Gå til innhold

Kn man få overgangstønad og bostøtte selv om man har leilighet og bil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt leilighet og bil for ett år siden, nå er det brudt mellom meg og sambor.

Kan jeg få støtte fra NAV uten at de sier selg leiligheten og bilen?

Fortsetter under...

Skrevet

Om du har krav på støtte så vil du få det. Og for å få bostøtte så må man jo ha leilighet. Hva ellers skal bostøtten gå til?

Skrevet

Er ikke bodstøtte for de som leier og ikke eier?

Det jeg vet er at dersom man søker sosial hjelp så får man beskjed om å selge bil eller leilighet hvis man har det. Lurer på om NAV også har samme regler som sosialkontor.

Skrevet

Nei. Bostøtte er for de med veldig lav inntekt. Du kan eie.

Skrevet

Jeg har mottatt sosialhjelp og fikk ikke beskjed om å selge verken leilighet, bil, tv eller noe annet.

Og nei, det er ikke det samme. Overgangsstønad er ikke det samme som sosialstønad og det er andre vilkpr for å få dette. Det kan du lese om på nav.no

Info om bostøtte finner du på hjemmesiden til Husbanken

Skrevet

Det kan jo hende du klarer deg på egen inntekt fra jobben din og om du ikke har jobb så ville jeg prioritert å komme meg ut i arbeid og se om det gikk økonomisk rundt.

Annonse

Skrevet

Jeg har sluttet på den gamle jobben, akkurat nå sitter jeg med en unge på 9 mnd og en på 6 år, han på 6 går på skole, mens han på 9 mnd er hjemme og ikke går på noe barnehage, har søkt om barnehageplass og fikk vite at det er mest sannsynlig han får plass etter sommerferien.

Kan jo ikke være blank til jg får jobb heller.

Skrevet

Overgangsstønad får man uansett hva man eier og har. Det eneste som minker den, er eventuell jobbinntekt.

Skrevet

Jeg har fått både overgangsstønad og bostøtte, og eier både bil og leilighet. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...