Gå til innhold

Refusjon av medisin kostnader fra HELFO

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har fått skjema fra klinikken i dag som jeg skal sende inn sammen med kvitteringene våre så langt i prosessen. Har brukt 27 000,- på to ferskforsøk og et frys, så nå er det på tide at Staten sender litt i retur igjen syntes jeg:=) he he

Men lurer på hvordan dere andre har løst dette.. Ser på skjemaet som klinikken har skrevet ut og fylt ut (som HELFO krever) så står det jo bare navn, adresse, f.nr etc.

Ikke noe om konto nr eller hvordan de vil ha kvitteringene sendt tilbake. Ønsker de bare samlet i en konvolutt, eller limt oversiktlig på ark...

Sikkert litt dumt spm dette her, men er jo klipt om jeg gjør feil og byråkratiet "spiser opp" kvitteringene mine så jeg ikke får noe utbetalt:=)

Fortsetter under...

hei:) vi teipet de på ett ark og kopierte opp ett eks.til helfo og ett til og selv...sånn i tilfelle de skulle " spise opp kvtteringene";)

lå også ved ett ett lite brev med navn og kontnr...gikk ikke mer enn 3 uker så var pengene på konto;)

denne gangen har jeg passet på å få en kopi av kvitt,med stempel på hos apoteket når jeg henter ut medisiner så slipper jeg det der teipe bestyret;)

lykke til!

jeg la alt i plastlommer, og delte det opp. 1 plastlomme pr gang.

nav som sendte inn papirene for meg, og de rotet desverre bort en del av kvitteringene.. og de innrømmet det også.. og jeg hadde desverre ikke tatt kopi.. men jeg hadde regnet sammen alt som var kjøpt og betalt før jeg sendte papirene.. så jeg fikk alikevel pengene mine etter en del telefoner hit og dit..så pass på å kopiere opp alt.. men husk at HELFO krever originalpapirene,,.

de sier at behandlingsperioden er på 8 uker.. så hvis man får penger før de 8 ukene så er jo det bare bra..

Flott, flott jenter!

Da gjør jeg som dere skriver, og jeg har allerede tatt kopi av alle kvitteringer så det er i boks. Så legger jeg ved et brev med navn, konto nr etc.

Kjekt å få pengene tilbake, de kan jo alltids brukes enten på noe annet eller på fremtidige nye forsøk om det (med skrekk og gru) måtte være noe vi må benytte oss av:=)

Så at adressen til HELFO lokalt stod på baksiden av et annet skjema jeg så på nettet, så jeg sender de direkte ditt jeg tror jeg. Klinikken trodde det var ok, at jeg ikke måtte via NAV.

Takker så masse for info, sterke, tøffe jenter:=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...