Gå til innhold

Trenger synspunkt om hva dere tenker er for "stygge" klær til deres barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i ei bygd der skulen har ca 50 elever, ungene går i slitte, hullete jeans, av og til med eit lite hull i jumper el joggebukse( prøver å unngå det). Men går også sef i hele klær og litt merke klær. Guttene er 6 og 10 år, og det kan vere hull etter en dags bruk i nye klær. Er ikke så god på å sy og får meg ikke til å hive nye klær. Det er et godt miljø på skulen og ingen blir mobbet.(mtp klær)

Men tinger er det at jeg hadde en diskusjon med min søster på julaften faktisk,( hun bor i ei stor bygd ). Mine gutter fikk hummel sett (bukse, jumper) hver, søstra mi sa det var fin til bruk til trening. Hæ? Bare trening? Jeg sa dei skal brukes til skule, fritid, tom familieselskap..

Hun hadde aldri sendt barna i jogge klær på skulen, det var ikke fint nok..Hæ??

Har eg misforstått helt ? Hva klær dere barna i?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ungene mine går i joggebukser, fordi det er konfortabelt for dem! Jenta bruker thigts og tynne bukser på sommeren, og fleecebukser på vinteren, evnt ullbukser. Guttungen bruker bare joggebukser (fra hm) sommer og høst, og fleece eller ull på vinteren...

Men, hullete klær ville jeg ikke sendt de avgårde i, og jeg ville heller ikke sendt de i joggedress i selskap, familie eller ei. Da er det olabukse og skjorte på gutten, og kjole av ymse slag på jenta.

Skrevet

hullete klær går de ikke i, men vesla her på 2år og 4mnd går i joggedress(som regel pappaen som tar på) jeg tar som oftest på hun tights og tunika, nå i vinter blir det jo ullstrømpebukse og tykk tunika...

ville heller aldri hatt på joggedress i familie selskap, da går vesla i kjole eller fin tunika..

Skrevet

Jeg har ikke det problemet naar det gjelder skole da de bruker uniform, men joggeklaer er for meg koseklaer en har paa hjemme eller evt kalde dager paa skolen for det er OK aa ha under dress ol, mykt aa behagelig aa gaa i.

Til vanlig gaar de i vanlig bukse, gjerne dongeri og en t - skjorte.

Vet mange barn bruker joggeklaer paa skolen og det er fint nok for meg selv om jeg ikke hadde gjort det selv, men familieselskap var litt droeyt for meg.

Skrevet

Ja jeg er nok litt opptatt av at ting skal se pent ut, og for meg er ikke merker viktig men at klærne er rene og hele.

Hullete klær hadde jeg ikke sendt ungen min på skolen i...fordi jeg selv ikke ville gått med det..

Og joggedress i familieselskap er helt uhørt :o) hehe

Men så drar jeg ikke bort i joggedress selv heller.. det er litt der det ligger. Jeg kler ikke ungen min opp i noe jeg ikke selv ville gått med..igjen er jeg nok blitt sånn med oppdragelsen min. Mamma er helt lik.

Og mannen er preget......når vi traff hverandre kunne han gå bort i arb tøy, det skjer ikke så lenge jeg bor her :o) hehe.....

Men flott å høre at det ikke er merke press på skolen og at de går i hva de vil uten å bli plaget!

Hva du lar dine barn gå med er jo helt ditt valg! Ikke søsteren din sitt :)

Skrevet

Jeg bruke ikke dress til mine gutter, men joggebukse hadde jeg ikke hatt på de i selskap:)

Min 7-åring vil bare gå i grå treningsbukse, som skal være stor, eller jeans på skole - som de store gutta. Cherrox er krise, bare sneakers, og hullete jeans om de er kule. Jeg kjøper ofte "50-talls rocken møter emil fra løneberget" klær på gutta mine, men de er i opposisjon og kopierer stilen til de store gutta på skolen. De bor midt i byen, og har bestemte meninger om klær. Når det kommer til festklær og mengde klær bestemmer mor, ellers får de ha på seg det meste de ønsker.

Skrevet

Må gjerne få forklart meg ang familieselskap :)..på svigers slekt går lett dei andre barna i jogge klær i familieselskap, mine barn er som regel fint kledde, nå tenkte jeg på dei nye hummelsetta(synes dei er finere en vanlege joggeklær). Må også si at min familie alltid er overpynta, og da jeg ble i lag med min mann var det litt sjokk da jeg feks.kledde meg i kjole og dei andre kom i jeans i et selskap :)

Så står nok mellom to forskjellige verden her, og blir litt forvirra...:)

Skrevet

Snuppa går i joggings hjemme, men ikke på skolen. Hun går i mye svart, rødt og lilla - er en liten gother. Ja, og hodeskaller hører med ;o)

Uansett hva ungene går i vil det være noen andre voksne som reagerer, ikke tenk så mye på det :o)

Skrevet

Joggedress er forbeholdt trening eller innenfor husets 4 vegger i vår familie.

Ville nok heller aldri sendt ungene ut med det. Tror de har 1 hver, og den blir kun brukt til kos hjemme.

Skrevet

Synes ikke så mye om joggebukser,synes det er stygt.Men ungene får gå i det på skole og i b.hage fordi de liker det og at det er komfortabelt.prøver å kjøpe de som går rett ned i bena,og ikke de med strikk nede..

Er ikke opptatt av hvordan andre kler ungene sine,om de har hullete klær eller merkeklær spiller ingen rolle.Det eneste jeg reagerer på er de ungene som går i altfor små klær der genseren kryper langt oppå armen og buksene treffer ankelen.Og når du da ser moren og faren i stadig nytt og fancy tøy...da blir jeg irritert!!

Skrevet

Vi bor i by.

Hadde ikke sendt ungene i familiebesøk i joggedress, men på skolen er det da greit.

Det er jo super poppis for til og med fjortiser å gå med store, baggy joggebukser med et eller annet skrevet på ryggen.

For ikke å snakke om de der grusomme Onepiece draktene.

JEG personlig liker ikke å la ungene mine gå med joggedresser (eller college klær overhode) men litt har de da. Jeg bruker heller andre myke og komfortable klær til dem. Men reagerer ikke om andre bruker slike klær på skolen.

Skrevet

Jeg hadde ikke tatt med ungene i selskap eller på besøk i joggedress, men jeg kan gjerne sende dem på skolen eller i barnehagen i det.

Nå bruker ikke sønnen vår joggedresser, da. Han går i ull stort sett hele året, men de ullbuksene fra Janus som vi bruker ser jo ut som joggeklær, så det blir vel det samme?

Men da ikke i familieselskap.

På skolen og i barnehagen synes jeg det er viktig at barna har på seg komfortable og varme klær som oppmuntrer til lek, og ikke stive klær eller klær de må være forsiktige med.

Om det er et lite hull på tøyet, går det helt fint, men det skal ikke være skittent. Der går grensen.

Kanskje jeg blir mer nøye med tanke på hull når mini begynner på skolen, men jeg kaster ikke en bukse til 300 kroner bare fordi det er et lite hull i den. Men da snakker vi om pittesmå hull, selvfølgelig. Slike du får når du kommer bort i en spiker e.l.

Jeg synes ikke nødvendigvis at joggeklær er stygt, og de joggedressene fra Janus synes jeg er pene, men klær med Spiderman e.l. synes jeg er grusomt stygt, og det får han IKKE gå med.

Uansett og det er jeans og skjorte;)

Skrevet

"Militærklær", klær med dødnigehoder, skjeletter, blod osv synes jeg er forferdelig å kle barn i...

Her går det så og si alltid i ull. Man kan finne klær til både hverdags og fest i det:))

Skrevet

Guttene mine på 6 og 8 år kan fint gå i joggebukse på skolen og barnehagen på denne årstiden. De har jo på seg utetøy utenpå og leker så fort de har muligheten. Eldste som går i 3.klasse har på utebukse på skoleveien og i frimunuttene, da er det viktig at han er varm og konfortabel, joggebukser er fint. 6-åringen går siste året i barnehagen så hverdagen består stort sett av lek, nå om vinteren i dress ute, så igjen er det viktig at ting er behagelig å ha på.

Vår, sommer og høst går de som regel i dongeri, det liker de best selv begge to. Er helt enig med deg i at det ofte kan bli hull på kne litt vel fort, det jeg gjør er å kjøpe sånne lapper til å stryke på. De får du i alt fra Ole Brum til fotballer og ensfargede, synes de fungerer helt greit. Man ser at buksa er lappet, men til lek er det helt ok.

Kler de i hele klær til familieselskap da, gjerne en nyere dongeribukse og en pen genser hvis det ikke er noe formellt. Vi bruker ikke joggedress i selskap.

Skrevet

Jeg fikk ikke lov til å gå i joggeklær på skolen da jeg var barn, ble opplært til at vi kler oss skikkelig når vi går ut, og joggeklær er til trening eller innebruk. Jeg synes det var helt ok, og syns ikke noe om joggeklær i dag heller.

Jeg har ikke noe voldsomt i mot joggeklær på små barn i barnehage, og nå når det er så kaldt kler jeg datteren min i ullbuksene fra Janus i barnehagen, og de er jo som joggebukser å regne... Men jeg kler henne alltid pent når vi skal noe sted, også på butikken. Men jeg i overkant opptatt av klær, matcher alltid, og bruker egentlig alt for mye penger på klær.. Små barn skal kunne leke og bevege seg fritt, og vi bruker sjelden jeans i barnehagen, kjører mer kjoler, tunikaer, tights, fløyelsbukser osv...

I selskap pynter vi oss alltid. Og joggeklær er ikke pynteklær, uansett! Her har datteren skjønne kosedresser fra burberry, gant, hilfiger, miniature osv, men de bruker vi IKKE i besøk, selv om det er fine, dyre merker... Vi kler henner i kjoler og skjørt.

Skrevet

Jeg tenker som så at om gutten min hadde nye klær, snublet og slått hull i de, så hadde jeg lappet eller prøvd å tråkle sammen for åhindre at det ble værre. Jeg hadde heller ikke kastet nye klær. Handler litt om hvilke verdier vi har tror jeg.

Svigermor er i harnisk over at jeg lar lillegutt på 2mnd arve de flotte klærne storebror brukte. De er nesten ubrukt og veldig fine. For henne er det "skam" at lillegutt skal bli arvunge. Slikt blir jeg provosert av!

Nei, stå på ditt du, lytt til hva guttene sine selv sier, og ta hensyn til de.

Skrevet

Jenta mi kommer nok aldri til å ville gå i joggebukse på skolen. Er alt for nøye til det. Bonusbarna mine på 14 år (gutter) går i joggebukse på skolen. Det er visst in. Jeg styrer dog min begeistring for akkurat den moten.

Skrevet

Og forresten, hullete og flekkete klær bruker vi aldri! Kan svigermor reparere det uten at det ser stygt ut gjør vi noen ganger det, ellers kaster vi det. Men jeg syns ikke det er så mye som blir ødelagt jeg.

Skrevet

Og alle dere joggebukse-tilhengere kan nå puste lettet ut. Det blir nemlig den nye trenden i vår. bare sjekk mote-bladene, der står det svart på hvitt.

Skrevet

Hehe mini går rundt i strømpebuksa han! Har alltid tenkt at det skal IKKE ungen min gjøre, men barnehagen skreller av han buksa med engang vi er ute av døra, og blir sjelden til at vi tar på ei igjen når vi kommer hjem. Hender dessverre at vi glemmer å ta på en og når vi er ute "blant folk".

Skrevet

Jeg har på jeans, tights, kjole ol på jenta mi i bhg. Selv er jeg ikke så for joggebukser utenfor huset, men det er slik jeg er bare hehe..

Skrevet

Jenta mi har masse hummel klær. Og hun går i det masse. Hummel er faktisk et ganske dyrt merke, og de har masse fine barneklær. Ville også ha brukt det på skolen på mine barn. Kanskje ikke i familieselskap.

Husker selv fra jeg gikk på barneskolen at jeg brukte masse joggeklær...samme gjorde venninnene mine.

Nå som jeg er voksen bruker jeg ikke joggeklær ute, men hjemme, da de er mye mer komfortable. Men har ikke noe problem med at barn bruker dette...er jo mye mer komfortabelt for dem en stive dongeribokser.

Skrevet

Ser nå at du skriver at de andre barna i familien går i joggeklær i selskap...da ville jeg kanskje også brukt dressene på guttene. som sagt, hummel er mærkeklær...og jeg synes iallefall klærne deres er mye finere enn vanlige joggeklær...

Gjest sug lut
Skrevet

Et hull er ikke noe problem, heller ikke joggeklær eller slitte klær. Ungens favorittgenser er egentlig for liten og har dessuten svært så bleke farger etterhvert, men den er elsket og gjør nytten selv om ermene er korte og hun må ha ulltrøye under. Og kombinasjonene hun velger er ikke alltid de samme som mor ville valgt, for å si det forsiktig, men hei, det er hennes klær og hun som skal gå i dem og føle seg fin.Det er imidlertid greit om det er rent. Og hull som bare kommer til å vokse er greie å fikse, er som oftest bare fem sting med nål og tråd.

Fintøy på skolen er jo kun greit om det kan behandles som herjetøy, sånn som for eksempel julekjolen kan fra og med denne uka når alt julete er over.

Skrevet

Jeg sender aldri ungene i joggeklær på skolen!! Kunne ikke falt meg inn på en flekk. Det har ikke noe med snobberi å gjøre, for det er jeg ikke.

Men ville du gått i joggeklær på jobb? Jeg synes at man fra tidlig av kan lære seg å kle seg ordentlig når man skal på skole/jobb. Det har noe med respekt for både skolen, medelever osv. Blir jo ikke noe orden på en haug med unger i joggedress. Blir liksom litt slapt hele greia da. Synes ikke unger trenger å subbe rundt i joggetøy. Det finnes mer enn nok av behagelige klær for barn som ser ordentlige ut også.

Og mulig jeg er forfengelig, men når vi drar i selskap, da pynter vi oss faktisk! Jenta får på kjole, og guttungen går i skjorte og finbukse. Vi voksne tar også på pene klær. Er det så merkelig da? Man dauer vel ikke av å pynte seg litt? Er det så slitsomt? Hadde aldri drukket opp i joggeklær i familieselskap eller noe annet sted.

Joggeklær er for meg tøy som brukes til trening og hvis man er syk f. eks.

Jeg sender heller aldri ungene ut i hullete klær. Mulig jeg er rar.., men jeg holder med søsteren din her altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...