venter_på_deg_lille_venn Skrevet 11. januar 2010 #1 Skrevet 11. januar 2010 Jeg vet ikke hvorfor jeg skriver... Bare har så alt for mange tanker i hodet! Etter 2 år og 5 mnd ble vi endelig gravide på 1, ivf... Som etter en lang historie, et langt sykehusopphold og en lang natt med frustrasjon, uvitende, håpløse leger endte i en hasteoperasjon for XU....... jeg falt.... jeg falt langt ned..... Så er jeg her... Bare 4 uker etter operasjonen... Jeg har 1 egg i fryseren på St.Olavs... Bare 1... Overlever det? Overlever det ikke?... Jeg har proppet kroppen full av hormoner i godt over 1,5 år... trodde jeg var ferdig... Jeg var jo gravid! Nå er jeg igang igjen med Primolut for å så fortsette med enda flere hormoner... Jeg synes ikke synd på meg selv, det er mange som har det verre... men, det å være prøver er hardt... hardt for meg, for mannen min, hardt for alle rundt oss! Tanker som; Overlever egget opptiningen da jeg reiser 70 mil for å sette det inn? Blir det avbrutt av en eller annen grunn? Vel, tiden for vise... Til St. Olavs i slutten av Januar reiser vi uansett... Vi vil bare være en lykkelig familie...
ALIICE Skrevet 11. januar 2010 #2 Skrevet 11. januar 2010 Nei, nei, nei.... Mistet du?! Så grusomt... Hvis det kan være noen trøst så er du ikke alene. Hadde en exu i august jeg også, fy så dårlig jeg var. Jeg hadde faktisk blitt spontant gravid, og visste "heldigvis" ikke at jeg var gravid før jeg ble dårlig. Etter negativt 1.ivf i oktober er vi igang igjen. Er på sprøytedag 3. Det er helt forferdelig å være prøver over så lang tid, det blir mange nedturer for forholdet. Du får ha lykke til videre!
to snart tre Skrevet 11. januar 2010 #3 Skrevet 11. januar 2010 Uff kjære deg, jeg tenker på deg i en tøff tid og føler virkelig med deg nå!! Tårene renne for din del, dette hadde du ikke fortjent å oppleve - ingen fortjener det!!! Å være sliter er som du sier en vanskelig og tøff situasjon, det sliter på alt - kroppen, tålmodigheten og psyken i ett, både for oss som sliter og de som står oss nærmest. Forstår enormt godt at da du endelig kunne slappe av etter lang behandling med hormoner når testen ble positiv, og så ble fallhøyden stor når dette inntraff. Livet er så urettferdig noen ganger.....! åh!!!!! Men når det gjelder egget du har på frys så stålsett deg til å tenke positivt. Tenk at det skal være veldig bra kvalitet på eggene for at de kvalifiserer til nedfrysning, så oddsen for at det overlever bør være på din side.:=) Oppi alt det triste nå kan det være viktig at du trøster deg med en ting: dere kan bli gravide sammen, og IVF fungerer for dere! Dere er heldige og vil helt sikkert oppleve ny lykke om veldig, veldig kort tid.Vet det er en smal trøst nå i en tøff tid, men det er allikvel viktig at vi husker å sette pris på de tingene som kan få oss til å se fremover og ikke minst: positive tanker kan gjøre mirakler:=) (veldig mye lettere å gi råd om enn å leve etter selv.... he he) Ta vare på deg selv nå, ta vare på hverandre, ta dere tid til å sørge og komme videre og tenk at dere kommer til å bli en lykkelig familie snart - garantert!! Masse lykke til og 100 trøsteklemmer til deg fra meg:=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå