Gå til innhold

Quinny Zapp vs. Titanium Breeze

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaringer med disse to? Ønsker å kjøpe Maxi Cosi Cabriofix, og det kan brukes på begge trillene (blant mange).

Akta Graco bilstol er også et alternativ for bilstol, men trenger da tips til en god og lett trille som passer til den.

Har tenkt å kjøpe duovogn til utebruk vinterstid, så trillen og bilsetet vil bli mest brukt på butikker, ute sommerstid og på reiser.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordelen med Breezen er at den har regulerbar rygg. Det betyr at du kan ta i bruk vognen som vanlig vogn tidligere enn du kan med zappen.

Jeg hadde først Zapp, som jeg brukte bilstolen på. Når gutten min ble ca 6 mnd, begynte jeg å føle behovet for å trille han i vogn, f eks på shopping. Men han satt ikke godt i Zappen, den ble for bratt i ryggen. Da kjøpte jeg Breeze, og den funket mye bedre.

Nå når han er ett år funker Zappen greit, så lenge han ikke har behov for å sove når vi er ute og handler.

Skrevet

Ville valgt Breeze fordi den kan legges i hvilestilling, noe som zappen ikke har og er et stort minus. Vil anbefale deg å velge maxi cosi sitt sete og ikke Akta graco. Fordi maxi cosi har mye lenger brukstid enn graco (som smalner veldig til øverst). Jeg har hatt begge stolene og er utrolig fornøyd med maxi cosi!

Skrevet

Takk for svar begge to!

Jeg har fått tilbud om å kjøpe en brukt Quinny Zapp til 1000 kr, for å bruke sammen med Maxi Cosi bilsete. Jeg finner veldig få Titanium Breeze til salgs på nett, så er usikker på om jeg tør la den gå.. Men det er vel ikke så veldig lav pris egentlig? Så også i en annen tråd her at Titanium Snooze anbefales foran Breeze, pga stabiliteten med fire hjul. Den har jeg ikke sett til salgs (brukt) noe sted foreløpig.

Har fortsatt noen måneder på meg, men er jo litt utålmodig på å få alt på plass, bruker altfor mye tid på å lete etter vogn og vurdere frem og tilbake.. :P

Skrevet

Du finner mange Quinny zapp på finn.no fra 800,- så 1000,- er ikke spesielt billig. Jeg ville gått for Titanium Baby Breeze eller Snooze hvis jeg var deg. Vet at barnas hus kommer til å selge den ut på vårparten her. Breeze selges på flere nettsider, blandt annet toffeliten.no og flere utenlandske. Snooze er den jeg ville valgt av disse tre, men den er også den som virker vanskeligst å få tak i.

Grunnen til at jeg vil anbefale den Titanium Baby i steden for Quinny er rett og slett at den har et mye bredere bruksområde når ryggen kan legges ned. Min gutt på 17mnd liker zapp'en veldig godt, men han har fortsatt behov for å sove på dagen og da må vi ta med "storvogna" uansett. I tillegg har Titanium Baby sine vogner bumperbar, noe jeg savner på zapp. Ellers er jo de to vognene veldig lik i utførelse og str.

Skrevet

Høres fornuftig ut, jeg får ta tida til hjelp. De lette trillene koster jo ikke all verdens ny, så får ha det som plan B hvis det ikke dukker opp noe fint og brukt. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...