Nr3-2012 Skrevet 11. januar 2010 #1 Skrevet 11. januar 2010 Gutten vår har utrolig mye luft i magen og det kommer ut med høye lyder som jeg ikke trodde var mulig for en så liten (4 uker). Jeg får dessverre ikke til å amme og nå får han nanmelk. Prøvde småfolk i noen dager og, men syntes han ble verre av det. Syns han blir litt verre hvis jeg tar maltekstrat i melken og, han har ingen problemer med avføring uten så det er greit. Men er det noen forslag til hva jeg kan gjøre? er det noe jeg kan gjøre? Ser det ble skrevet at hipp er en god erstatning for nan uten maltekstrat, hjelper det på luft og?
stasimor0603 Skrevet 11. januar 2010 #2 Skrevet 11. januar 2010 Hei hei:-) gratulerer med babyen:-) husker deg fra 3. trimester:-) da sitter vi her i nesten samme situasjon, det eneste jeg begynte å gi han maltekstrakt siden torsdag og vi fikk kolikk fredag og siden det hyller han fra 6 til 1 på natta, har veldig lyst å slutte med maltekstrakt men ikke sikker om han klarer å gå på do av seg selv ( han gjorde det før og jeg fikk streg beskjed på helsestasjon å gi han det og ikke stoppe ) . men ang luft, han fått nan ha1 hele tiden, men så hørte vi at unger får masse luft av nan så vi byttet i går til hipp og i allefall fra i går har ikke hørt han å prompe så ille, kanskje det er for tidlig å si men jeg håper virkelig det var det som hjalp:-)da blir det i allefall et problem mindre. bare prøv du, vi har kjøpt nå masse forskjellige mme, det finnes også en som heter Enfamil gentlease som er spesiel mot luft i magen, fåes kjøpt på apoteket men du må spørre om den siden de har den på bakrommet
Nr3-2012 Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 11. januar 2010 Takk og gratulerer selv =) Har du prøv sukkervann når han har det ille? Det skal være smertelindrende. Ellers så sluttet jeg med malt etter forslag fra en venninne som hadde hørt at flere hadde fått problemer etter å ha begynt med det. Men med førstemann var jeg avhengig av å bruke det hele tiden, men han hadde ingen problemer med luft eller noe =) Men takk for svar! =) Får prøve hipp jeg og da i første omgang, så får vi gå på apoteket om ikke =)
stasimor0603 Skrevet 11. januar 2010 #4 Skrevet 11. januar 2010 jeg får prøve å slutte med den, jeg ammer litt ved side av, har veldig lite melk, men hvis han blir treg i magen jeg får spise heller svisker. får du oe informason og mme fra helsesøster eller barnelege? jeg får ingeting, må finne ut selv om alt, og synes det er veldig rart at vi norge har så mange forskjellige mme, men vi blir ikke informert om det, var på apoteket om lørdagen, og hun visste meg 5 forskjellge mme så sto på bakrommet, før det var på et annet apotek (vennina mi anbefalte meg å dra ditt) og de sa at de hadde kun nan, veldig rart
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 11. januar 2010 #5 Skrevet 11. januar 2010 Jeg masserer magen til sønnen min ved hvert bleieskift. Da kommer det masse luft. Vi bruker også HIPP, men må alikevel bruke litt malt. Han plages ikke like mye hver dag. Men de dagene han ikke vil roe seg, hjelper det med litt sukkervann. Helsesøstra mi sa det kunne være at han ikke tåler melken, slik at han kanskje måtte gå over til MME som er basset på soya. For mye malt kan gi mageknip, så det kan være lurt å prøve å redusere på mengden, det hjalp her. LYKKE TIL!
Nr3-2012 Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 11. januar 2010 Nei det virker ikke som helsesøster har så god greie på mme, jeg må og finne ut alt selv. Kansje lurt å trappe ned litt på malten ja.. Jeg og prøver litt babymassasje på min og det hjelper litt =) Med nan kommer luften stort sett ut av seg selv, men det er jo så sinnsykt mye!! Føler det ikke er riktig. Får prøve hipp =)
ærtabærta Skrevet 12. januar 2010 #7 Skrevet 12. januar 2010 Hei! Mini her har også problemer med luft i magen, han har fått mme nesten hele tiden. Vi har eksperimentert med ulike typer mme, men bruker nan nå, fant ut at det ble minst gulp og mest ro av det. Pa apoteket har de noe som heter Minifom dråper, dette skal du gi ti dråper av før hvert måltid. Det har funka supert hos oss, så det anbefaler jeg virkelig! Disse dråpene gjør det lettere å få opp lufta, og det "konsentrerer" lufta i tarmene slik at den slipper ut lettere. Minifom kan brukes mot kolikk også. Det har gitt oss en ny baby, verdt et forsøk hos dere også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå