Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #1 Skrevet 12. januar 2010 her er historien: jenta mi har alltid hatt god motorikk. hun lærte seg å krype da hun var 6mnd, og lærte seg å gå da hun var 8mnd. da hun var ti mnd sprang hun og klatret opp på kjøkkebenker. 1.5 år var hun en god trampolinehopper osv. altså, alle har alltid sagt: hennes motorikk er det ikke noe i veien med! men nå er hun akkurat fyllt fem, og vi har lagt merke til en del ting det siste halve året. når vi sitter ved middagsbordet kan hun plutselig uten grunn, falle pladask i gulvet. det er helt merkelig å se på. det er som om noen dytter henne, men hun faller av seg selv. og når hun går, så er det som om føttene plutselig forsvinner under henne, og hun deiser i bakken. dette gjør meg litt bekymret, siden det er noe som har oppstått nå. jeg og pappan har kalt henne(ikke til henne, men oss i mellom) litt klumsete, men etter en bekymringsmelding fra barnehagen, er vi også blitt bekymret. kanskje ikke bekymringsmelding, men de lurte på om vi hadde lagt merke til dette.... så nå sitter jeg her da og tenker på om dette er noe vi må undersøke. håper det finnes flere med "klumsete" barn, som kan si noe om dette. kan nevne at hun er flink på tohjuling, og skøyter, så det er spesiellt dette med sitting og gåing.
Gjest Filifjonka Skrevet 12. januar 2010 #2 Skrevet 12. januar 2010 Få henne undersøkt hos lege. Det første jeg tenker på er epilepsi (men jeg er ikke lege, altså). Kan hun ha små tap av bevissthet slik at hun deiser i bakken? Enkelte epileptikere har kun petit mals, altså kortvarige bevissthetstap, og ikke store langvarige krampeanfall.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #3 Skrevet 12. januar 2010 jeg har tenkt tanken selv, men har ikke lagt merke til at hun mister besvisstheten nei. men hvis det er så korte øyeblikk, så kan det jo hende....ja, jeg tenker dra til lege med henne uansett, siden vi begynner bli bekymra. så får vi hvertfall undersøkt saken, og da trenger vi jo ikke tenke mer på det.)
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #4 Skrevet 14. januar 2010 Er ikke bare at hun er i en vokseperiode da? Ofte vokser ben og armer så raskt, at de små ikke helt selv har kontrollen på dem. Min gutt på snart 5år er veldig klumsete. Han faller, velter alltid glass og er generelt litt mer urolig - men er ganske sikker på at ben og armer er lengre enn han klarer å håndtere.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #5 Skrevet 19. februar 2010 Sikkert lurt å gå til lege, selv om det sikkert ikke er noe. men for deres del også, ikke kjekt hvis man går og bekymrer seg. Jeg lurte på om det var noe spesielt i omstendighetene når dette skjedde. Er det f.eks når hun er engasjert (ler, griner, er sint osv). Når hun er trøtt, sover hun mye?
trollmamma Skrevet 28. februar 2010 #6 Skrevet 28. februar 2010 Det kan godt hende ho er i ein vokseperiode. Hjernen klarer liksom ikkje heilt å henge med på at bein og armer har vokst mykje og styrer litt feil. Eldste jenta mi har også hatt sånne perioder. Tidleg ute motorisk ho også, men er klumsete i perioder. Ho er nå 9 år, og det har stabilisert seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå