på p-pillen tok det godt over et år før jeg fikk tilbake mens, og det tok 4-5 mnd før syklusen min var til og stole på... Du kan finne ut av EL på flere måter enn ved EL-test, temperatur skala og el slim er gode inikatorer det også, men det krever at du følger med på din egen kropp.. Håper det ordner seg for deg :)

Skrevet

tusen takk for gode råd:)

Skal bestille time til gynekolog i første omgang, så får jeg vel ta det deretter.

Skrevet

En annen måte å finne ut om man har eggløsning eller ei er å måle tempen.

Se www.pernille.info og det som omhandler temping.

Jeg har prøvd å teste med EL-tester, men sleit fælt med å få en positiv test selv om jeg hadde EL. Til slutt fikk jeg en positvi EL-test midt på dagen en gang.

Uanett om du kommer til å prøve temping eller ei, er det nok lurt å bestille time hos gynekolog for en sjekk ,-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...