Gå til innhold

Tilbake til nattamming på morgenen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en liten jente på snart 8 måneder som er veldig tidig oppe (ca kl 04.00...).

For ca 1,5 måneder siden hadde vi nattavvenning og fikk henne til å sove i sin egen seng (dvs ikke ved siden av meg, med meg som smokk!). Vi "lot" henne da stå opp tidigst 05.30, selv om hun våknet før det. Det gikk ganske greit i ca 1 uke. Etter det har hun dag for dag våknet litt tidigere, og nå er det morgen ca kl 04.00.

Vi har prøvd å rett å slett ikke ta henne opp før f.eks. 05.00 noen netter etter hverandre, men hun fortsetter å våkne tidigere likevel. I tillegg våkner storesøster...

Når hun våkner virker hun VELDIG sulten, så jeg prøver å få henne til å spise litt mer mat på dagtid (men hun er ganske kresen og vil helst bare ha pupp).

Er litt i tvil om hvordan vi skal fortsette. Om vi skal være veldig konsekvent og la henne ligge og være sint i timesvis og ikke ta henne opp før f eks 05 eller om jeg skal prøve å innføre et nytt nattmåltid og la henne sove videre i vår seng?

Hva synes dere? Noen som har erfaring og gode ideer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La storesøster dra til besteforeldre el.l. noen dager og ta en hestekur. Hos meg ville ikke "butikken" vært åpen før kl.7, dvs. ingen pupp før den tid når nattammingen var avviklet. En baby på 8mnd som spiser fast føde på dagen behøver ikke mat kl.4 så dette er en uvane. Det blir skriking og mas i noen netter men er verdt det! HVis du vet at du ikke er sterk nok til å gjennomføre får du la Mannen eller noen andre ta nattskiftet 2-3dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...