Gå til innhold

Da skal vi til Porsgrunn på torsdag på konsultasjon,hva skjer der og når begynner de behandlingen?

Anbefalte innlegg

Hei.

Er første gang vi skal til konsultasjon i Porsgrunn :)

glede oss til at det endelig er igang.

Grunnen til at vi trenger hjelp er mannen min sin dårlige sæd.

Hvor lang tid tar det før man er i gang med noe behandlig?

Jeg er på dag 14 når vi skal inn. Hvis jeg har EL, og de finner friske sædceller hos mannen,kan vi begynne samme dag??

Tusen takk for alle svar

Hilsen

Fortsetter under...

Hei.

Porsgrunn består av et kjempe flott team, så bare å glede seg!

Det kommer litt an på når du kan starte, på om hvordan køen og pågangen der er for tiden. Tror jeg hørte i forrige uke at de er ganske fulle ut januar, så det kommer jo litt an på om de velger langt eller kort regime for dere.

Langt regime da starter du på nesespray i 2-4 uker på dag 20 i syklusen din og så starter på sprøyter etter det, og det kan jo passe om dag 15 som du skal ditt. Ved kort regime så slipper du spray og starter rett på sprøyter på dag 1,2,3 i syklusen din. Usikkert hva de velger - men uansett så vil jeg tro at du kommer igang om ikke så altfor lenge. Men kommer nok litt ann på hvor gamle dere er, om utredningen av dere er ferdig og fullstendig, hvor lenge dere har forsøkt etc.

At mannen din har nedsatt kvalitet gjør nok at dere vil få ICSI behandling. Det er samme som vanlig IVF (det de fleste tenker som prøverrør), men de tar de beste sædcellene og sprøyter en og en direkte inn i dine egg (lar de ikke svømme siste mm i koppen selv som på IVF).

Håper dette gav deg litt svar på noe av det du lurte på.

Mange spm som man tenker på , og veldig masse som er individuelt for par til par, så det er ikke alltid fasit svar dessverre på hva som venter dere.

Men legen kommer til å snakke med dere og stille enkelte spm, så evt ta undersøkelse av deg og om mannens sæd er testet hos klinikk før så slipper han nok det.

Får dere komme igang med behandling innen kort tid, så vil dere få en samtale med sykepleier direkte etterpå som forteller om prosessen dere skal i gang med og om medisiner, sprøyter og alt annet som dere måtte lure på!

Tips: skriv ned alle spm du måtte lure på nå, og spørr. Lett å glemme å spørre og lure veldig når dere kommer hje.

Ellers er det mange her inne med god erfaring innen det meste:=)

Lykke til!!!

Hilsen ruger på "Porsgrunn -lagd- egg"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...