Gå til innhold

Ang fragmentering rundt de befrukta eggene?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Fant dette på nettet:

Her på Copenhagen Fertility Center anvender vi fragmentfjernelse.

Fragmentfjernelse er en teknik, hvor man fjerner fragmenter (små dele af cellerne inde i æggene, der er skudt ud), da det har vist sig, at dette kan øge chancerne for en graviditet.

Fragmenter ses ofte hos ældre kvinder, kvinder med høje doser FSH, og så hos enkelte kvinder uden vi kender årsagen.

På Copenhagen Fertility Center ved vi, at der hos kvinder over 35 år og som får færre æg end andre, er en tendens til fragmenter på æggene. Disse fragmenter giver lavere resultater ved fertilitetsbehandling.

En ny Amerikansk undersøgelse viser, at fjerner man fragmenterne, har disse kvinder samme resultater som andre kvinder. På Copernhagen Fertility Center har vi erfaring med fragmentfjernelse og tilbyder nu dette som et tilvalg for de patienter, det er relevant for.

Stod ikke noe pris på hva man evt må betale for fragmentfjernelse, men går du inn på lindenberg.dk og klikker på FAQ, får du opp "spørg lægen" der du kan spørre Svend Lindenberg om alt du måtte lure på:o) Jeg har alltid fått raskt svar, tom. i juleferien!

Ser du har skrevet i et annet innlegg om dere skal velge Aleris eller Nordica. Vi har 2 egg igjen på frys på Riksen og skal igang med fryseforsøk i februar. Går ikke det, skal vi gå videre privat. For oss står det mellom Nordica eller Hausken. Vært på forsamtale/undersøkelse hos Hausken og fikk et veldig godt inntrykk av de, men heller mot Nordica pga bl.a assisted Hatching og spindelmikroskopet de har der. Om man evt trenger assisted hatching på eggene el ikke, vet man ikke før etter egguttak, så jeg tenker at det kan være greit å få sjekket det ved et evt neste forsøk.

I tillegg tilbyr nå Nordica lavstimulasjons ivf til kr 8000,- danske kr pr forsøk. Noe av kriteriene for å kunne få lavstimulasjons ivf er at man har et visst antall follikler i eggstokkene som man kan se på vanlig ultralyd, tror det kalles antral follikel telling. Sånn jeg har forstått det starter man opp med tbl med Pergotime ved første mensdag, så går man på det noen dager (7 el 10 dager?), og så tar man Gonal-f eller Puregon i 3 dager før uttak. Målet er å få ut 1-5 egg, men forhåpentligvis bedre eggkvalitet.

Lykke til med valget:o)

Tusen takk for svar!:-)

Tenker det samme som deg, at det kasnkje er lurt å dra dit hvor de utfører fragmentfjerning og hatching, i tilfelle man skal ha behov for det. Da har man jo liksom tilbudet.

Copenhagen fertility center er også i København altså? Trodde det bare var Nordica der jeg... Vanskelig å vite hva man skal velge, da finnes så mange..:-)

Lykke til videre.:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...