Gå til innhold

ang. Maltekstrakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

heia!

saken er den at vi må ha malt i melka til lillegutt, og dette går jo veldig bra når vi er hjemme.

men når vi skal ut har jeg til nå bare droppet ut malten, noe som ikke var så lurt!

det jeg lurer på er om noen vet om det går an å blande malten i vannet før det settes i kjøleskapet. det blir jo max stående der i 12 timer ca, før det skal blandes i nan og spises av pjokken!

takker for svar:=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig mange slipper å bruke malt ved å bytte fra nan til hipp! jeg ville gitt det et forsøk så slipper du problemet!

Skrevet

Vi er og nødt til og ha malt i melka. Når jeg skal ut har jeg med litt malt i en liten boks.

Vet ikke om man kan blande malten i vannet, men hadde jo vært en del lettere. Bruker mye disse porsjonspakkene til nan jeg da når jeg er ute, så da er d jo lett å bare ta litt malt i en liten boks og ha i veska og blande inn når hun skal ha mat :)

Skrevet

Vi har gått over til HIPP, men har måttet fortsette med malt i melka. Jeg blander alltid malten i flaskene med vann. Gjør det med de flaskene med vann jeg gjør klar for natta også, veldig lettvindt.

Skrevet

vi bruker hipp og har malt i hver flaske. Jeg koker opp halvparten av vannmengden og setter i malt også inn i kjøleskapet. Flaskene blir brukt i løpet av dagen/natta. Når vi er på tur bruker jeg som regel ferdigblandet melk fra småfolk og av og til har jeg i malt i flaska før vi drar ellers lar jeg malta være igjen hjemme. Min pirat tåler en flaske eller to uten malt.

Skrevet

Det går helt fint. Lettest å blande det i varmt vann.

Skrevet

Det gjør jeg hver kveld. Koker opp flaskene å lager til nattens og neste dags flasker med vann og malt slik at det er bare å varme opp å i pulver. Super lettvint og siden vannet kan stå i 24 timer slipper jeg å springe å styre hele dagen =)

Skrevet

Nå føler jeg meg virkelig som en dårlig mor. Jeg har sikkert hørt om malt, men jeg vet ikke hva det er her nå??Har nå aldri brukt det i melken til lille prinsessen min. Og ikke har jeg byttet mme heller, bruker den fra NAN. Er det fordi jeg ikke har fått noe info om mme på HS. Gud hva gjør jeg, malt??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...