silkeføre Skrevet 11. januar 2010 #1 Skrevet 11. januar 2010 Har fått en sinnsyk betennelse i en skulder. Leser i pakningsvedlegget at Voltaren ikke skal brukes de tre siste mnd. Er 14 uker på vei, da bør det vel være "trygt" å ta en eller to??
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 12. januar 2010 #2 Skrevet 12. januar 2010 Jeg hadde tatt kontakt med lege og spurt først... Man skal jo være forsiktig med medikamenter uansett i svangerskapet.
MissMe*med*lillegutt Skrevet 12. januar 2010 #3 Skrevet 12. januar 2010 Du skal ikke ta Voltaren under svangerskapet, uansett hvor langt du er på vei.
superspent75gravid Skrevet 12. januar 2010 #4 Skrevet 12. januar 2010 Jeg bruker voltaren daglig til vanlig pga min psoriasisleddgikt. Nå under sv.skapet er jeg anbefalt av mine leger om å ikke ta de, for de kan føre til lettere sa!! Prøv å klar deg uten du, det er utrolig hvor mye smerte vi kan tåle for disse små) God bedring...
Hekta Skrevet 12. januar 2010 #5 Skrevet 12. januar 2010 Jeg fikk beskjed av legen min at Voltaren var uaktuelt. Kanskje legen din kan finne ett alternativ til deg.
Sunnybeach4gull :) Skrevet 12. januar 2010 #6 Skrevet 12. januar 2010 Har du vært hos lege med betennelsen i skuldra?? Eller har du selvdiagnosert dæ? Voltaren og forsåvidt Ibux også e helt uaktuelt i svangerskapet. Følgende skadelige effekter på foster og det nyfødte barnet er rapportert ved bruk av NSAIDs: Prematur lukning av ductus arteriosus med primær pulmonær hypertensjon og degenerative forandringer i myokardet, tricuspidalfeil, manglende lukning av ductus arteriosus postnatalt, som er resistent mot medisinsk behandling, blødninger (f.eks. intrakranielle blødninger og gastrointestinale blødninger med perforasjon), nekrotiserende enterokolitt, nedsatt nyrefunksjon og nyresvikt. Forstyrrelser i svangerskapsforløpet er sett i form av oligohydramnion, forlengelse av svangerskapet samt nedsatt rieaktivitet. Ductus ateriosus er en åre som automatisk lukker seg under fødselen i hjertet til fosteret. Denne arterien har fosteret, fordi som det er sagt tidligere, at blodet ikke går til lungene. Da denne åpner seg under fødselen, får lungene blod og kan fungere normalt. Hvis dette skjer før fødsel, i svangerskapet, får fosteret for høyt blodtrykk. Da blir hjertemuskelen (myokardet) for stor og hjerteklaffene kan få feil. Eller som det står, at det kan være manglende lukking av denne arterien under fødselen, som kan føre til blødninger (intrakranielle=inni hodet, gastrointestinale=i magen) Mange har skrevet og spurt om akkurat det midlet de bruker, så her kommer en ufullstendig liste over NSAIDs i salg i Norge: Alt som inneholder acetylsalisylsyre som Albyl, Dispril, Globoid, Novid samt midler som Voltaren, Brufen, Ibux, Confortid, Indocid, Naproxen, Ledox, Napren, Brexidol, Felden, Pirox for å ta noen av de vanligste. Spør på apoteket om dette er et NSAID dersom du kjøper det reseptfritt. Snakk ellers med legen din.
silkeføre Skrevet 12. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 12. januar 2010 Et tilbakevendende problem, derfor har jeg har Voltaren liggende i skapet. Jeg får klare meg uten denne gangen. Andre tips i stedet?
litamora Skrevet 12. januar 2010 #8 Skrevet 12. januar 2010 is ned skuldra for å roe det ned først. Etter hvert kan du begynne å gjøre pendeløvelser med arm etc først, så ise ned etterpå for å roe ned. Det er viktig å komme i gang med bevegelse etter den "akutte" fasen, for å unngå varig funksjonsnedsettelse. Is kan virke smertestillende synes noen. La isen ligge på i 15-30 min. Er det for kaldt, legg håndduk etc imellom. Har du ikke ispakning, bruk frosne erter etc (som du kjøper i frysedisken på rema) - gjør samme nytten. Lykke til
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 12. januar 2010 #9 Skrevet 12. januar 2010 Jeg fikk låsning i ryggen og mest sannsynlig betennelse i musklene nedover bena, men var hos fastlege + legevakt og begge sa at det ikke var noe jeg kunne få, ihvertfall ikke Voltaren. Jeg fikk Paralgin forte slik at jeg overlevde jula (de kunne jeg faktisk ta, legen min sjekka på nettet.) Men et kjempebra tips: Gå til naprapat! Ihvertfall en naprapat som også bruker akupunktur. Det har hjulpet bra nå, og jeg har veldig god erfaring med det fra prolaps i ryggen + smerter i nakken. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå