Gå til innhold

Trenger synspunkt om hva dere tenker er for "stygge" klær til deres barn?

Anbefalte innlegg

Gjest sug lut
Skrevet

"Blir ikke noe orden på en haug unger i joggedress"?? Kjære folk, det spiller da fint liten rolle hva de har på seg så lenge det ikke er upraktisk.

Skrevet

Vet du hva, jeg synes faktisk det spiller en rolle, jeg.

Føler ikke du deg bedre om du kler deg ordentlig? Ville du gått i joggedress på jobb selv?

Pene klær kan også være praktisk! Det ene utelukker ikke det andre;-)

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg føler meg faktisk helt i stand til å samhandle med andre mennesker og utføre jobben også enten jeg går i treningstøy, joggebukse eller drakt. Selvsagt kan pene klær være praktiske, men har man joggedress er det ikke noe problem å gå i den på skolen, skoler har tross alt ikke kleskoder som enkelte arbeidsplasser. Mener du virkelig at ungene oppfører seg bedre og ikke minst lærer mer i jeans enn i joggebukse? Og hva med gråsoner som tights? Tror du jentungen min blir hakket mer pøbel og hakket mindre lærenem om hun går i treningstightsen i stedet for den stripete i bomull?

Skrevet

Jeg synes godt skoler kunne hatt kleskoder, jeg. Ingen lue inne, ikke joggetøy osv.

Kanskje man får en annen holdning og respekt om man går ordentlig kledd? Jeg tror man blir litt slappere og mer giddalaus av å subbe rundt i joggetøy. Dessuten smitter det kanskje over på andre. Kanskje alle hadde fått litt mer respekt for skolen som institusjon og lærerne også om man måtte gå i ordentlig tøy. Tror ingen hadde tatt skade av det.

Synes ikke det er så merkelig å lære unger forskjell på hva man tar på når man går ut og hva man kan gå med hjemme. Men nå ville ikke jeg hentet posten i joggebukse en gang.

Det er forskjell på tights og tunika og joggebukse. Tights og tunika er vel nettopp et eksempel på tøy som både er behagelig og pent. Joggebukse er det ikke;o)

Jeg tror ikke hun blir mer pøblete og mindre lærenem, men det er snakk om en helhet av respekt og holdninger både overfor skole, medelever og lærerne.

Skrevet

Jeg har bare småbarn, så skoleklær er ikke noe tema her på noen år enda, men når den tid kommer tenker jeg som så at det kan de da få lov til å velge selv!(med visse forbehold ang. det ekstreme, hehe) Selv bodde jeg i treningsklær hele oppveksten, ble da folk av meg også!

Synes det er viktig at klærne er funksjonelle og komfortable, og at barna selv skal få ha noe å si ifm hva de vil ha på seg.

Skitne og hullete klær er aldri fint, uanset om det er joggeklær eller "pene", men ut over det betyr det ikke noe for meg om barna mine vil gå på skolen i skjørt eller joggings.

Skrevet

Så om ungene foretrekker joggebukser fordi de trives best i det når de er i aktivitet (slik barn pleier være på skolen) så skal vi likevel presse dem til å gå i jeans eller lignende på skolen fordi vi selv ikke ville gått på jobb i joggebukse?

Skrevet

Har kjøpt joggedress som dem kunne ha i bhg. Men de er desverre ikke brukt.

Ungene liker det ikke. Så her går det i jeans, genser, osv. Og faktisk ikke hullete klær. Blir fort hull noen ganger, men legger dem til side til en gang jeg får lappet dem.

Er ikke flink til å sy, men hull i barnebukser skal jeg klare. Bruk evnt en lapp.

Har faktisk ikke noen regler for hvordan ungene kler seg, de får ha på seg det de liker best. Men jeg må bestemme noen ganger.

Men det at skolene skal ha kleskoder syns jeg blir for drøyt. Skal ikke et barn få være et barn og kose seg på skolen? Om det gjelder å gå i joggebukse så er vel det lov...

Tights og tunika er vel inn nå, like mye som slike går joggebukser var for en tid tilbake og alle, ja så og si alle, gikk i det rundt om på skolene...

Veldig mange går i tights og store bomulls hettegensre. Syns det er litt tøft jeg.

Så lenge en går i rene og hele klær og ikke skitne og fæle er det nok for å vise respekt for skolen.

Skrevet

Vel, jeg mener det finnes klær som er BÅDE behagelige OG pene...

Det må ikke være trange skinny jeans liksom. Finnes da massevis av pene klær som er like behagelige som joggetøy. Det er ikke noe motsetning mellom å være pent kledd og behagelig kledd.

Skal unger lære at man alltid skal gjøre det som er mest behagelig? Da kan de vel like gjerne gå i selskap i joggebukser også, er jo mer behagelig enn finkjole..

Skrevet

Her har det visst vert litt aktivitet siden sist :)..litt vanskeleg å finne "normalen", siden vi er så forskjellige....men dere skulle nok vore på barna sin skule, for mine barn er ikke dem som kler seg "styggest," tvert imot , kan vere dere hadde fått et sjokk he,he...men trur nok det er lii forskjell på by og bygd....trur neppe alle hadde gått i RISA el John deer dress på skulen heller....virker som det er reima som teller der he,he.....

Skrevet

Vi bor midt i Oslo, og jeg ser ikke mange som går med joggetøy her egentlig. De fleste går i ordentlige klær, for det meste tøy fra billigkjedene.

Jeg vet ikke hva RISA eller John Deer er en gang, jeg!??! Hehe..

Skrevet

Ungene har aldri hullete eller flekkete klær, de går rett i søpla om de ikke kan repareres.

Ser ikke noe galt i å ha på joggedress på skolen eller i barnehagen, nei jeg ville ikke hatt på meg det på jobb (med mindre jeg var gymlærer), men vi må ikke glemme at det er en ganske stor forskjell på barn og voksne da.

Jeg ville ikke hatt på meg hel utedress, selebukse eller fleecekjole på jobb heller selv om jeg synes dette er fine plagg å ha til datteren min ;)

Jeg synes det viktigste er at ungene har rene og praktiske klær som de trives i selv, og ikke at de skal se ut som små voksne til enhver tid.

Når vi skal bort noe sted så pynter vi oss ordentlig, og det får man ikke gjort i joggeklær. Da har vi på oss alt fra jeans og en pen topp til kjoler/skjørt. Mannen har fin bukse og skjorte.

Skrevet

jeg vokste opp med skoleklær og hjemmeklær, søndagstøy og hverdagstøy. Slik vil det bli her også. I barnehagen har hun helt, godt tøy- men ikke joggebukser, det finnes gode alternativer. Vel hjemme skifter vi til hjemmetøy. Som oftest er det body og strømpebukse. Det er tøy det godt kan være hull i, eller som har flekker som ikke vil vekk. Søndagstøy er pene klær som kjole f.eks.

Joggebukser brukes til trening eller når man er syk. Det gjelder alle i denne familien.

Skrevet

Hullete klær kler jeg dem ikke i, men joggedress ol går de ofte i. Er begge bhg-barn, og er mye mer behagelig for dem å bruke joggebukser enn for eks jeans. Mulig dette vil forandre seg når de begynner på skolen og etterhvert får sterkere meninger om hva de vil ha på seg;-)

I familieselskap pynter vi oss når det føles riktig (for eks bursdager ol) og har ellers på dem ok klær som jeans og genser og evt kjole og tights til jenta.

Skrevet

Krav til klær,

ikke for små

rene (men kan godt ha flekker som ikke lar seg vaske av

sokker og stilongs/strømpebukser skal være hele, og også regnklær og klær til bruk i ¨snø, av komforthensyn til barna :o)

Men har sendt de på skole/b.hage med bukser med hulli, manglende knapp i ei skjorte ellerrevnet i sømmen under ei genserarm...Prøver og unngå det, men noen gang blir det oppdaget litt sent..

Kommer tidsnok den dagen de vi lbestemme hva de vil gå med..SÅ jeg ser min "grådighet" nå, som en sparing til den dag :o)

Skrevet

Mom2two

RISA er et konsern der ungene vil arbeide hos når dei bli store

John deer er en type traktor

Vi snakker om bønder på landet he.he...

Så når ungene ligg på gulvet el i sandkassa med traktorene sine, hvor lenge varer jeans da trur du?:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...