Forsvarsfrue^^ Skrevet 12. januar 2010 #1 Skrevet 12. januar 2010 Vi har prøvd nå i 1 1/5år, sluttet på p-pillen i august 2008 men har enda ikke fått regemessig mens, prøvde også el-testen til billige tester.com men de funket ikke i det hele tatt. Noen som har gode råd? Hvordan skal jeg kunne finne el hvis ikke de testene fungerer? Vi ønsker oss virkelig barn.
-68mamma Skrevet 12. januar 2010 #2 Skrevet 12. januar 2010 Har du vært itl en skikkelig undersøkelse hos gynekolog med ultralyd og hormonprøver ? Hvis ikke, så ville jeg gjort det aller først. Da kan du få vite om du har eggløsninger eller ikke - og kunne få medisin slik at du får det (Pergo) Gynekologen vil også kunne se om det er andre ting som er i veien, cyster, sammenvoksninger eller lign. slik at dere blir litt klokere. Lykke til så masse !!
Forsvarsfrue^^ Skrevet 12. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 12. januar 2010 Tusen takk. har tenkt å bestille time, men hvor stor er sannsynligheten for at det er noe så alvorlig galt når jeg er så ung? er bare 20år
-68mamma Skrevet 12. januar 2010 #4 Skrevet 12. januar 2010 Problemer med fruktbarheten er ikke kun aldersbetinget dessverre (skjønt vi gamliser blir en god del mindre fruktbare med årene :-)) Det kan være medfødte ting som hindrer deg i å bli svanger - f.eks, PCOS - (polycystisk ovarie syndrom) en lidelse mange unge jenter har. Hvis du er frisk og fin så kan det også være noe med din partner selvsagt.
mimie Skrevet 12. januar 2010 #5 Skrevet 12. januar 2010 da jeg sluttet på p-pillen tok det godt over et år før jeg fikk tilbake mens, og det tok 4-5 mnd før syklusen min var til og stole på... Du kan finne ut av EL på flere måter enn ved EL-test, temperatur skala og el slim er gode inikatorer det også, men det krever at du følger med på din egen kropp.. Håper det ordner seg for deg
Forsvarsfrue^^ Skrevet 12. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 12. januar 2010 tusen takk for gode råd:) Skal bestille time til gynekolog i første omgang, så får jeg vel ta det deretter.
Bringebærmamma 160611 Skrevet 12. januar 2010 #7 Skrevet 12. januar 2010 En annen måte å finne ut om man har eggløsning eller ei er å måle tempen. Se www.pernille.info og det som omhandler temping. Jeg har prøvd å teste med EL-tester, men sleit fælt med å få en positiv test selv om jeg hadde EL. Til slutt fikk jeg en positvi EL-test midt på dagen en gang. Uanett om du kommer til å prøve temping eller ei, er det nok lurt å bestille time hos gynekolog for en sjekk ,-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå