Mzzizzy+augustspire <3 Skrevet 11. januar 2010 #1 Skrevet 11. januar 2010 Jeg går nå inn i mitt 3. svangerskap, som har blitt til et så kaldt høyrissiko svangerskap... Legen sier dette er fordi jeg har 3 spontan aborter bak meg, og en prematur (13 uker prematur) gutt.... Noen flere som har gått gjennom sånn, eller går gjennom d?? Jeg er i uke 9 nå og har alt vært til 3 kontroller og skal inn på den fjerde om en uke.... Syntes dette er litt skummelt, men er glad legen tar d alvorlig og ikke bare sier at alt kommer til å blir en dans på roser....
vimsa .-) på overtid Skrevet 11. januar 2010 #2 Skrevet 11. januar 2010 hei igjen du! jeg svarte nettopp på svaret du postet hos meg. så flott at du har gode leger og flinke folk rundt deg! Er viktig å bli hørt når man er redd. skjønner jo godt at du engster deg!!! ønsker deg lykke til! vi får følge med på hverandre her inne! Jeg har termin i overgangen juli/august. du har tidlig august da eller???
MissMe*med*lillegutt Skrevet 11. januar 2010 #3 Skrevet 11. januar 2010 Hei! Jeg kjenner meg godt igjen i din situasjon. Har bak meg 3 SA og 1 MA. Har i tillegg epilepsi og har fått hydronefrose på høyre nyre og fikk først lagt inn en JJ-stent fra nyre til blære i uke 20, men etter uker med kjempe smerter og infeksjoner ble det tatt ut. Har nå for 3uker siden lagt inn et nefrostomikateter ettersom jeg holdt på å få nyresvikt. Er nå i uke 34, og jeg må ærlig inrømme det har vært et kjempe tøft svangerskap. (Er førstegangs) Jeg takker føden og lege/jordmor for all fantastisk oppfølging ved hver minste lille ting som har bekymret meg sålangt i svangerskapet. Har alltid fått komme rett til UL og fått CTG registrering med en gang det har vært noe. Så god oppfølging har vært livreddende for meg. I samarbeid med gynlege har vi funnet ut at jeg ikke skal gå helt til termin pga. store plager med nyrene. Så jeg håper på å bli satt igang om 3uker Synes det er flott legen din tar situasjonen din på alvor og at du får ekstra tett oppfølging. Det er utrolig beroligende når man er i den situasjonen hvor man har et høyrisikosvangerskap.
Mzzizzy+augustspire <3 Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 11. januar 2010 Jeg har foreløpig termin den 21. august, men den blir nok flyttet etter ny ultralyd Ja jeg er glad jeg har en grei lege Ja vi får følge m hverandre vettu
Mzzizzy+augustspire <3 Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 11. januar 2010 Uff du har hatt mye problemer ja, men er flott at du har et kjempe støtte apparat rundt deg som passe på deg og baby Du får holde meg oppdatert på hvordan d går videre Krysser fingre og tær for at du holder deg unna mer komplikasjoner frem til du blir satt i gang Masse lykke til
ellisiv Skrevet 11. januar 2010 #6 Skrevet 11. januar 2010 hei;-) jeg er i 10 uke og blir sett som høyrisikosvangerskap pga.høyt blodtrykk og epilepsi,dette er svangerskap nr.2,jeg synes det er betryggende med oppfølging,jeg ble for en uke siden tilbudt å reise til haukeland for 3d og fosterdiagnostikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå