Gå til innhold

Seriøst, er det mulig???!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå ammes det hver 1.5 time om natta, tom oftere noen ganger, blir sinnsyk snart. Så er det sånn sutring og knirking mellom mange ganger, ihevrtfall fra 03 og utover.

Snakket me hs forrige uke på 3 mnd kontroll, hun sa vi skulle ta han ut av senga og over i egen, så han ikke skulle ligge med nesa i matfatet hele natta og ta en slurk nå og da hehe, men dette hjelper fint lite. Ligger nå i egen seng, bærer han over etter mat, sover godt, men skal som sagt ha mat igjen raskt... vært sånn 1 uke nå... og jeg blir sprø!!!!!

Kan det være han begynner å trenge grøt? Han var 7.6 kg forrige uke på 3 mnd kontrollen, så han er en stor gutt! Spurte hs men hun ville jeg skulle vente til 5 mnd med grøt og jeg ville amme litt til..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heldiggris som kan flytte han over....jeg får ikke til det engang... Har du prøvd å gi han litt nan i tillegg til pupp på kvelden? Kan være han blir litt mettere av det?

Skrevet

Ååååhhh! Føler sånn med deg!

Vet ikke om du gjør dette, men for oss så hjalp det at jeg satte meg opp når jeg ammet om natten, sånn at jeg ikke sovnet. Da kunne jeg passe på at hun spiste seg ferdig. Hun sovnet nemlig flere ganger mens hun spiste, så jeg måtte sitte å stryke og klappe litt på henne for å minne henne på at hun skulle gjøre seg heeelt ferdig.

Lykke til :o)

Skrevet

Han er ikke så interesert i å spise mer etter han liksom er ferdig hvis du skjønner, spiser kun av en pupp stort sett, og hvis jeg prøver med den andre virker han fornøyd, Også gitt flaske med masse melk, tom blandet litt mme i også noen ganger, men de få gangene har han ikke sovet stort lenger.

Har vært et par ganger med flaske bare hvor han har sovet lenger, opp mot 6 timer en gang, og det var selvfølgelig en natt pappa i huset skulle mate han da jeg hadde hatt en liten vinkveld..

Skrevet

føler med deg..vi er oppe hver time nesten på natta omhun bare får mm. idag tidlig spiste hun av begge, og fikk ei flaske i tillegg før hun sovnet. mistenker at jeg har lite melk da.. hun er fire mnd denne uken. lurer på å begynne med grøt, eller mere flaske..

har dessverre ingen løsning til deg, men vi er flere som sliter med hyppig mating..

Skrevet

Du har jo en veldig stor gutt og det er mulig han har behov for litt mere mat. Jeg fikk beskjed av hs og begynne med grøt ved 3,5 mnd med begge to fordi de var store og trengte mere mat. Min yngste er 5 mnd, han er ikke spesielt glad i grøt enda men prøver hver dag. Det du kan prøve er å kjøpe en maisgrøt, blande 2-3 skjeer i en flaske med mme eller morsmelk, bare husk større hull i tuten sånne som er for tykkere væske. Ikke sikkert han sover noe bedre, men det er verdt et forsøk. Du trenger ikke vente til 5 mnd, helsesøstre sier så forskjellig, noen barn trenger tidligere fast føde. Min eldste trengte det mer enn minsten. Skader jo ikke å prøve:-) Dere har nok begge godt av mere søvn!

Skrevet

Jeg har gitt flaske fra begynnelsen av, og naa spiser lillegutt saa utrolig daarlig. Max 120 ml paa et maaltid og er snart 3 mnd gammel!! Saa har begynt med aa ha i litt maisgröt (1,5 doserings skje som fölger med i NAN pakken) i flaska paa kvelden, saa er jeg sikker paa at han blir mett og han kan sove opptil 7 timer (men det er MAX, bruker som regel aa vaakne etter 5-6 timer) og da faar jeg en del sövn ogsaa. Gir ikke denne flasken för i 00.00 tiden naar han vaakner for aa faa mat :) Funker iallefall bra her. Skal veie han neste uke (paa 3 mnd dagen hans) gleder meg til aa se hvor stor han har blitt, for merker jo betydelig at han legger paa seg selvom han spiser daarlig.

Har faatt tips av mamma at man ikke skal ta alt for et godt ord av det helsesöster sier da de ofte er veldig ekstreme. Jeg har heldigvis vaert heldig med den helsesöstra vi har faatt, og ho sa at det bare var aa pröve seg fram allerede ved 4 mnd alderen. Kommer til aa fortelle henne at jeg er begynt med velling naar jeg ringer henne til uka (bor ikke i Norge for tiden, saa har oppfölging via tlf)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...