Vinterbarn og høstbarn? Skrevet 11. januar 2010 #1 Skrevet 11. januar 2010 Hei, nå ligger jeg i senga mi, har akkurat kommet hjem fra sykehuset. Det skulle ikke gå bra denne gangen heller, hatt en SA og nå ble det en ex.u.... En grusom en! Føler meg litt som klagedronningen nå, men dette var en mye større påkjenning enn jeg hadde forventet meg. Her er historien min. Våknet i natt kl 02.00 med forverrede smerter som hadde startet på lørdag. Hadde jo vært på legevakten i helga, og de var rimelig sikker på at de fant et svangerskap utenfor livmor, men var ikke sikker, og kunne ikke gjøre noe før de var 100% sikker...så da lå jeg der da med uttholdelige smerter. I dag morges klarte jeg så vidt å karre meg opp, ble kjørt til sykehuset, for jeg hadde fått ny time i morges for ytterligere utredning. Begynte å sippe og lage drama i luka på gynekolgen, pga de store smertene og fikk komme å legge meg på en benk mens jeg ventet på at gyn. dama skulle bli ferdig med en annen pasient...som om det hjalp. Tårene trillet av smerte! Fikk ENDELIG komme inn etter å ha ventet i 30 min, to leger var tilstede, og de bekreftet ganske fort en blødning i v.eggleder. Den hadde ikke sprukket, men det var mye blod inni, så hell i uhell, klarte de å redde egglederen min. Ble umiddelbart sendt opp på dagkirurgen, fikk akutt operasjon, og var i himmelen i det narkosen begynte å virke. Etter at jeg våknet har jeg ikke vært borti makan til smerter og uvelhet, Våknet på oppvåkning, og skrek av smerter, fikk noe svimmelhetsmiddel som jeg kaller det intravenøst for å dempe de, og det ble litt bedre. I hele dag har jeg levd "utenfor" kroppen min, har sinnsyke smerter i magen, de har tydeligvis blåst den opp når de skulle operere, og dette ble gjort ved hjelp av koloskopi, har fire ømme hull, pluss en navle som ikke ligner grisen nå. Må ha hjelp til alt! Ble trillet ut fra sykehuset i rullestol og spydde to ganger i bilen på vei hjem. Heldigvis satte sykepleier en stikk pille mot kvalme, men paralginforte det virker ikke på meg nå. Håper så inderlig jeg blir bedre i morgen, og den gode nyheten er at den super kjekke legen som opererte meg sa jeg bare kunne bli gravid igjen med en gang om jeg ville Håper å komme inn her igjen om en stund når ting får plassert seg...herregud, føles ut som jeg har tatt 5000 situps!! Snakkes kanskje jenter!
Fjelljenten Skrevet 11. januar 2010 #2 Skrevet 11. januar 2010 Huff, for en grusom historie, jeg vet ikke hva jeg skal si!!!! Er kjempelei meg på dine vegne! Vi snakkes snart igjen, ok? Om noen uker, er det avtale? Klem!
K ♥ tærten Skrevet 11. januar 2010 #3 Skrevet 11. januar 2010 Off, så forfedelig å lese Mooni. Ønsker deg god bedring og håper du kommer raskt tilbake hit og blir her i 12 uker! Trøsteklem fra
Vinterbarn og høstbarn? Skrevet 12. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 12. januar 2010 deal;) så søte dere er, kommer snart tilbake med en solskinnshistorie skal dere se Masse lykke til videre, til dere begge to!
ღ askepott ღ Skrevet 12. januar 2010 #5 Skrevet 12. januar 2010 uff av meg, det hørtes jo helt traumatisk ut! ønsker deg en snar graviditet når kroppen din er klar for det... Håper du kommer deg raskt
utflyttet stavanger dame Skrevet 12. januar 2010 #6 Skrevet 12. januar 2010 stakker deg, uff føler med deg, ønsker deg masse god bedring
Indigo 08-10-13 Skrevet 12. januar 2010 #7 Skrevet 12. januar 2010 Hei kjære deg! Jeg vet så inderlig godt hvordan du har det! Det positive er at det er en "liten operasjon", og kroppen bruker kort tid på å komme seg. Likevel, ta den tiden du trenger. Jeg var sykemeldt i 3 uker etter operasjon. Oppblåstheten går også over, det er etter at de har blåst luft i magen, og ja ganske ubehagelig. Jeg var så neddopa av narkose, smertestillende og andre tabletter at jeg sov meg gjennom 36 timer stort sett i strekk på sykehuset (på 4-mannsrom, jeg som aldri sover bra på fremmende steder;). Men syntes operasjonen var befriende, var sånn sett ikke deppa over "aborten", var bare så godt å bli kvitt smertene. Du har vært knalltøff som har kjempet deg gjennom hele helga med disse smertene, og nå er det heldigvis over! Utrolig bra at de klarte å redde egglederen, men man skal fungere veldig bra med bare en også. Jeg har kun en, og ble gravid i 3. pp etter exuen. Jeg blødde forresten litt etter operasjonen, 3-4 dager. Deretter gikk det 6-7 uker før jeg fikk mens igjen. Krysser fingrene for at det går riktig vei neste gang, og at du ikke må vente så lenge:)!!! Dessuten, ta det virkelig med ro denne uken, ligg på sofa eller i senga og slapp av, og få hjelp til alt! Stor klem!
Vinterbarn og høstbarn? Skrevet 12. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 12. januar 2010 Så tris høne_pøne at du har vært igjennom det samme, men likevel så godt å lese at noen forstår så godt! Kjenner meg mye igjen i det du skriver, befriende å bli kvitt de elendige smertene, ikke det at disse dagene er stort bedre, men nå vet jeg at jeg bare kan bli bedre! En ting jeg ikke skjønner av forkortelser her er pp hva betyr det? Jeg blør heldigvis ingenting, de tok i tillegg utskrapning på meg for jeg hadde så tykk slimhinne eller no sånn så det kunne bli veldig mye blod, sårene ser også fine ut, men gud så vondt det gjør. Du hadde sykemelding i 3 uker så jeg, jeg har fått i 3 DAGER! Det er ingenting for meg, klarer jo ikke komme meg opp av senga alene enda å langt mindre kle på meg, å blir svimmel av å gå fra sofaen å på do, skjønner ikke at jeg skal være arbeidsfør i overimorgen akkurat.... Tror jeg må be om et par dager ekstra... Hva tror du? Må jo ikke glemme å nevne den søte samboern min som hjelper meg mye nå, har fått fri på jobben disse to dagene han også, siden han være hjemme å hjelpe dama si som er en god mix mellom en 90 åring og en hjelpesløs 3 åring som han så fint beskrev meg Klem tilbake
Indigo 08-10-13 Skrevet 12. januar 2010 #9 Skrevet 12. januar 2010 Ja, du må bare sende en pm eller spørre hvis det er noe du er usikker på. Jeg var så i ørska da jeg ble utskrevet, spørsmålene kom i ettertid. Så jeg ringte sykehuset etter noen dager og fikk snakket med legen som opererte meg;) pp betyr prøveperiode. Fikk positiv g-test nøyaktig 3 mnd etter operasjonen. Jeg hadde virkelig lyst å bli gravid igjen med engang, men skjønte etterhvert at kroppen ikke var klar, og at den trengte litt tid på seg. Jeg fikk 1 uke sykemelding til å begynne med, kjente at det ikke var nok, så ringte legen og fikk en uke til, deretter 1 uke til. Men har en grei og forståelsesfull fastlege heldigvis:) Begynte på jobb etter 3 uker, men da hadde jeg innetjeneste to-tre uker før jeg var klar til å gå tilbake til den vanlige jobben min (pga risiko støt mot magen). Ring fastlegen din og be om ei uke til! Som sagt, ikke vær redd for å sykemeld deg, gå tilbake til jobb når du føler deg klar. Jeg angret på at jeg ikke ba om ei uke til, var tungt å begynne på igjen... Regner med du har nagler/sting i magen, greit å vente til de er tatt ut i alle fall. I alle fall, masse god bedring!!!
Vinterbarn og høstbarn? Skrevet 12. januar 2010 Forfatter #10 Skrevet 12. januar 2010 Tusen takk! Blir nok en telefon til fastlegen i morgen da, vil jo gjerne kunne fungere før jeg går på jobb og gjerne ta en dusj! Står noe om at jeg ikke kan dusje før etter tre - fire dager etter operasjonen det vil si på torsdag..usj. Jeg har ikke fått beskjed om noen dato fro å komme tilbake for å ta ut noen sting eller for å ta blodprøve for å se at Hcg går ned igjen som normalt, håper de ikke sa noe om dette da jeg dro, for i så fall husker jeg det ikke. Vet du om de tar kontakt eller noe sånt? Tusen takk for støtten, utmerket i en slik stund! Ønsker deg og spiren masse lykke til videre. Synes det er minst like spennende og følge andre som er gravide her inne jeg, mens jeg venter på å starte på nytt....
Indigo 08-10-13 Skrevet 13. januar 2010 #11 Skrevet 13. januar 2010 Jeg fikk beskjed om å kontakte fastlege for å få fjernet naglene. Det skulle gå ca. en uke etter operasjonen. Jeg ventet ikke en dag lenger. Gud så befriende å få dem fjernet. Var ømt og vondt å være naglet.. Jeg tok ingen hcg-prøver i ettertid, men hos meg fjernet de jo hele egglederen, så sikkert derfor ikke nødvendig. Be om blodprøve når du får fjernet stinga:) Bare hyggelig forresten, jeg vet utmerket godt hvordan det er å være i den situasjonen, ganske betryggende å høre andres erfaringer! Håper vi møtes på her igjen, eller kanskje på 2. tri:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå