Gå til innhold

Maddemoooooor ??????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så spent så jeg nesten dauer - få rapport fra UL !! :-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kopierer innlegget fra oss over 30-tråden:

Gyn kunne utelukke exu og at plasseringen var fin. Men han kunne ikke se hjerteaktivitet, ei heller kunne han utelukke BO/MA. Men det er så tidlig ennå, så mye kan skje på en uke. Han ville ha meg på ny kontroll neste mandag og målte hcg i dag og ny måling igjen på torsdag.'

Skal komme fastende på mandag om 1 uke for sikerhets skyld.

Kjenner at dette ikke var beskjeden jeg håpte på, Er egentlig 6+3 i dag, men EL var et par dager forsinket, så 6+0 stemte ifølge gyn da.

Nå er jeg ganske redd og ukonsentrert og bare gruer meg på dagene som kommer med uandelig venting!

I tillegg er smabo på reise neste mandag, så hvis det blir utskrapning den dagen så blir det ikke noe greit. Så sambo skal snakke med svigermor i dag slik at hun kan ta gutten vår den dagen HVIS ting ikke er som de skal og en venninne av meg kunne gjerne bli med meg sa hun, så får se hva jeg gjør.

Svaret på hcg-prøvene vil vel gjøre ting litt klarere for meg håper jeg.

HAr grått mye i ren fortvilelse i dag. ORKER IKKE enda en gang og skønner ikke helt at det er potensielt noe galt heller for jeg føler virkelig at ting er som de skal.

Gyn sa jo at han har hatt mange pasienter det siste året som ved første kontroll fikk mistanke om bo/ma, men nest euke fikk se et friskt og fint foster.....

Han målte "tingen" til å være 2-3mm.....

Skrevet

Kjære maddemor :)

Jeg svarte deg på tråden "oss over 30" jeg, men kopierer innlegget mitt til deg her også:

Hva skal jeg si?? Det er bare så altfor tøft å få en sånn beskjed enten det går den ene eller den andre veien!! Men, vet du hva? Det var jo kjempepositivt at den ble målt til 2-3 mm - det ER noe der!!! Og det er ytterst få som får se hjerteaktivitet så tidlig.

Det sies vel at hjerteaktivitet kommer i gang sånn ca 5+2, eller ca 25 dager etter unnfangelsen (som de aller fleste ikke vet når skjer) . Dersom EL var litt senere kan du trekke fra disse dagene - og du må også huske på at embryoet vokser i rykk og napp den første tiden - noen egg går jo også i dvale den første tiden før de begynner å utvikle seg - derfor kan jo ul-termin variere med faktisk opptil 5 uker(!!!!) etter menstermin!!

Mest vanlig er vel å få UL-termin noen dager/1 uke etter menstermin.

Jeg har en kollega som var til ordinær UL i høst - da skulle hun ha vært 19 uker på vei, hun fikk beskjed om at hun bare var 13-14 uker på vei og måtte komme tilbake til ny ordinær UL - da hun kom tilbake ble hun faktisk satt tilbake 3 uker!!! Hun var hos lege ganske tidlig og vet når hun fikk positiv test - forklaringen hun fikk var at embryoet hadde gått i dvale de 3 første ukene og dermed ble hun satt tilbake 3 uker. Hun har termin nå i februar - og alt er som det skal :)

Så da tenker jeg at dersom hun hadde vært til tidlig UL hadde ikke hun heller fått påvist noen hjerteaktivitet så tidlig.

Ellers må jeg også fortelle at når jeg gikk gravid med datteren min fikk jeg ikke påvist hjerteslag før jeg faktisk var 7+4 (ifølge tidlig UL), og da var jeg ifølge menstermin 8+0. Det kommer an på hvordan den lille ligger og den er jo så liten i begynnelsen og dermed vanskelig å oppdage hjerteslag. Det kommer også veldig an på utstyret til legen (hvor moderne den er) og hvor erfaren legen er... skjønner du? Det er mange ting som spiller inn - jeg krysser virkelig fingrene mine for at dette kommer til å gå bra! Fint du får støtte av din samboer og familie rundt deg, man trenger det i sånne situasjoner...

Jeg har stoooooor tro på at dette kommer til å gå bra maddemor - prøv å slappe av, jeg vet at det er vanskelig - for dette er jo vårt største mareritt, spesielt vi som har opplevd å miste før!!

Sender deg masse gode varme tanker om at dette kommer til å gå bra!!!

Og så gir jeg deg en stoooooooooor varm klemme-deg-trøsteklem fra

Skrevet

meg og lille snuppis; du er bare så supergod du:) Tuuuuusen takk for utfyllende, forklarende og oppmuntrende svar!

Ja jeg vet at det var tidlig i dag, men gyn måtte av en eller anne grunn si at han ikke kunne utelukke det ene eller det andre og at han plutselig ville ha esktra hcg-prøver av meg samt at jeg for sikkerhets skyld skal komme fastende neste mandag gjør jo sitt til at jeg fikk en støkk.

Men magefølelsen min er fortsatt god og jeg mener virkelig at denne gangen er ting som de skal:)

Det må da bety noe; ikke sant?

Tusen takk skal du ha i alle fall og jeg klamrer meg til den gode klemmen din jeg:)

Stooooor klem tilbake!

Skrevet

Søte gode Maddemor - jeg har svart deg på "over 30"-tråden vår.

Tenkte på en ting til : størrelsen på spiren din tilsvarer mer 4-5 uker enn 6, så den er nok sannsynlig unnfanget en uke senere enn du tror, og det forklarer at hjertet ikke har begynt å slå enda.

Du skal se sædcellene har ligget på lur og ventet leeeenge på egget, og neste uke ser du blinket du venter på !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...