Tøysetipp Skrevet 11. januar 2010 #1 Skrevet 11. januar 2010 Oppdaget det i går da jeg skulle legge henne. Både på puten og dynen. Hun har dokasse inne og har ikke vært innestengt. I dag tok vi henne i og nesten gjøre det samme. Hun satt seg slik at det så ut som hun skulle til å tisse. Soverommene er adgang forbudt for katten når vi skal sove og nå er dørene lukket slik at hun ikke kommer inn på dagtid heller. Jeg vet at de ofte tisser på samme plass. Noen som kan ha en formening om hvorfor hun tisset i sengen til arvingen? Er det for å markere seg I så fall hvorfor?
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 11. januar 2010 #2 Skrevet 11. januar 2010 Æsj, så herslig! Det ville jeg kastet ut og kjøpt nytt.. Merkelig at hun velger et slikt sted når hun har kasse, for de liker jo som regel å grave. Er det inne- eller utekatt? Ville aldri latt den få tilgang til sengene, det at hun i det hele tatt har vært oppi der synes jeg er ekkelt da. Har selv to katter, og soverommene har de aldri tilgang til.
Tøysetipp Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 11. januar 2010 Det er en innekatt som er ute av og til. Pysa ! Jeg skjønner heller ikke at hun tisset i sengen til arvingen. Hun drar jo på den katten hele dagen. Og katten maler jo støtt uansett åssen den blir bært og hunset med. Hun oppsøker også arvingen og sover på fanget hennes i sofaen. Jeg tenker om det er for at arvingen er for voldsom med henne, det er ikke sikkert hun er like begeistret for å bli diktert rundt hele dagen.
Tante Blås Squaw Skrevet 11. januar 2010 #4 Skrevet 11. januar 2010 Ånei, så kjipt! Du har all min sympati! Pusene våre har gjort sånne stunt når de føler seg oversett. Da minsten kom i hus, markerte den ene pusen sin midnøye ved å spy i senga mi...blæ. Hvor gammel er pus?
ROFL Skrevet 11. januar 2010 #5 Skrevet 11. januar 2010 Det er markering ja, og uansett hvor godt du vasker dyna, så kommer katten til å prøve å tisse der igjen om den får sjangsen. Den ene katten vår bestemte seg for å tisse i vår seng da vi var på ferie (katten hadde passer, men savnet oss nok). Dette gjorde den igjen hver gang den kom seg inn på soverommet så lenge vi bodde i den samme leiligheten. Nå har vi en annen seng, og her gjør katten det ikke.
Tøysetipp Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 11. januar 2010 Spy i sengen. Tiss i sengen. På tide med litt språkstimulering tror jeg. Hun er 7 måneder. Og ikke oversett. Hun er med oss overalt. Mye kos, lek og kjærlighet:-)
Tøysetipp Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 11. januar 2010 Dyna er lagt i en søppelsekk og skal kastes. Hvorfor tror du hun markerer seg? Her er jo alt som før. Kan hun være syk på noen måte?
Snuppa! Skrevet 11. januar 2010 #8 Skrevet 11. januar 2010 Off, nå gruer jeg meg litt til katten vår kommer... Aner ikke hvorfor katten tisser i senga, men hvis du har problemer med at katten tisser inne kan du gnikke pelsen til katten nedi tisset sånn at katten må slikke av tisset sitt, da slutter den garantert med en gang. Og det er lovlig ja, fikk tipset fra en dyrelege,hehe. Selv om det høres ekkelt ut er det veldig effektivt.
Tante Blås Squaw Skrevet 11. januar 2010 #9 Skrevet 11. januar 2010 Kanskje pus er blitt fjortis? ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå