rima Skrevet 12. januar 2010 #1 Skrevet 12. januar 2010 Åh, nå er jeg så lei av bæsjebleier! Lillebror på 6mnd produserer og produserer. Etter en runde med stygg hoste (som forøvrig er der enda) fikk vi råd av apotek og lege om å gi bisolvon. Han fikk det nesten en uke og etter det har slimhinnene i tarmen vært på en snurr. Vi sluttet da vi så at magen reagerte så fælt på den. Virker som alt glir rett gjennom. Natten er ikke den samme lenger og jeg skifter i snitt to bleier per natt. Det er slitsomt når han forøvrig sover dårlig hele natten. Hele dagen småbæsjer han og kommer innimellom med ordentlige ladninger. Når skal det gi seg? Noen som har råd for å binde magen? Stakkars liten, han blir jo så rød i stumpen også. Bruker jo zink nå som jeg brukte vanlig babysalve før. Uff, ingen baby har godt av dette! Setter pris på tips dersom noen vet!?
Ella_Bella_Snupperella Skrevet 12. januar 2010 #2 Skrevet 12. januar 2010 Hei! Kan ikke si vi har hatt samme problem, men for en mms sisen I forbindelse med tannfrembrudd ble det plutselig mye bæsjing! Før og siden har det vært 1 x per dag eller annenhver dag, men i en ukes tid kom det litt i hver bleie og i periode veldig surt og illeluktende! Han begynte til slutt å bli rødere på stumpen, selvom vi prøvde å være flink å skifte så fort vi så at han jobbet seg ferdig med noe! Han var ikke blitt sår enda, bare rødere, så vet ikke om dette vil hjelpe for deg, men her er det vi gjorde: - fyrte godt i peisen så stuen ble god og varm - satte ut et godt underlag med svarte søppelsekker og store håndklær oppå - kledde gutten helt naken og lot han leke på håndklærne i en og en halv time - hvis han tisset tok vi bare vekk det våte håndkle og la ned nytt - smurte stumpen godt med olje og sinkkrem fra WELEDA - fortsatte å skifte bleie så fort det kom noe så deg ikke ble liggende sur bæsj på huden! Vips så var det ikke rødt lenger og etter en uke ga det seg med bæsjingen! Håper kanskje dette kan være til hjelp! Ellers ville jeg også ha gått til legen med gutten - det høres ikke normalt at han ennå bæsjer så mye selv når du har sluttet med preparatet! Hvis det "renner rett gjennom ham" som du sier, får han kanskje ikke tatt opp tilstrekkelig næring! Forresten så bruker vi tøybleier og ullbukse til gutten vår og han er nå 8.5 mnd og den ene episoden der vi skiftet bæsjebleier opptil 12 ganger om dagen er eneste gang han har begynt å bli sår! Så kanskje det var også til hjelp for oss, stumpen får jo puste i de bleiene! Lykke til uansett!!!
Trollemor75 Skrevet 12. januar 2010 #3 Skrevet 12. januar 2010 Hei! Jeg ser at babyen din er bare 6 mndr, så jeg tar forbehold om at mine råd muligens ville passet best for en eldre baby. Første, ville jeg kontaktet et privat legekontor om økonomien tillater det for å se en barnelege. Her i Stavanger kan men se en barnelege om man går på Forusakutten. En vennine av meg hadde en baby med stygg hoste som aldri ble bra med medisin foreskrevet av fastlegen, etter en tur der fikk hun noe annet og vips ble hun frisk. Fastlegen hadde visst gitt feil medisin. Hvis du ammer, fortsett med det, det vil hjelpe med å få magen tilbake i orden. Om du ikke ammer, kan du forsøke Biola yogurt (om gutten spiser bra med fastføde fra før, er ikke sikker på om han ikke er for liten). Bananer binder magen, men jeg vet ikke hvor lurt det er å gjøre han forstoppet, da får han vondt når han har avførin i tilleg til å være sår i rumpen. Weleda zinkkrem er magiske greier. Mest mulig tid bleieløs hjelper mot sår stump. Skjedde med oss en gang i sommer, min mor passet han og merket ikke at han hadde bæsjet. Ble skorper på rumpen, helt jævlig. Han tilbragte en dag bleieløs på et gammelt teppe, det ble raskt bedre. Tøybleier puster og hjelper mot bleieutslett. Lykke til!
wirre;o) Skrevet 12. januar 2010 #4 Skrevet 12. januar 2010 Blåbær binder magen. Kok opp blåbær og gi ham som saft event som mos..
rima Skrevet 12. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 12. januar 2010 Jeg har kuttet ut Bisolvonen. Vurderte og sende den rake vegen til pisis! Tror nok at hosten vil gi seg etterhvert, men skal vurdere tur til legen dersom han fortsetter. Jeg gir lillebror banan på formiddagen, den binder magen på den måten at avføringen ikke er flytende hvertfall. Men mer enn en halv banan om dagen tør jeg ikke gi han. Ellers får han grøt til kvelds og halv grøt til frokost. Bare pupp ellers. Weledaen er nesten tom og finnes ikke å oppdrive i byen. Blæh til helsekosten! Men ja, luft til sår stump er nok den beste medisin. Foreløpig er han bare lett rød da, ingen sår. Har Inotyol dersom det blir ille da. Har fått tips om gulrotmos og havreavkok også. Skal prøve det. Lettere tilgjengenlig enn f.eks blåbær nå... Takker for tips, jenter!
Nangiliama Skrevet 12. januar 2010 #6 Skrevet 12. januar 2010 Tips: frosne blåbær i frysedisken på de fleste butikkene:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå