Gå til innhold

Introdusere middag???

Anbefalte innlegg

Har dere begynt med det?

Mini Blir ikke 6mnd før den 24.januar, men jeg vurderer å la han smake på litt middag...

Er det alt for tidlig?

Han er ikke så glad i grøt, men han fikk litt grønnsaks puree i går, og det var tydligvis godt.

Er så usikker...melken skal jo være hovednæringen, men føler at han ikke spiser nok...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141257450-introdusere-middag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Min gutt er like gammel som din! Vi startet med litt potet i dag. Har fått grøt til kvelds siden midten av desember. Han er gansks stor og trenger nok den maten han kan få nå. Gutten min liker ikke fruktpure og i alle fall ikke grønnsakspure på glass. Men poteten i sted gikk ned. Blandet den med litt mm. Han fikk en liten, halv potet.

Tror ikke det er for tidlig. Snakka med hs om dette på torsdag da vi var på kontroll, og hun mente det bare var å prøve forskjellig. To måltider om dagen var fint rundt 6 mnd. Det viktigste er jo at de får den maten de trenger, og mm er kanskje ikke helt nok mer. Men jeg ammer alltid først, så han får i seg masse melk også.

Lykke til!

Jeg tror det er lurt å introdusere annen mat for gutten din nå. Har du forsøkt flere forskjellige grøter? Her syntes ikke lillebror at maisgrøten var noe særlig. Så vi gikk over til risgrøt og havregrøt.

Dersom du ikke får i han noe grøt, så gi han noe annet som han liker. Det er jo viktig at man begynner å introdusere annen mat nå som de krever mer. Er vel noe med jerninnhold også man må passe på. Det medfødte jernlageret må ha påfyll nå, så det er greit å få i han noe med jern..:o)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...