Frøken håpefull - er mamma! Skrevet 11. januar 2010 #1 Skrevet 11. januar 2010 Jeg var gravid i uke 10 frem til forrige uke, men det endte med MA. Har skjønt at det er utrolig mange som opplever dette, dessverre... Og det gjør det bare mer trist, at flere må oppleve dette. Vi ønsker å prøve og bli gravide igjen så fort som mulig. Er det noen med erfaringer med å bli gravid raskt etter MA eller SA? Da vi var på sykehuset, sa legen at vi burde vente til jeg hadde hatt mensen en gang før vi prøvde å bli gravide igjen. Men samtidig sa hun at vi måtte selv gjøre som vi følte for. Synes å huske at jeg har lest et sted at det kan være lettere å bli gravid med en gang etter MA og SA. Men jeg vet ikke om det er ønsketenkning fra min side, eller fakta? Håper noen har noen positive erfaringer rundt dette:-)
Yo&La+spire Skrevet 11. januar 2010 #2 Skrevet 11. januar 2010 Eg har også hørt at det er større sjanse rett etterpå. Uannsett er det ingen grunn til å vente! (om du vil kan du vente til du får mensen igjen, for da er det lettere å finne EL, men det er ikke noen medisinsk grunn til at man skal vente!) EL kan blir forskjøvet litt etter en MA/SA. Eg hadde EL 4 uker etter MAen i sommer, og to uker etter det igjen testa eg positivt igjen;) Så noen blir iallefall gravide ganske raskt etter;)
Frøken håpefull - er mamma! Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 11. januar 2010 Takk for svar:-) Jeg føler ikke noe behov for å vente til mensen egentlig. Legen sa også at om man venter med å prøve til man har hatt mensen, så blir det lettere å regne ut termin hvis man blir fort gravid igjen. Men det tenker jeg at ikke er så farlig. Det finner man ut av etter hvert i svangerskapet uansett. Både mannen min og jeg er veldig klar for å komme oss videre og bli gravide på nytt igjen.
Snusky McClusky Skrevet 11. januar 2010 #4 Skrevet 11. januar 2010 Jeg har fått bekreftet en MA i dag, og legen sa vi kunne prøve igjen etter at mensen er tilbake. Om livmoren ikke får bygget opp slimhinnen igjen er det er større sjanse for å miste igjen, sa han. Lykke til neste gang!
Frøken håpefull - er mamma! Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 11. januar 2010 Det var leit å høre. Jeg vet hvordan du har det... Synes det er så mange forskjellige råd man får fra forskjellige leger, så det er ikke lett å vite hva man egentlig skal høre på.
Vinterbarn og høstbarn? Skrevet 12. januar 2010 #6 Skrevet 12. januar 2010 Vet ikke om no dokumentasjon på område, men det er ingenting i veien for å prøve på igjen så snart man har lyst. Og jeg ble gravid rette etter en SA sist, hadde ikke mens i mellom en gang Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå