Leona77 Skrevet 12. januar 2010 #1 Skrevet 12. januar 2010 Noen som kan guide meg litt med vognvalget etter mine kriterier? Har sett litt på emmaljunga og Simo, men tar i mot alle forslag - 4 hjul. - god plass i baggen (da mine barn vokser raskt) termin i mai. - høye foreldre, så vi trenger et håndtak som kan reguleres godt opp. - stabil og god å trille. - gjerne god plass til handleposer under. Så lurer jeg litt på duo eller kombi.... Hadde duo sist, men synes noen ganger det var dumt å ikke kunne bære inn barnet i baggen, men baggen på kombi er jo mindre. Dere som har erfaring med kombi, er det tungt/klønete å bære inn barnet i baggen? kanskje det ikke har noen hensikt uansett??? Tenker frem og tilbake her nå, blir veldig glad hvis noen kommer med innspill sikkert mye jeg ikke har tenkt på også så det er greit med noen som har erfaring.
Makko med to små gutter Skrevet 12. januar 2010 #2 Skrevet 12. januar 2010 Er kjempe fornøyd med city crossen til emmaljunga. Den er god og stabil og god å trille. Mannen er 187cm og han har ingen problemer. Har aldri lært meg forskjell på duo og kombi. Men hadde en tfk som babyvogn. Greide aldri å ta med baby i sovende bag, å regner med at vi går for softbag i vogna neste gang. Billigere, og enkelt. Lillegutt ville ikke ligge mer enn 5mnd...
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #3 Skrevet 12. januar 2010 Bagen på simo duo KAN BÆRES inn... skjønner ikke at alle tror motsatt. Jeg gjorde det ofte. Det er et klikk så er bagen av, to knapper, en på hver side.... OG det er bærehandtak i stoff på sidene. Ingen problem. Bagen er også bredere, kombibagen oppleves fort som trang i bredden. Noen sier simo har løs fjæring, smak og behag. Simo og brio er ganske lik, men brio happy tror jeg er mindre enn den vanlige brio, hvis den enda finnes. Simo sitt understell med metallkurv er helt suveren. Tåler den vekta du gidder å trille med. Det finnes også kurv i stoff, tåler ikke like mye, men derimot tror jeg vognen blir lettere... smak og behag... PS. Det er lurt med slik kalesjestrammere, og det er ikke alle som har det. Vognkalesje blir slitt i mekanikken uansett hva butikken sier... og det er irriterende! Mange fine vogner som mangler denne dingsen og det er kjempesynd. Simo har det, tror de vanlige brio som kanskje enda er i salg har det. Ellers er jeg ikke sikker. Er det andre vogner enn simo som er så vanntett som den er??? Jeg har så og si ikke brukt ekstra regntrekk... det skal MYE til for at det blir vått gjennom, har ikke opplevd det, og har bodd på vestlandet... Finnes det flere skikkelige vanntette vogner vil jeg gjerne vite det!
Leona77 Skrevet 13. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 13. januar 2010 Takk for inspill Ser at Simo duo kan bæres i baggen, men det stå at den veier 6,4 kg og et virker litt tungt. Den er jo større da, noe som er et pluss. Har de ennå ikke klart å gjøre noe med slakke kallesjer? Min forrige vogn er jo 10 år gammel og husker dette var et problem allerede da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå