Gå til innhold

Fortsatt missfarget utflod

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har fortsatt litt misfarget utflod.

Nå med litt mørkere farge, det kommer litt innimellom.

Jeg har også litt vondt i ryggen i dag.

Dette startet på søndag, var hos legen i går, han var en ung lege vikar og følte at han ikke visste hva han skulle gjøre. Fant ingen hjerte lyd, men det trodde han heller ikke at vi skulle gjøre heller. Ikke vanlig sa han så tidlig som uke 10+. I dag starter jeg uke 11. Blir litt nervøs nå. Dette er 3 svangerskap og har aldri opplevd dette før.

Noen i samme situasjon eller har opplevd dette??????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei igjen,

Jeg har også fortsatt rosa utflod, på dag 4 nå. Så skjønner frustrasjonen. Du er såpass langt på vei at de burde se om alt er ok på ul. Fikk du ul forresten? Det trenger jo ikke være noe galt men du burde iallefall bli sjekket at proffe folk som jobber med gravide. Be om å bli sendt til gyn på sykehuset, da får man gjerne time iløpet av en dag eller to. Lykke til!

Skrevet

Hei,hei Takk :)

Nei, jeg fikk ikke ul, de har ikke det hos legen min.

Bare et sånt apparat som vi kan høre hjertelyden på.

Mitt 2 barn fikk vi hjertelyden fram i uke 9.

Skal ringe igjen etterpå.

Føles nå som om jeg har litt mensen smerter..

Har du fått litt mørkere utflod? Er det mye? Hva sa legen din? :)

Skrevet

Kjære deg du må få ul. Legen din skal henvise deg til sykehuset. Hvis du ikke vil vente på det så anbefaler jeg deg privatklinikk. Du er så langt at ul kan si mye. Tok ikke legen din hcg prøve heller for å se om det faller? Det er helt grusomt å gå slik å ikke vite....

Utfloden min er forstsatt lys rosa, litt mer enn det var til og begynne med og litt murring i magen. Jeg ringte ullevål og de sa jeg mått vente en uke m ul da det var såpass tidlig at de ville ikke kunne se noe sikkert. Dette var på søndag og da var jeg akkurat 7 uker. Neste uke kan de visst se hjerte sikkert osv.

De sa også at det er helt vanlig med småblødninger og murringer i magen spesielt 1 trimester.

Skrevet

Jeg er enig med Bella,- du MÅ få UL! Det er antakligvis ikke noe i veien siden svært mange opplever dette under svangerskapet, men du må få det sjekka uansett.

Jeg mener ikke å skremme deg eller noen andre her, men jeg hadde litt rosa spotting og litt menskramper på lørdag. På søndag hadde jeg litt lysebrun spotting,- altså gammelt blod. I går ringte jeg legen som sendte meg til UL. Den viste at embyoet døde for to uker siden. Jeg trodde jeg var ni og en halv uke på vei, men embyoet døde altså da det var sju og en halv uke. Legen sa det var bra at det ble oppdaget, for om man venter så lenge at det kommer ut av seg selv så er det veldig smertefullt, og man kan blø enormt mye. Jeg skal til utskraping på torsdag.

La meg presisere at dette altså dreier seg om en MA og ikke en SA der kroppen ordner opp selv og man mister graviditetssymptomene. Magen min vokste, brystene var ømme og store, og jeg var fremdeles kvalm til tross for at spiren ikke lenger levde.

De aller fleste som blør eller spotter går det helt fint med, men du burde få undersøkt dette uansett. Jeg håper virkelig at alt går fint med deg!

Skrevet

hei

jeg hadde brunaktig blødning i går kveld og bruaktig utflod i dag. kom inn til lege på GU. fastlege Han sa det var rester etter en tidliger blødning og at alt så normalt ut ikke farlig og at det ville komme mer brunt utflod ettersom det lå mer rester igjen i livmoren. Men jeg ba om henvisning til tdlig ul, fikk det ikke. Og spurte også om å høre hjertelyd (er 10+2) men han sa det ikke gikk ann å høre det så tidlig. skjønner ingenting jeg. Spurte om det var mulig MA men han da det var neppe det.... Kan de se inn der at det er liv? jeg skønner ikke dette. Vil bare vite at alt er bra, klarer ikke slå meg til ro.

Skrevet

calilla,

Jeg vet ikke om spørsmålet ditt er rettet til meg eller ikke, men jeg svarer gjerne, om det er til hjelp.

Selv har jeg mistet tre ganger; en SA/BO og to MA, så jeg vet litt om dette etterhvert.

Først må jeg si at det er ganske uvanlig å ha en MA, og de fleste gravide går det helt bra med til tross for blødninger og andre komplikasjoner. Det stemmer at det er vanskelig å høre hjertelyd så tidlig som du har kommet. Det er heller ikke mulig å se om det er liv i spiren uten UL, men legen kan se om livmora er forstørret slik den skal være ved en gynekologisk undersøkelse. Men forstørret livmor viser likevel bare at fosteret ligger der inne, og bekrefter ikke at det er liv der.

Brunaktig utflod og -blødninger er faktisk den beste typen man kan ha, for det indikerer at blodet er gammelt, og antaklig kommer fra livmorhalsen, ettersom jeg har forstått. Om det hadde vært en SA så hadde du blødd friskt blod, men det er vel en MA du er redd for nå. Da jeg hadde en spontanabort begynte det med svak rosa spotting som etterhvert tiltok og ble som en vanlig menstruasjonsblødning. Etterhvert fikk jeg utdrivingskramper også, og dette kommer av at kroppen prøver å støte fosteret ut.

Som du sikkert vet så innebærer en MA at kroppen selv fremdeles tror den er gravid selv om spiren ikke lever lengre, så derfor blør man vanligvis ikke som ved en SA, og svangerskapssymptomene forblir intakte. Da jeg hadde en MA sist gang begynte det å lekke litt misfarget forstervann like før jeg skulle til utskraping, men ellers var det ingen tegn. Denne gangen er det også bittelitt, men det ser ut som lyst, brunlig fostervann, og ikke brunt, gammelt blod.

Om jeg skulle ha gjettet, ville jeg ikke ha trodd at du har noen grunn til å mistenke at det har gått galt med spiren din på det grunnlaget du beskriver her. Likevel vil jeg råde deg til å ringe legen din og fortelle igjen at du er bekymret og vil ha en UL. Om det det ikke når frem så burde du kanskje vurdere å betale for å få det utført privat. Det er så vondt å gå og bekymre seg.

Jeg håper jeg ikke har skremt deg eller noen andre med dette, for jeg prøver bare å hjelpe.

Lykke til med ruginga! :-)

Skrevet

Snusky McClusky :)

takk for svar, ble ikke skremt i det hele tatt. Synes det var et kjempebra svar. Legen min sa jo jeg ikke skulle bekymre meg, men han kunne jo tydelig se at jeg var opprørt..gråt jo og sa alle mine bekymringer, så synes han kunne bestillt UL til meg.. Men han mente det ikke er behov for det. Skal se det litt ann nå. Skal bestille time hos jordmor snart så kan jeg spørre henne om alt. og håper hun henviser meg videre. Det er jo ingenting man kan gjøre fra eller til uansett dersom man får SA eller MA, må jo bare håpe på det beste. Blir jo roligere om man får høre hjertelyd da.

Men når kan man egentlig høre hjertelyden? Har bestillt meg en sånn Angelsound og der står det fra 10-12 uker.. har ikke fått den enda, men gleder meg til den kommer og håper jeg selv kan høre det da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...