Gå til innhold

Våkner hver 2 time hele natten...og oftere.

Anbefalte innlegg

Hjelp.

Jeg har en herlig liten gutt på 5mnd. som fra han blefødt våkner hver 2 time, og vil ha pupp.Han spiser omtrent like ofte på dagen hver 2 til 3 time.Har forsøkt å trøste og gi smokk på natten, noen ganger har han roet seg for så å vokne etter 10-30minutter. Det varierer litt hvor mye han spiser,men noen ganger virker han sulten, oftest vilhan nok bare ha kosen og sovner fort ved puppen.

Utover natten våkner han ofte hyppigere og hyppigere, hver time og oftere...Og vilhelst stå opp i 4- 5 tiden.....Hjelp!

Der er 2 mnd siden han "lærte" å sovne uten pupp, så leggingen går stort sett veldig bra. Legger seg i 19-20tiden.

Har begynt med grøt formiddag og kveld, helt uten effekt.

Vil gjerne ha noen råd, for jeg er så veeeldig veeldig trøtt!!!

Fortsetter under...

Jeg har også hatt det sånn en stund nå med lillemor som er 5 mnd. Utrolig slitsomt - av og på mating gjennom hele natten og babyen blir ofte liggende i min seng også, noe som gjør at jeg sjelden sover godt mellom øktene. Men i natt prøvde jeg noe nytt som virket: jeg la henne på et annet rom og da ble det STILLE! Jeg tror at hun roet seg rett og slett ved å komme litt vekk fra matfatet (les: meg) for hun sov fra 00-04, så mat og så videre fram til kl. 06. Og da lå hun og pludret fornøyd en god stund før vi sto opp:-)

Vi holder på å pusse opp barnerommene her og snuppa skal overta storebrors soverom når vi er klare. Og da håper jeg at denne løsningen på en god natts søvn fortsatt fungerer ;-)

Verdt et forsøk - lykke til!

• 2 uker senere...

Vi har det på akkurat samme måte! Lillenmann legger seg kl.19 og sover til kl.21.00, da får han pupp og sover til kl.22.30, etter det våkner han hver time hele natta! Sover neste kun med puppen i munnen etter kl.01.00, SLITSOMT! Vi legger han i egen seng på rommet vårt, det fungerer kun de tre første "øktene" etter det ligger han i senga vår/ mi (sambo har gitt opp å sove sammen med oss..).

Til mandag blir han 6 mnd og da skal vi til søvnterapeut, krysser fingre for at det virker!!!

• 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

skriver under her jeg og...datter på 4,5 mnd. legger seg rundt 19. våkner mellom 2130-23, deretter mellom 01-03 og så er det max halvannen time mellom hver pupp....

begynte med grøt for 14 dager siden, og det har overhodet ikke hjulpet....slitsomt...hun sover i egen seng på vårt rom..

• 4 måneder senere...

Annonse

Må bare spørre: får du rapet ham godt etter hvert måltid? Jeg spør siden det har så utrolig mye å si for oss hvordan søvnen på natten (og dagen) blir hvorvidt jeg tar meg tid og ork til å få rapet småen skikkelig. Hvis jeg er for trøtt og bare sovner mens jeg ammer, straffer det seg hele resten av natten, og ofte dagen etter.

Det er også veldig viktig at han får i seg den fete melken på slutten av måltidet siden det er denne som "smører" tarmene for at det skal fungere optimalt. To måltider på hver pupp er lurt dersom han spiser ofte. Så vil kanskje intervallene blir lengre etterhvert...

Dette var bare noen tanker fra meg! Føler med deg, lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...