Gå til innhold

Noen som har hatt betennelse i øyelokk?

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er det jeg har....

Har hatt vondt i noen dager. Det kommer og går gjennom dagen. Har trodd det var øyekatarr sånn som ungene får, men det kommer ikke noe puss, selv etter mange dager... ikke rød på det hvite i øyet eller spesielt opphovnet. Det er bare vondt og trykkende.

Går en til legen med sånt? Eller kan det gå over? Ser at det står det behandles med antibiotika på hudlegene.no

Fortsetter under...

Vet ikke helt om dette er det samme som jeg hadde, men var stiv rundt øyet og litt hoven og sår, jeg gikk først på apoteket jeg da og spurte om råd.

Der fikk jeg anbefalt å dryppe øynene med saltvann, kjøpte sånne ampuller som egentlig er til nesa og drypte i noen dager.

Forsvant av seg selv, har hatt dette senere også og da drypper jeg med en gang og det forsvinner fortere, virker som om det er betennelse i tårekanalene.

Men hadde det ikke fungert så fort med saltvann for meg hadde jeg helt klart reist til legen.

Hei,

Har hatt det et par ganger ja. Fryktelig ubehagelig!

Jeg opplevde det på samme måte som deg - men var litt hoven og det kjentes ut som jeg hadde noe på øyet hele tiden.

Legen tar slike øye-greier ganske alvorlig. Oi, det hørtes skremmende ut, det var ikke meningen! Poenget mitt er at når det kommer til øyer så får man som regel time på dagen. (har fått det).

Jeg fikk dråper til bruk på dagtid og salve til å legge på øye om kvelden (natta). Det går fort over. Kloramfenikol mener jeg det heter (usikker på om det er stavet rett...)

Lykke til og god bedring.

Vanskelig å svare på om det er farlig å vente, men du kan jo ringe å bestille time til dagen etter da f.eks.

Har du sett etter på kanten rundt øyet om du har "kviser" der, det hender jeg får og da stikker det og "gnager" på øyet, mulig det kommer hvis ei vippe faller ut og det blir litt betennelse i hårsekken?

Det er ubehagelig med klemmer den vekk "kvisa" med q-tips, drypper litt saltvann og er god som ny:)

Hilsen meg med saltvannet!

Annonse

ok, prøv med saltvann i natt , så kan du jo håpe at det roer seg over natta!

Datteren min gikk med betennelse? rundt øynene i noen dager før hun fikk salve og er helt fin nå, men sant som hun andre skreiv her at når det gjelder øyne så får man som regel time fort og det er en grunn til det:)

Glemte å spørre, er du tett i nesa eller forkjøla eller noe, eller er det bare øyelokka?

Siden det ikke er tegn til noen forkjølese er det sikkert lurt å reise til legen om et par dager.

Ikke sant at man føler seg lekker når man har sånne øyne?:D

Føler at hele verden stirrer på en når man må ut et erend eller på jobb, hehe

Hehe, bra det ikke ser så ille ut da!

Sist jeg hadde det så det nemlig ut som om jeg hadde grått hele natta, følte jeg fikk mange rare blikk på jobb neste dag uten at noen turte å spørre:)

God natt og lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...