Gå til innhold

Hvor lang tid tok deres utredning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Lurte bare på hvor lang tid utredningen til deres barn tok? Vi skal snart i gang, og er veldig nysgjerrig på dette. Vet at dette varierer voldsomt fra unge til unge, men kjekt å høre deres svar. Også lurer jeg på om dere var fornøyd med prosessen, eller om utfallet ble helt annerledes enn dere forventet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

er veldig individuelt fra kommune og person som du allrede vet:)

men for oss tok det fra midten i august till slutten av november da vi

fick diagnose adhd på jenta vår og startet opp med medisinutprøvning i begynnelsen av december!!!

Vi har ikke fått så mye information enda var mere att lurer vi på noe så ska vi ta kontakt, det blir till att jeg finner det meste på nett!

Utfallet var som vi hadde venta oss!!!

Lykke till :):)

synes det var tøft under prossesen en ble mer sliten vet ikke helt hvorfor men med medisiner nå så er det mye lysere i hvertfall!!

Skrevet

Det tok tre dager med psykolog, fysioterapeut og språkpedagog. Fikk svar etter 14 dager, tror jeg. Utprøving av medisin etter tre måneder ,etter at ting var blitt tilrettelagt på skolen.

Skrevet

Ok masse takk for svar. Gikk jo ganske fort for dere syns jeg. Ingen andre som har erfaringer og dele.

Skrevet

Ja hos oss har det vært en lang prosess fra vi først ble henvist til PP tjenesten og til vi nå snart er i mål hos BUP, over to år !!!

Vi var på førstegangssamtale i mars i 2009, der det ble vurdert om han skulle utredes. Det skulle han, så vi fikk da første time i beg av oktober.Tok alt av tester og samtaler i løpet av den mnd. Så ble det stille !!! Har mast noen ganger, og nå skal vi få svar i februar... Syntes det har tatt ALT for lang tid. To år er gått der gutten min virkelig kunne trengt hjelp...

Mest sannsynlig får han den diagnoesen vi forventet - ADD. Iallfall det de har kommet frem til på BUP, skal nå bare bekreftes av en overlege.

LYKKE TIL

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...