Gå til innhold

Nattavenning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da tror jeg at jeg har mannet meg opp til å få denna jenta til å sove natta gjennom... ihvertfall uten mat. Hver gang jeg bestemmer meg for å prøve kommer det tusen spørsmål og tvil. Huff gruer meg til å begynne for da er det jo ingen vei tilbake :)

Så damer med erfaring, hva kan jeg vente meg? hun drikker hele flaska tom hver natt uansett om det 150 eller 200, betyr det at hun egentlig er sulten? Skal jeg bare tilby vann og håpe hun blir fornøyd med det...

huff nei nå gruer jeg meg...

Litt oppmuntring tas i mot med takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen min er 5 1/2 mnd. Jeg har gitt han mat hver tredje time og oftere siden han kom. Jeg ammet de første tre mnd, så gikk jeg over til tillegg. For han ble aldri mett.

Var hos helsesøster her om dagen, gutten min veier 10,2 kg og er stor nok :) han er veldig aktiv og en sterk litn fyr så vi bekymrer oss ikke for vekta. Men han trenger ikke mat hver 3 time om natta.

Det at hun drikker alt uansett hvor mye du gir, kjenner jeg meg igjen i. Tror nok ikke det er noe å tenke på. det de ikke spiser om dagen tar de om natta. Om hun ikke får mat om natta vil hun sikkert bare spise mer om dagen :)

Pga vekta hans og helsesøsters råd beestemte jeg meg for å droppe ihvertfall ett måltid. Dette var natt til onsdag forgje uke. Han våknet som vanlig etter tre timer og gråt, jeg ga han sutten, sang og roet han ned. Han gråt og sutra i 20 min før han sovnet igjen. Etter litt over to timer våknet han igjen. Jeg tenkte jeg skulle se hvordan det gikk å droppe maten også dette måltidet.. Han gråt i 5 min og sovnet igjen.

Etter det har han ikke fått mat på natta :) han får sutt, jeg synger og stryker han på kinnet. Så sovner han igjen.

Igår la vi han på eget rom for første gang. Han våknet tre ganger i natt, jeg var inne å ga sutten og han sov videre :):D

Er kjempe fornøyd, dette har gått veldig bra, mye bedre en jeg fryktet.

Det er jo bare å prøve å se hvordan det går :) kan hende det går helt fint. litt gråt må man vel regne med.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...