Gå til innhold

Sex og samliv, parforholdet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet skulle heller lagt inn enn annen plass men får jo ikke svar andre plasser, mere svar her.

Vel tulla vår er 5 mnd nå og vi har nådd en slags grense. han har ikke mistet lysten og prøver seg nesten vær dag, jeg blir kjempe sliten og har faktisk null lyst, har ikke hatt lyst i over en mnd nå, og han blir veldig frustrert, han tror jeg ikke er tiltrukket han lenger..

Er det flere som har det slik? har det gått over? betyr det at jeg ikke er tiltrukket lenger? har jeg blitt tørrlagt no liksom?:P...

off.. jeg som sa før jeg fødte at jeg håper ikke vi blir sånne som aldri har sex og blir bare kjedelige sammen, holder jo på å bli slik no....finner liksom aldri tid til det heller, og dattera vår ligg i senga så blir liksom på sofaen action foregår i natterstid og det er ikke behagelig det heller... hoff...

Ser romanse og flørting på tv og jeg savner det skikkelig!! jeg savner så jævli i starten på forholdet vårt, flørting, hot sex..fest og reising... nå er vi hjemme vær dag(han er sykemeldt) mye irritasjon, lite jeg får gjort, usminket ofte, og aldri noe flørting eller samliv... denne tiden er vanskelig, er det derfor så mange par forlater hverandre?Ihvertfall er det flere som har slik? Tips til å få det til i forholdet igjen???

sutre:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke komme med så mye annen trøst enn at vi har det på akkurat samme måte her. Uff, null lyst, mens han godt kunne hatt det flere ganger pr dag.

Vi har alltid (4 år) hatt et supert forhold, masse fest,moro,reise, bra sexliv, samtidig som vi begge elsker en deilig fredag hjemme på sofaen med mat,digg, film og armkrok. Men som du sier, nå er det stort sett bare sofa, baby og tv.

Sa også på forhånd at jeg håpet vi klarte og beholde gnisten, men ser det er litt borte akkurat nå, selv om vi ihvertfall prøver litt innimellom. Han er heldigvis veldig forstålelsesfull, og en tålmodig mann, og sier, sånn er det bare nå:) Heldigvis sier jeg, og jeg er trygg på forholdet, så ikke redd det skal ryke, men ønsker jo ikke at det skal være sånn for alltid. 3 mnd siden fødsel, og ikke noe sex ennå, men så føles ikke underetg ok ennå, så skal på ny gu torsdag, men gjør vel ikke mest for hans behov heller akkurat, for som du sier, lysten er bare borte!

Jeg sminker meg stort sett aldri lenger, å gre håret er sjelden, for innen jeg kommer ut av dusjen er det et eller annet, uff uff. Jeg prøver og tenke at sålenge man er oppmerksom på problemet, og prøver og gjøre noen hyggelige ting sammen innimellom så er ihvertfall det en begynnelse:) eller et godt tegn:) Så vi prøver når lille har lagt seg, lage en god middag, se en film og ihvertfall ligge inntil på sofaen, som i "gamle"dager..

Ble sikkert langt og rotete, uten råd, men da ser du ihvertfall at du ikke er alene:) Forresten, jeg husker den første uka hjemme at jeg gråt helt hysterisk og sa til han at jeg var livredd at vi skulle skli bort fra hverandre, og lovet hverandre vi ikke skulle det ;) Så vi får ta oss selv i nakken innimellom..

Lykke til med alt

Skrevet

heihei:)

Skjønner på en måte hvordan dere har det. Jeg har ikke hatt noe særlig med sexlyst jeg heller. Når jeg først har frie hender og overskudd ønsker jeg å gjøre noe annet, og ikke sex. Likevel tar jeg initiativ en gang iblant, for jeg tror mye går på dørstokkmila. Når vi først er i gang, så er det jo greit. Ja jeg sier greit, for det er litt stramt der nede ennå, etter syinga. Da har jeg en MEGET glad mann etterpå.

Menn blir i godt humør og får bekreftelsen de trenger av sex, og vi kvinner trenger gode ord og en som lytter for å få bekreftelse.

Men det er langt ifra ofte vi har sex. Og jeg går hjemme i gamle utvasked klær, usminket og noen ganger kan det ha gått par dager siden jeg har dusjet. Så jeg føler meg liksom ikke helt klar for sex bestandig nei... ;)

Tror ikke det betyr at du ikke er tiltrukket av han lenger, eller er tørrlagt, men man bruker mye tid og energi på en baby. Menn får energi av sex, kvinner må ha energi for å ville ha sex, sies det (vet ikke hvem, har bare lest det i såkalte sexspalter) Lite passende ;)

Har dere ingen som kan være barnevakt en kveld? Hvor dere avtaler at den kvelden skal dere enten gå ut å gjøre noe sammen, eller bare være hjemme med tv'n avslått og gjøre noe dere har lyst til, som gjør at dere prater? Tv gjør at man blir ganse passiv og ikke prater så mye. Trenger ikke prate om forholdet akkurat, men spille et spill??

Høres kanskje patetisk ut, men jeg og typen pleier innimellom og spille yatzi. Det blir bare yatziprat, men blir utrolig god stemning. Blir litt tullekrangling og småkjefting samtidig :P Også etterpå går praten videre på noe annet ... da har man ihvertfall en gjort noe moro ilag.

Eller dere kan dra på date på restaurant, da blir dere ihvertfall nesten tvunget til å prate med hverandre. Hvis dere ikke prater sammen når dere spiser på restaurant, ja da tror jeg forholdet må være tafatt. kanskje...???

Bli enig om at dere skal pynte dere for hverandre;)

Tror ihvertfall det å få en kveld for dere selv, der dere gjør det dere har lyst til, hvis dere har muligheten for barnevakt er en god start.

Skrevet

Her slår vi sikkert en eller annen patetisk DIB rekord, for vi har ikke hatt sex enda siden fødselen. Og gutten blir 11 mndr denne uken.

Ingen av oss prøver seg på den andre, vi er begge 2 altfor trøtte til å ha lyst på noe annet enn ferie (som det ikke blir noe av før sommeren)/søvn/tid for oss selv. Tragisk.

Heldigvis har vi et veldig godt forhold ellers (selv om det ble litt tøfft i høst med litt vanskelig Troll), men jeg er av og til redd for at det ikke kommer til å bli bedre og at vi skal ende opp som bare venner. Synd for i har vært sammen i 16 år.

Vet ikke engang om jeg savner det lenger. Jeg savner å slappe av, lese en bok, ha egne prosjekter som ikke dreier seg om baby/flytting/jobbsøk/sykdom i familien, snakke om noe annet enn gutten...sex kommer langt ned på listen, for det er så mye annet som jeg aldri får tid til.

Patetisk. Jeg er blitt akkurat det jeg fryktet jeg ville bli når vi fikk barn. En mamma martyr uten eget liv. ;-)

Skrevet

Kjenner meg igjen i mye av det dere jenter skriver!!!

Men, hos oss var det ikke sex før hun var 3 mnd pga syingen. Hadde kjempelyst før jeg kunne, og etter sank lysten. (merkelig!!)

De første mnd sov hun svært lite og, så da var vi trøtte begge to. Når hun flyttet på eget rom i en alder av 5 mnd, så sov hun mye bedre og vi også selvfølgelig. Det hjalp på å få nok søvn, da får en litt overskudd. Vi har alltid kost masse, og det fører ofte til at vi får lyst begge to. Kjenner at jeg har måttet jobbe litt for å komme igang med vorspiel istedet for å legge meg til å sove, men angrer ikke etterpå. Er supert med god sex med mannen sin.

Vi har fått det bedre og bedre etterhvert som tutta har sovet bedre.

Dersom barnet deres sover i senga deres, så er jo mye ødelagt. Få henne over i egen seng, og etterhvert på eget rom. Det vil være en start.

Pass på å få litt egentid, ta et bad, en god dusj. Få massasje av mannen, og sørg for at han vet at det ofte fører til at du vil sove og ikke ha sex. Slik at han ikke sitter skuffet igjen.

Snakk om det sammen, kommunikasjon om sex har vært alfa og omega hos oss.

Nå er sex livet på vei tilbake til slik det var før. Er ferdig med amming, går på p pillene som jeg tok før jeg ble gravid.

Mye som spiller inn!

Tvi tvi

Skrevet

Er visst ganske vanlig at det går lang tid fra fødsel til man har sex. Mannen min og jeg hadde sex etter 7 uker tror jeg det var. Til renselsen hadde gitt seg og stingene hadde grodd. Var ikke lysten det gikk på hos oss altså.Men jeg tror at veldig mange mødre blir veldig fokusert på baby og glemmer litt åssen forholdet var før man fikk barn. Og etter mange mnd tror jeg at man nesten glemmer hvordan sex var og hvor mye det hadde å si for forholdet.

Jeg sa til meg selv før fødsel at jeg skal hoppe i det når kroppen er fysisk klar,vi hadde også massevis av styr med guttungen de første mnd,med kolikk,skriking, flaskevegring og gutten min ville aldri ligge ett minutt alene uten at han skreik. Så vi hadde det ganske tøft vi og.

Jeg er sånn at om jeg ikke får stelt meg og ikke får sminket meg litt, føler jeg meg helt jævlig,så siden gutten vår ikke kunne ligge i bagen i stua mens jeg tok en dusj,tok jeg med han inn på badet mens jeg stelte meg. Vannet som rant fra dusjen roet han veldig ned også:-)

Hvis vi jenter sørger for å ta litt vare på oss selv i hverdagen,sørger for å få stelt oss litt sånn at vi føler oss litt fine,vil det hjelpe litt på selvbildet som igjen vil sette litt fart på sexen etterhvert.

Og som andre har sagt tidligere her,pass på å få kjærestetid på kvelden hvor dere bare sitter i armkroken eller snakker litt sammen,gjenopprett den gode dialogen dere hadde før dere fikk unger.

Mitt råd er ihvertfall,pass på å ikke glem hverandre selv om baby tar mye tid.

Skrevet

Vi og har det litt sånn, jeg har stort sett aldri lyst, men bestemte meg for at jeg mått hoppe i det. Det ergodt når vi holder på, men et ork å begynne, hvis du skjønner;) Men det er viktig for parforholdet, så jeg gjør det selv om jeg ikke har lyst, lysten kommer når vi begynner. Så er det viktig å få barnepike en kveld i mnd, minst, og gjøre noe kjæresteting, f.eks gå ut å spise, kino et eller annet, bare dere to. VELDIG viktig. Så er er det ikke altfor mye bryderi og orden seg litt, iallefall sminke seg litt og freshe seg opp litt. Jeg gjør det for min egen del, fæøler meg mye bedre da, noe som gjenspeiler seg i forholdet også.

Skrevet

jeg må bare få sagt når jeg gikk gravid var sambo sykemeldt hele svangerskapet og jeg var noen ganger frista til å ta kofferten og dra, det går faktisk ann og se for mye av hverandre. Kan bare tenke meg hvordan det er for deg, begge er slitne og babyer tar absolutt ikke hensyn til at mamma og pappa ikke har hatt seg på en stund.

Selv har vi sex kanskje en gang i uka. Men vi stresser ikke med det, vi har hatt barnevakt et par ganger siden prinsen vår ble født for 2.5mnd. Vi har ikke pusha på å ha sex. Vi har vært på julekonsert, shoppa, ute å spist og vaska leiligheten og det hjelper veldig på samlivet og ikke ha noe press på det. Her er det jo jeg som har mest lyst, sambo er livredd for at jeg skal bli gravid igjen.

Men det som har hjulpet mest av alt er å ha mini i egen seng. Om vi ikke har sex der og da. kan vi hvertfall holde rundt hverandre. Og sex begynner ofte ikke på soverommet, det starter på dagen og dagene i forveien, det er vanskelig og ha sex med en du ikke er vant til og ta på.

du er absolutt ikke alene, holde kommunikasjonen oppe.

lykke til=)

Skrevet

Tusen takk for alle svar:) det hjalp mye!!

Skrevet

Jeg kjøpte med pent undertøy, skaffet barnevakt og bestemte med for at NÅ må det gjøres! Hev på meg de høyhælaskoa og gikk inn på soverommet til en noe...tja... stum og overrasket halvsovende mann.

Jeg hadde ikke spesielt "lyst", men det kom seg ;o)

Problemet her er også at ungen sover på vårt soverom. Men jeg har ikke noe imot det, mannen derimot... fikser det bare ikke! Og jeg klarer ikke ha sex på sofaen. Nabo'n kan jo se oss* flaaaut*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...