Gå til innhold

ma og hcg på 50000...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg var inne på tidelig ul på fredag, har ikke hatt noen blødninger eller smerter. Jeg skulle vært 8+2 da men hun så bare en spire på 5 mm uten hjerteaktivitet:( målte hcg på fredag og den lå på 50000 åssen kan d være mulig? noen som har opplevd d samme??Blir kjempe glad for svar! Jeg hadde i dag hcg på 40000 så den er jo synkende, skal på sykehuset i morra å få tabletter for at d skal støtes ut:( Er kjempe trist, men full av spørsmål og syns ingenting henger sammen!! Har vært super dårlig i over en mnd og ingen tegn til noooe galt:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så trist å høre at du måtte gjennom det der :(

var igjennom en MA for netsen 3 mnd siden selv. jeg hadde svangerskapskvalme tom uke 12, hadde masse G-symptomer og alt så helt normalt ut, magen vokste osv... rakk tom å kjøpe en del mammaklær fordi jeg allerede uke 7 var så oppblåst i magen at jeg bare måtte glemme å få på meg vanlige bukser. :(

var på kontroll hos legen uke 13 og ble litt ovverrasket over at han ikke fant hjertelyden da. så begynnte jeg å spotte en uke etterpå, brunrosa utflod som luktet helt vemmelig, men veldig lite. da fikk jeg panikk og dro rett til JM som heller ikke fannt noen hjertelyd.

jeg hadde allerede time til UL pga tildligere risikosvangerskap, så jeg måtte da gå i uvisse i 5 dager fra jeg hadde begynnt å blø på søndagskvelden til jeg kom inn til UL på fredag. da var jeg 14+3 eller noe sånnt.

UL viste at det ikke var annet enn en tom blære inni meg :(

forklaringen på alle symptomene var at jeg hadde hatt placentadanning hele tiden på tross av at det ikke var noe foster, eller at fosteret må ha stoppet å utvikle seg veldig tidlig. de så ikke noe foster i allefall.

jeg blødde aldri mer enn noen få dråper i truseinnlegget, og ble lagt inn til utskrapning på egent ønske da jeg ikke orket tanken på å gå igjennom en masse smerter og være pleiepasient kanskje uten at tablettene engang fungerte. gynekologen var veldig enig med meg, så jeg ble lagt inn på mandagen (ventet siden det ikke var akutt og veldig stort press på avdelingen).

jeg har ikke fått målt noe hcg-nivå, så aner ikke hvordan det var, men at det steg gjevnt og trutt er jeg sikker på siden jeg hele tiden hadde symptomer.

er vel noe sånnt som du også har opplevd kanskje?

pass på å ta vare på deg selv. det blir lettere om en liten stund, men det er viktig å ikke stenge følelsene inne :)

stoooor trøsteklem til deg og håper det klaffer igjen for oss begge to snart :)

Skrevet

Ved en MA er det helt vanlig at man har høye Hcg-tall, for kroppen skjønner ikke at den ikke lenger er gravid - derav navnet Missed Abortion.

Så det kan stemme med så høye tall selv om spiren er gått til grunne.

Det tydeligste tegnet er synkende Hcg - slik du har.

Kjempetrist - lykke til videre !!

Skrevet

Signerer det -68mamma over her sier - det er vanlig med høye hcg-tall da kroppen tror at den fortsatt er gravid.

Jeg mistet tvillinger i MA i uke 12 - hadde graviditetssymptomer og positiv graviditetstest helt til jeg ble gravid igjen nøyaktig 7 uker etter utskraping. Jeg var veldig dårlig når jeg gikk med tvillingene - begynte å kaste opp i uke 7 og fikk bekkenløsning i uke 11. Magen og livmoren vokste som normalt. Hadde alle svangerskapssymptomer intakte og skjønte ikke at det var noe galt. Ikke blødde jeg, ikke hadde jeg vondt, det ble tilfeldig oppdaget på tidlig UL i uke 12. Flaks det ble oppdaget da - ellers ville jeg ikke fått vite det før ved den ordinære UL i uke 18. Min lege sa også at det kunne ta så lang tid som opptil 12 uker før hcg var helt ute av kroppen igjen. Mistet dessverre denne nye spiren jeg fikk etter MA med tvillingene - også denne i MA - da bare 10 uker på vei :(

Prøver fortsatt og det er nå 8 mnd siden jeg mistet siste gang...

Kjempetrist å miste - men jeg ønsker deg lykke, lykke til videre - kom inn her igjen når du føler deg klar for å begynne å prøve igjen på nytt. En dag blir det vår tur :)

Trøsteklem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...